דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפורים אחדים בחיפוש ב-google 

מאת    [ 14/05/2010 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 2557 פעמים ]

בשנה וחצי האחרונות יש שיפור משמעותי בחיפוש בגוגל, על אף שעדיין יש לגוגל בעיה ברשת הסמויה שעמדתי עליה במאמר שלי " הרשת הסמויה והרשתות החברתיות לשרות המודיעין התחרותי".

לפני כשנה הוכנסו כמה וכמה שיפורים בדף תצוגת הממצאים של גוגל .  בתחתית הדף מוצגות שאילות וחיפוש מידע בנושאים קרובים Searches related to  שמציעים  למחפשים רעיונות נוספים.

היסטורית אינטרנט -  גם אם לא נהיה מחוברים ל-   Google עדיין עלול להציג לכם תוצאות חיפוש מותאמות למחשב שלנו. לחיצה על כפתור היסטוריית האינטרנט בעמוד תוצאות החיפוש של Google תאפשר לנו לבטל את השימוש בהיסטורית האינטרנט במחשב שלנו ובכך להבטיח תוצאות חיפוש אובייקטיביות.

אפשרות, שהוצגה לראשונה לפני כשנה, הופיעה עד עתה רק אם המשתמש חפץ בכך.כיום היא מופיעה בכל שימוש בחיפוש בגוגל  כאשר אנחנו כותבים בחיפוש ערך כלשהו למשל "מהירות"  ולוחצים חיפוש מלבד החיפוש הרגיל נפתחת קישורית מצד ימין "הצג אפשרויות" כאשר נלחץ על הקישורית יפתחו לנו אפשרויות רבות  תחת כל התוצאות תפתח לנו אופציה שתציג  סוג התוצאות:  תמונות, סרטוני וידאו,  חדשות,  בלוגים, עדכונים, ספרים, דיונים. תחת  סיווג זמן יש אפשרויות של עדכון אחרון ב-24 השעות האחרונות, בשבוע האחרון, בשנה האחרונה,  טווח תאריכים מסוים, אם בוחרים בעדכון אחרון מתווספת הערה "תוצאות חדשות יופיעו למטה, ברגע שיהיו זמינות." ואפשר להפסיק עדכונים ע"י לחיצה על  השהה . אח"כ ממשיכה הרשימה: דפים שביקרת בהם ,דפים שטרם ביקרת בהם. יש אפשרות לבחור את  גלגל הקסמים, בחירה בגלגל הקסמים תציג  לנו ביטויים ברמות חיפוש  גבוהות הקשורים לביטוי אותו חיפשנו .למשל בערך שלנו נקבל גלגל כזה : במרכז "מהירות" וממנו יוצאים : מהירות הקול, המחשת מהירות, מהירות מופרזת, מהירות אינטרנט, בדיקת מהירות, מהירות גלישה, משחקים מהירות, מלכודות מהירות. או אם נכניס לחיפוש "טניס" נקבל בגלגל הקסמים : איגוד הטניס, שחר פאר, ציוד טניס, משחקי טניס, מרכז הטניס, טניס משחקים, מחבטי טניס,tennis  כל לחיצה על אחד הערכים בגלגל הקסמים תפתח גלגל קסמים לערך הנבחר החדש. בחירת tennis בגלגל הקסמים בגוגל הכללי תפתח אפשרויות אחרות לחלוטין לפי קהל היעד המתאים על-פי הערכת גוגל.

ועוד אפשרויות, אתרים עם תמונות, תצוגות מקדימות של דפים , חיפוש מתורגם. ואף מצטרפת האפשרות בשם

 "משהו שונה" "Something different" שתאפשר למקד את תוצאות החיפוש אם הגולש אינו מרוצה מהתוצאות.למשל אם חיפשתי snow ואני לא מרוצה מהתוצאה יציע לי גוגל  Something Different  : rain,sleet,ice,wind,fog,

אנו נתקלים בתוצאות החיפוש בגוגל ביותר ויותר אתרים חברתיים בתוצאות כמו פייסבוק וטוויטר ועוד.

שני שיפורים בחיפוש הרגיל הם שיוך יעיל יותר של מילות המפתח והארכת תיאור של כל אחד מתוצאות החיפוש, בחיפוש יעלו תוצאות גם של תוצאות מתאימות שאינן מכילות בהכרח את מילות המפתח שהוזנו. השיוך מתבסס על טכנולוגיה של כריית נתונים. הארכת התיאור של כל אחת מתוצאות החיפוש המוצגות בדף התוצאות מסייע לעמוד על ההקשר של כל תוצאה שמוצגת  (הארכת התיאור /התצוגה נקראת  Meta Description).

עד לאחרונה שורת ה - URL הירוקה בדף תוצאות החיפוש בגוגל כללה רק את הכתובת המלאה של האתר ולא ספקה את המידע המספיק לשם הבנת המהות של הדף שמאפשר לגולש לדעת באיזה דף הוא נמצא ובאיזה חלק של האתר ואם כדאי לו להקליק על התוצאה,  לאחרונה  ה - URL בחלק מתוצאות החיפוש בגוגל הפך מפורט יותר, תוך הצגת פרטים המסייעים לנו לבדוק את הרלוונטית לתוצאת החיפוש שלנו. שורת הניווט הזאת מכונה    readcrumbs והיא מסייעת  לגולש לבחור אם להיכנס לאתר או לא .( השם נגזר מאגדת הילדים "עמי ותמי" שפיזרו פירורי לחם ביער כדי שיוכלו לשוב על עקבותיהם לפי שביל פירורי הלחם שהשאירו).

עלי לציין שבמאמרי זה אני מתייחסת אך ורק לחלק מהשיפורים באופציית החיפוש בגוגל.

הערת אגב: שינוי שנחשף לחדי העין מתרחש בדף הבית הרשמי של גוגל (לא הישראלי)  צללית האותיות בלוגו הוסרה .

 

 

אילנה שקולניק-בקל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב