דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיווק התאורתי והמעשי בחינוך 

מאת    [ 17/05/2010 ]

מילים במאמר: 888   [ נצפה 3395 פעמים ]

 

אנו מודעים בדורנו היום לחשיבות העצומה שיש לשיווק , רוב העסקים במגוון הנושאים מצליחים להתמודד עם התפוקות האיכותיות בדרך שיווקית,איתנה,יצירתית וחכמה.

ישנם כלים חשובים ומהותיים בשיווק חכם,אותם ראוי ללמוד וליישם הלכה למעשה.

כדי שהעשייה=התוצרים,עליהם עמלים שנים רבות,בהם משקיעים מחקר ופיתוח חשיבה מעמיקה,יוזמות ויצירתיות נפלאה ישא פרי.

לעולם העסקי ברור היטב כי תוצר מדהים ומרתק-עליו עמלו טובי האנשים שהפעילו מוחות פוריים, אנשים שהשקיעו מאמצים ומרץ בעשייה ובחשיבה מדהימה מצפים תמיד שהתוצר המוגמר – אכן יגיע לאנשים רבים,הרווחים יגדלו ויפרחו. אם התוצר-יימכר לכמות גדולה של אנשים.

ברור היום יותר מכל דור אחר,כי לשיווק יש חשיבות אדירה בהפצת תוצר-עליו עמלו שנים רבות.

ברור לנו כי חינוך נכון ואיכותי דורש אף הוא מוח פורה,מורים יוזמים ויצירתיים,מורים ומנהלים-מנהיגים שיובילו בדרכים,שיטות ותהליכים נכונים חכמים ומצוינים כדי לטפח חינוך איתן ומעולה.

חינוך המבוסס על למידה נכונה וטובה,על הקניית הישגים לימודיים המשולבים כמובן בחינוך לבניית נוער-חכם,נבון,המשלב כל אמצעי האינטלגנציה הרגשית,אהבה,כבוד,יחס,הקשבה,אמפתיה ואופטימיות.

חינוך לנתינה,לצדקה,לאהבת הרע,לערכים והעיקר בחינוך,מתמקד בבניית חיי חברה,יש חשיבות אדירה-בפיתוח ייחודיותו של כל ילד אך הכל מתוך אחדות.

לא בכדי תורת ישראל מבוססת על מצוות, שמחציתן מעוגנות במצוות שבין אדם לחברו.

מתוך ניסיוני הרב במערכת החינוך למדתי-כי ההצלחה האמיתית הטמונה בתוך אופיו של כל ילד מבוססת בעיקרה על חיי חברה,על ילדים שיש להם חברים,על פיתוח מנהיגות נוער-שהמה המשפיעים ביותר על החברים.

אנו יודעים שהשפעת החברים קיימת לא רק אצל הצעירים,גם המבוגרים בתפקידים השונים ובגילאים השונים מאושרים ושמחים כאשר יש להם חיי חברה.

לומדי הדף היומי בקהילתי-לומדים מתוך חדווה וגיל, מדי בוקר גם בגלל חיי חברה הנוצרים בין הלומדים. כך מוסד חינוכי מצליח בגלל שהמורים משקיעים בלימוד-בהישגים ובאקלים מיטבי המבוסס על חיי תורה-כך מצליחים להגיע לראש כל הר ולכבוש כל יעד חינוכי.

מערכת החינוך האיתנה ממריאה כמובן לאחר עמל רב בעשייה החינוכית הנכונה המשולבת בשיווק מוסדי איתן וחכם -

בדיוק... בדיוק כמו התחום העסקי.

השיווק הנכון בחינוך גורם למוטיבציה,לפיתוח הרצון והנחישות להיות יותר ויותר יצירתי ויוזם. כך מגיעים יותר ילדים ללמוד במוסד החינוכי בו קיים שיווק המוסד.

השיווק בחינוך חשוב בדיוק כמו בתחום העיסקי.

חובה על כל מנהל-מנהיג ללמוד תאוריה שיווקית וליישם אותה הלכה למעשה בבית ספרו.

שיווק נכון מוסיף מוטיבציה מעולה לצוות המורים ולמנהל והופך אותם ליצירתיים.

תהליכי השינוי,ההתחדשות והשיפור המתמיד במוסדות החינוך,מהווים מוקד חשוב מאוד בהצלחה,היעדים,התהליכים והכלים משתנים כל הזמן ולכן ראוי להפעיל חשיבה יצירתית ויוזמות שונות ואיכותיות כדי לשווק תהליכי השינוי בדרך חדשה מרתקת ומעניינת.

ראוי שכל המלמדים באקדמיה תחומי החינוך,המרצים המלמדים הדור הצעיר להיות מורים ומנהלים-מנהיגים,חייבים להיות מעורבים בעשייה החינוכית בבתי הספר,לבקר,להקשיב-למנהלים וללמוד שיטות וטכניקות חינוכיות הרלוונטיות לשנים האחרונות.

כפי שמדגיש הרב קוק ,ילדינו משתנים כל הזמן,בכל דור גדלים ילדים אחרים,עלינו להתאים הכלים החינוכיים לדור החדש.

באותה מידה עלינו לשווק את עשייתנו בהתאם "לחדשנות" האופפת את העשייה החינוכית.

ברור לכל אנשי העוסקים,כי השיווק חייב להתאים ללקוחות כל הזמן,כך עלינו ללמוד גם את אפיוני ההורים בדורנו-כדי להתאים השיווק ללקוחות שלנו במערכת החינוך-שהם ההורים.

מביקורי הרבים בבתי הספר בשנים האחרונות עם פרחי הניהול והמצטיינים במכללות,אני חייב לציין כי יש לנו מנהלים ומורים מנהיגים נפלאים ומרתקים,הלומדים כל הזמן אפיוני התלמידים ומתאימים שיטות החינוך והכלים לילדים..

מוסדות החינוך וביה"ס מאוד פורחים וזוכים להערכה רבה בקרב ההורים והסביבה כולה מכיוון שקיים שיווק נבון המבהיר להם היטב הישגיהם והצלחתם. ההתחדשות המקסימה באה לידי ביטוי בפרסום ושיווק חכם ואיתן.

בחלק מאותם מוסדות מצליחים הופכים את הלקוחות כחלק פנימי של החינוך,מקנים גם להם תחומי אחריות,כך הופכים אותם-את ההורים כלקוחות "כשותפים" בתוך העשייה הנפלאה-השיווק מרקיע שחקים ומוסדות חינוך אלו מתרבים בילדים ובשביעות רצון הלקוחות.

אנו יודעים שחלק חשוב מאוד בהצלחתם של אנשי עסקים ואנשי חינוך,הוא שימוש נכון "בארגז הכלים" אותו הם רוכשים באקדמיה כאשר ארגז הכלים מתאים לסביבה,לחינוך המיטבי בהווה ובעתיד ואינו מורכב מכלים-שהתאימו לבניית החינוך בעבר,הרי "ארגז הכלים" יעיל ומצוין.

אך כאשר המרצים-באקדמיה משתמשים בכלים שאינם מתאימים לניתוח מקיף של מצבים ואירועים שונים וחדשניים בדור זה,הרי תהליך פתרון הבעיה לוקה,או אז השיווק אינו נכון ולקוי.

חובה על המרצים בתחום העסקים וכמובן בתחום החינוך להיות מעודכנים כל הזמן בתהליכי השינוי המתחוללים במוסדות החינוך,כדי לבנות "ארגז כלים" המתאים לעשייה וללימוד מתאים וחכם של כלי שיווק נכונים אמיתיים ואיכותיים.

בתהליכי פתרון בעיות והתמודדות עם דילמות חדשניות המתאימות לדור זה,חובה עלינו להכיר לעומק אופיים של התלמידים והמוסדות ,להשתמש בכלים אחרים כדי להעפיל לפסגות,ככל שנלמד כלים אלה נוכל ללמוד דרכי שיווק מתאימות לכך.

תהליכי פתרון בעיות משתנים כל הזמן ולכן קשה ללמד כישורים כללים שאינם קשורים ל"ארגז הכלים" החדשני והמשופר.

במאמר שפורסם באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב לפני כשנתיים הודגש כי רוב האקדמיות בארה"ב אינן מעניקות כלים שימושיים להשתמש בהם בעולם העסקי – דבר המקשה על הבוגרים להשתלב היטב בעבודה.

כך במערכת החינוך-חובה עלינו ללמוד הכלים והעתודות החדשניות המעוגנות במוסדות החינוך האיכותיים והמצליחים ואותם ללמד באקדמיה את הסטודנטים שיהיו מורי העתיד ומנהלי העתיד.

חשוב למשל ללמוד לא רק תאוריות בתכנון אסטרטגי אלא להתמקד בפתרון בעיות יום-יומית בתחום הניהול והשיווק,לבנות "ארגז כלים" מתאים לדורנו...וללמוד שיטות דרכים וכלים חדשים להתמודד מול דילמות עדכניות,שלהם צריכים ארגז כלים משופר ומתאים.

מותר ראוי וחשוב-שמרצים באקדמיה יבקרו יותר במוסדות החינוך,בהוראה נכונה ובחינוך איתן ונכון בתקופתנו שלנו.

ראוי כמובן שהמחקרים העדכניים הנעשים במוסדות החינוך-יובאו לעיון וללמידה בכל בתי הספר בארץ,כדי שגם המנהלים והמורים יוכלו בעמלם החינוכי הקדוש ללמוד על תוצרי המחקרים.

ככל שיקויים שילוב איתן בין הנעשה במוסדות החינוך לבין המחקרים בשדה החינוך,נוכל לצעוד קדימה בזקיפות קומה הן בהישגים הלימודיים והן בבניית חיי חברה איתנים ונפלאים, כך יוכל כל מוסד חינוכי לעגן דרכו החינוכית והשיווקית על סמך עשייה,ניסיון ומחקר. 
 
 
 

      

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב