דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להימנע ממצבים לא נעימים בעבודה 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 1038   [ נצפה 2089 פעמים ]

כיצד להימנע ממצבים לא נעימים בעבודה

בואו נדבר על כמה טיפים מועילים של "סטנדרט העבודה העולמי", נקודות שכדאי לברר עם הלקוח שלך לפני שאתה צולל לתוך הפרויקט. אספתי את הטיפים האלה לאורך השנים בעבודתי באירופה, רוסיה ובמזרח התיכון, אז כדאי שתציץ בהם קודם כל, שכן הם עשויים לחסוך לך כסף ולמנוע ממך מלהסתבך במצבים בלתי נעימים בעבודה.

עקרונית, מאמר זה פונה לכל הפרילנסרים מבינכם, אולם גם עובדים שכירים צריכים לדעת את העקרונות הבסיסיים!

1. חוזה: זה הדבר הראשון ממנו כדאי לך להתחיל, מיד לאחר שתקבל את דרישות הפרויקט מהלקוח שלך, אתה מתכנן את עבודתך בכדי להפיק הצעה טובה. אל תתחיל לעבוד לפני שאתה מבהיר את תנאי העבודה, ובכך אני מתכוון ל:

שני הצדדים, אתה והלקוח, צריכים להיות מודעים להתניות, לתנאי השימוש, זמני האספקה, תנאי התשלום, וכל מה שעשוי להתעורר במהלך הפרויקט, אשר עלול לעכב או להפריע לתהליך העבודה שלך, ואשר עלול להיות לרעתך, כך שיראה כאילו "זו היתה אשמתכם".

הדבר הטוב ביותר לעשות בכדי להגן על עצמך ממגוון של מצבים בלתי נעימים, הוא כמובן לערוך "חוזה", לציין במפורש את כל האמור לעיל בהצהרה, ולדאוג ששני הצדדים יחתמו עליו, כך שאם משהו ישתבש, ורק במקרה הזה, תוכל להגן על עמדתך באמצעות נייר זה.

לקליינטים / בוסים / מנהלי פרויקטים / ראשי צוותים וכד' יש מטרה - לקבל ממך "עבודה העשויה היטב", בזמנים קצרים ותמורת כמה שפחות כסף. עבור זה משלמים להם, על מנת שידאגו לכך שהפרוייקט יצא על הצד הטוב ביותר ומהר ככל האפשר.

ואתה צריך להבין זאת (ואגב, זה בסדר גמור, כי אם היית במקומם היית עושה את אותו הדבר).

שיתוף פעולה הוא המפתח לכך שזה אכן יתממש, ושני הצדדים יהיו מאושרים.

בוא נפרק זאת לתתי-נושאים, ולדברים אותם אנו עלולים לפספס במהלך יצירת "הצעת הפרויקט" - "חוזה העבודה".

2.תנאים: באילו תנאים אתה עובד, מה אתה "יכול" לעשות ומה אתה "לא יכול" לעשות. היכן אתה יכול להשתמש ביצירתיות שלך או בכישוריך המקצועיים.

מיהו מנהל הפרויקט? מי אחראי לאספקת החומרים והציוד בזמן, חומרים וציוד אשר אם יש עיכוב באספקתם כל התהליך מתעכב גם הוא.

בחלק זה עליך להבהיר "מה אתה מספק". נראה שזו נקודה פשוטה, אולם נוכחתי לדעת שלמרבית הלקוחות יש "תפיסה" שונה של התמורה לכספם.

לדוגמה, הבעיה הנפוצה ביותר באה בשלב הסופי, כאשר אתה מקבל את התשלום ואתה צריכים לספק את ההדמיה. פעמים רבות נדרשתי לספק את כל הסצנה התלת-מימדית, על כל מרכיביה - מודלי תלת-מימד, כגון עצים, מכוניות, רהיטים...וכד'.

אתה שילמת תמורת המודלים, אולם הלקוח שילם עבור הדמיה / עיצוב מיוחד. ברוב המקרים המודלים המוכנים אינם חלק מהעסקה. עליך לציין זאת במפורש לפני שאתה מתחיל לעבוד ולפני שאתה חותם על ההצעה, מכיוון שיתכן שתקציב הפרוייקט לא יכסה חלק זה. אם הלקוח רוצה לקבל את המודלים, עליך לצרף זאת להצעה בתור "חומרים נוספים", אם אין לכך תקציב, אתה פשוט מוציא את המודלים, ומספק את הסצנה בלעדיהם.

3. תנאי השימוש: כוללים בעיקר את הסודיות הקשורה בשימוש בפרויקט. היכן אתה יכול להראות את הפרויקט? באתר שלך / בפורומים חברתיים?

"מתן קרדיט" מה עליך לכתוב כאשר אתה מראה זאת? רוב הפרויקטים המסחריים הגדולים הם מסווגים, עקב התחרות בענף, אולם פרויקטים פרטיים הם חופשיים לשימוש מסחרי, כך שהיה מודע לכך שיתכן שלא תוכל לכלול פרויקט מסוים בתיק העבודות שלך.

4. זמני אספקה: לאחר שאתה מקבל את חומרי העבודה ואת דרישות הפרויקט, אתה צריך להיות מסוגל ליצור תוכנית עבודה, ציר זמן עליו אתה מציין מה ומתי אתה מספק. מה יש לאשר בתאריכים מדויקים? אם הפרויקט דחוף, כל חריגה מלוח הזמנים תגרום לעיכוב בזמני האספקה. כאן עליך לציין מתי אתה מקבל את ה"אישורים" ואת "חומרי העזר". עיכובים עלולים להיגרם מצד הלקוח, ואסור שהוא יאשים אתך בכך. פשוט רשום תאריכים אלה וודא שהלקוח מבין את חשיבותם.

5. תנאי תשלום: זהו החלק הכואב. כן, נכון, כולם אוהבים לקבל עבודה טובה, אבל אף אחד לא אוהב לשלם כסף טוב תמורתה. אז בכדי למנוע מצבים בלתי נעמים, רשום מספר כללים או הצהרות בכדי לקבל "תשלום בטוח".

בעבודה באון-ליין או מרחוק כאשר אתה מבצע פרוייקטים כפרילנסר יש גישה שונה לחלוטין בעת קבלת תשלומים, למשל, אני לוקח מקדמה של 50% ואת יתר ה- 50% אני מקבל לאחר ביצוע מוצלח של העבודה, ואני מבהיר שאני לא אספק את המוצר הסופי עד שלא אקבל את כל הסכום. זהו אופן בריא לעבודה כפרילנסר בפרוייקטים "אונליין".

אם למישהו יש בעיה עם זה, פשוט אמרו "זאת המדיניות שלנו ואנחנו לא עובדים אחרת". הכל יכול להשתבש, הלקוח עלול לפשוט את הרגל, לחלות או להעלם מעל פני האדמה (אוי אוי אוי! אני מקוה שזה לא קרה לאף אחד), אני פשוט מציין שכל דבר יכול לקרות, ייתכן שהלקוח יימצא מישהו זול פי 3 או פי 4 ממך, ויחליט לעבור אליו. כל זה לא צריך להיות הבעיה שלך, ואסור לך "לרוץ" אחר הכסף שלך! לכן, ההצעה שלי לך היא לציין תאריכים מדויקים לקבלת התשלום. אם מדובר בפרויקט לטווח ארוך, הגדר מספר ימי תשלום, לאחר כל חלק בפרויקט, אבל אל תתחיל לעבוד ולהשקיע את הכסף שלך ללא גיבוי.

ה"טיפ" האחרון להגנה על עמלך היא לעשות "סימני מים" על כל החומר היוצא שלך, כל התצוגות המקדימות, הסקיצות, הפיתוחים, העיצובים וכל העבודה שביצעת או שהצוות שלך ביצע - כל אלה צריכים לשאת את שמכם.

"סימן מים": הלוגו שלך עם פרטי ההתקשרות. אסור שיפריע ל"שחקן הראשי" שהוא התוכן המוצג, לפיכך הגדר לו אטימות של 20% ושים אותו בפינת התמונה.

זה הציל אותי מספר פעמים מאנשים שניסו לגנוב את הפרויקטים שלי ולהציגם כשלהם.

נראה לי שכאן סיימתי, אם תעקוב אחר כללי פשוטים אלה, העבודה שלך תהיה הרבה יותר מאורגנת, ואתה תוכל להתרכז ביצירתיות ולא בפתרון בעיות של הונאות.

זכור להשאר מקצוען!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב