דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין תמא 38 לפינוי בנוי 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2697 פעמים ]

 


השוואה בין תמ"א 38 לפינוי בינוי


 בישראל קיימות שתי שיטות עיקריות של התחדשות עירונית, שיטות שלא ממש צברו תאוצה ממשית בשוק הנדל"ן המקומי אך לאחרונה גוברת התחושה שיש תזוזה בכיוון הנכון וששתי השיטות מקבלות יותר משקל בשיח הנדל"ן ושיותר פרויקטים ייצאו לדרך. שתי השיטות הן תמ"א 38  -תוכנית מתאר ארצית מספר 38 לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה הוספת זכויות בנייה על הגג ובתמורה מקבלים הדיירם מספר תוספות כגון: ממ"ד,מרפסת שמש ,מעלית ,שיפוץ לובי וכו.


 פינוי בינוי -פינוי הדיירים מהבניין בכל מהלך הפרויקט ,פרוק הנכס הישן ובנייה מחודשת עם יותר זכויות בנייה הדיירים מקבלים דירות חדשות וגדולות  .


 מהות תמ"א 38


מדובר על תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים לרעידות אדמה, התכנית מאפשרת חיזוק בנייני דירות כך שיעמדו בפני רעידת אדמה. על מנת לעודד ביצוע פרויקטים על ידי בעלי הדירות עצמם או קבלנים פרטיים תמ"א 38 מציעה תמריצים בצורת זכויות בנייה חדשות להקמת דירות נוספות במבנה או הרחבת הקיימות וכן הוספת מעלית, חניה ושדרוג חזית הבניין. צורת הביצוע שנהוגה לרוב היא שבעלי הדירות מעבירים את זכויות הבנייה לקבלן פרטי שמממן את כל הפרויקט ויכול להרוויח ממכירת הדירות החדשות שיבנה.


 מהות פינוי בינוי


שיטה זו היא מורכבת יותר ובהיקפים גדולים יותר, פינוי בינוי היא שיטה שכוללת פינוי מוחלט של מבנה מגורים באזורים חלשים לרוב, לאחר הפינוי המבנה נהרס ונבנה במקומו בניין דירות גבוה וגדול יותר והדיירים שפונו מקבלים דירו חדשות בבניין החדש. בשיטה זו נוספות למתחם הרבה יותר דירות מאשר היו בו לפני כן.


 הבדלים עיקריים בין תמ"א 38 לפינוי בינוי


תמ"א 38 היא תכנית שנועדה באופן עקרוני לכל מקום בישראל ולכל בניין דירות שנבנה לפני ינואר 1980 וקיבל אישור מהנדס. ואילו פינוי בינוי נועדה במרבית המקרים לאזורים חלשים שנמצאים במצוקת דיור והם בעלי פוטנציאל נדל"ן טוב מבחינה כלכלית, כך שיהיה קשה לאשר פרויקט פינוי בינוי במרכז ת"א למשל.


 במסגרת פינוי בינוי כל הדיירים מפונים והבניין נהרס ואילו בתמ"א 38 אין הריסה ואין פינוי אלא עבודות פשוטות יותר. כמו כן, פינוי בינוי הוא פרויקט שיכול לקחת כמה שנים משלב האישורים ועד השלמתו ותמ"א 38 היא מהירה משמעותית.


 במסגרת פינוי בינוי היזם יכול להרוויח הרבה יותר כי יש הרבה יותר דירות למכור – אך העלויות גבוהות משמעותית ואילו בתמ"א 38 יש תוספת של דירה אחת או שתיים בלבד.


 


 

החברה הישראלית להשבחת מבנים בע"מ ,המומחים לתמא 38 בישראל אנו בחברה הישראלית להשבחת מבנים מביאים את הניסיון המקצועי שלנו, הקשרים, הידע והמימון הכספי על מנת להבנות לכם עתיד חדש בסביבת המגורים. החברה הוקמה לשם מתן מענה מהיר ומקצועי לחיזוק המבנים ובו בזמן להבטיח כי אתם הדיירים תקבלו את ההצעה האטרקטיבית ביותר מאיתנו למימוש זכויות התמ"א 38 שלכם. צרו קשר עוד היום למימוש התכנית בבניינכם.  http://www.israel38.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב