דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגרסה החדשה של Google Docs 

מאת    [ 27/05/2010 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3225 פעמים ]

כדי להתחרות ב-  office של  Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs   ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever  before" בגרסה החדשה נוסף כלי חדש ליצירת שרטוטים באופן שיתופי בשם Google Drawing.

  ב- Google Docs הישן המערכת אטית מדי, ולעיתים קרובות עדיף להעתיק את המסמכים מהענן להעביר לoffice, לערוך מחדש ולחזור לענן. כדי לשפר, Google בנתה מחדש את כל הקוד של Docs על בסיס תמיכת HTML5.

     עד חמישים משתמשים יכולים, בגרסה החדשה,  לערוך את המסמכים ישירות מהענן ולהנות מהכוח ומהרבגוניות של הקשר הישיר עם הענן. הם יכולים להתחבר ולערוך את אותו מסמך בו זמנית, והמסמך יתעדכן בזמן אמת. העורכים השונים יוכלו לעבור ולעבוד על המסמך ביחד. בשיפורים החדשים ב- Documents, יש אפשרויות טובות יותר של שיבוץ תמונות אפשר למקם תמונות בגוף הטקסט, לגרור תמונות, Google הוסיפה סרגל שוליים, מספור ותבליטים טובים יותר ואפשרות לייצא קבצים מהר יותר וקל יותר לענן, ולייבא  גם קבצי Word 2007  שאי אפשר לייבא בגרסה הישנה. אפשר גם לשנות את מראה המסמך לפי בחירתנו מתוך 24 ערכות נושא, נוספה אפשרות של תרגום, בוחרים מילה לוחצים על

 Tools -> Define...  

ב- Spreadsheets נוספה אופציית חישוב נוסחאות  בשם  Formula המאפשרת לערוך נוסחאות שמחשבות תוצאות כמו בגיליון האלקטרוני של Microsoft, ניתן לגרור עמודות ולהשתמש בהשלמת שורות אוטומטית. לנווט בקלות יותר בין הגיליונות,  ועוד מאפיינים שלא אפשריים בגרסה הישנה. בכלי החדש - Google Drawing ניתן להשתמש בתרשימי זרימה, דיאגרמות, גרפים ושרטוטים שיעברו בין המשתמשים בזמן אמת.

בנוסף, משתמשי  Outlook יוכלו לשתף קבצי  Google Docs  דרך  Outlook, כך שהמשתמשים לא יצטרכו לצרף קבצים למייל שהם שולחים , וממילא לא יאלצו לשמור קבצים במחשב שלהם, הליך זה יחסוך מקום ב- hard-disk  גם של השולח וגם של המקבל. והקבצים ישמרו תמיד במקום בטוח.

אם תצליח Google לשפר משמעותית את Google Docs היא תהיה ביתרון על   Microsoft בנושא הזה, כי בניגוד ל- Microsoft שמוכרת את חבילת ה-    office  החדשה שלה במחיר הנע בין 119   דולר ועד 499 דולר בהתאם לרמה,  Google Docs זמינה באינטרנט ללא צורך בהורדה, היא חינמית עבור משתמשים פרטיים ועולה כ50- דולר למשתמש עסקי.    Google Docs  איננה תומכת בכל הדפדפנים, מצריכה      JavaScript, ודורשת לאפשר Cookies .

    תוך כדי בדיקתי את הנושא, נתקלתי ב- Spreadsheet שהופץ בFacebook לשם ארגון פגישת מחזור. המארגן שלח  Spreadsheet לכל אחד-to everyone כוונתו ברורה ונכונה, הוא חפץ לעדכן פרטים בשיתוף ברגע היווצרם עם כל החברים , וכדי להקל לא חייבים להיות חברים שלו ב- Facebook   אך בדרך זו אין למארגן יכולת סינון ופיקוח כלשהי,  בהיותו פתוח לכל, כל אחד יכול לשנות את המסמך, ואף לשבשו במכוון,  המארגן עלול לאבד מידע יקר ערך עבורו , סכנה אמיתית למסמך.

אילנה שקולניק-בקל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב