דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיה חכמוב, תדמית אישית, אתה מה שאתה משדר 

מאת    [ 14/06/2010 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2858 פעמים ]

אנו חיים בעולם של מותגים. כיום, כמעט כל בעל עסק מבין שעליו ליצור תדמית עבור המוצר אותו הוא משווק. אך למעשה, כמעט כל אדם בעולם העסקים של היום צריך ללמוד למתג את עצמו ולפתח תדמית אישית אשר תקדם אותו מן הבחינה המקצועית. מהי תדמית אישית? בעיקר ההבנה הבסיסית כיצד למתג עצמנו בצורה אטרקטיבית. תדמית אישית מורכבת משילוב של אופן הלבוש, צורת הדיבור ואפילו שפת הגוף באפן המאפשר לנו לשווק עצמנו בצורה הטובה ביותר. כאשר אנו מעוניינים לבנות תדמית אישית  ישנם כמה עקרונות בסיסיים מהם כדאי להתחיל:

 

סגנון לבוש: רושם ראשוני נקבע בשניות הראשונות של הפגישה, זהו הזמן הקריטי בו מתבססת תדמית אישית. הדבר הראשון בו מבחינים הוא סגנון הלבוש. הופעה מסודרת ומכובדת תורמת לתדמית אישית המשדרת אמינות. כדאי לבחור בצבעי בגדים סולידיים ולא צעקניים. רצוי להימנע מלבוש חושפני. תדמית אישית מקצועית משתקפת בלבוש, ולבוש חשוף נותן תחושה מקצועית פחות. יש להקפיד על מראה מטופח, על ריח טוב ועל שיער מסודר. כדאי להפנים: העיקרון בתדמית אישית הוא מיתוג. וכמו כל מיתוג צריך להיות מודעים לקהל היעד ולסיטואציה ולהתלבש בהתאם.

 

שפת גוף: מחקרים הוכיחו כי 55% מתדמיתו של אדם נקבעת על ידי מסריו הבלתי מילוליים  שפת הגוף. נושא שפת הגוף הוא קריטי כאשר אנו מנסים לבנות תדמית אישית. השלב הראשון הוא פיתוח מודעות לנטיותינו הטבעיות. השלב הבא הוא שיפור המקומות בהם אנו מעבירים מסרים שאנו לא מעוניינים בהם, היוצרים תדמית אישית שונה לחלוטין ממה שהתכוונו. כדאי לדבר בקול רם ובוטח. לא להתחמק מקשר עין, מה שמרמז על סגירות או חוסר אמינות ולא תורם כלל לתדמית אישית חיובית. יש להימנע מתנועות עצבניות אשר משרות חוסר שקט. האווירה האופטימלית אשר תתרום לתדמית אישית מרשימה היא רוגע, המשדר ביטחון במוצר אותו אנו משווקים – אנחנו. כדי ליצור תדמית אישית מזמינה ופתוחה כדאי להימנע משילוב ידיים, מה שעלול לשדר סגירות. לא לפחד לחייך. גם בפגישה עסקית רצינית חיוך יכול לשבור את הקרח ולסייע לנו ביצירת תדמית אישית חיובית. 

 

ייחודיות: כאשר אנו מעוניינים לבנות תדמית אישית מקצועית כדאי לנו לעצור ולשאול את עצמנו מהי הייחודיות שלנו. מהן הנקודות החזקות שלנו המבדילות אותנו ממתחרנו באותו תחום מקצועי, או מן המתחרים איתנו על תפקיד מסוים? תדמית אישית מתחילה להתהוות ברגע שאנו מסוגלים לשים את האצבע על הייחודיות שלנו ולשדר אותה כלפי חוץ. כך אנו יכולים להבדיל עצמנו מהמתחרים שלנו וליצור לנו תדמית אישית ייחודית.

 

מעל לכל, חשוב מאד להתמקד:  תדמית אישית של עורך דין תהיה שונה מתדמית אישית של יחצ"ן מסיבות. סגנון לבוש, שפת גוף וצורת הדבור ממוקדי מטרה ימקסמו את התוצאות, ויקלו עלינו לבנות תדמית אישית התפורה בדיוק למידתנו ולכישורינו.

 

 

 

 

 

 

חיה חכמוב מאמנת למיתוג אישי ובניית תדמית אתר: http://www.personalbranding.co.il בלוג: http://www.personalbranding.co.il/blog>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב