דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלת אתיקה בקניית נכס אנגלי 

מאת    [ 18/04/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2627 פעמים ]

שוק הנכסים בבריטניה הגיע לשפל נמוך ואם אין צורך - לא מוכרים. מכורח המציאות אנשים שחייבים למכור נכס נתקלים בקושי לקבל מחיר הוגן עבורו. משקיעים שנהנו מריבית נמוכה על משכנתם נאלצים להחזיק בבנק את כספם כדמי כופר, והבנק מצידו מוכן להמשיך ולתת הלוואות בתנאים הרבה פחות נוחים

מי, אם כך, רוכש נכסים? התשובה היא לקוחות עם מזומן נזיל שאינם זקוקים להלוואה בנקאית. אנשים כאלה מגיעים מכל העולם, כולל מישראל, או קבוצות רכישה המחפשות "מציאות" בבריטניה.

באנגליה, מי שמחפש לרכוש או לשכור פונה לסוכנות תיווך. בסקוטלנד מתווכים הם זן חדש ואת שירותי התיווך מספקים באופן מסורתי עורכי-דין, שתחום עיסוקם הוא מקרקעין. המגמה כיום באנגליה היא גם לפנות לעורכי דין. אחת הסיבות היא משום שיש להם גישה לעסקאות טובות יותר דרך לקוחותיהם המשקיעים.

אף על פי שההיכרות הראשונית בין הקונה למוכר מתבצעת על ידי עו"ד, רק צד אחד יוכל להשתמש בשירותיו לצרכי העברת הרכוש. המצב בישראל שונה, שם עורכי הדין, משמשים בדרך כלל כמתווכים בין שני הצדדים, הקונה וגם המוכר. במקרים כאלו לא ברור תמיד איזה אינטרס משרת עורך הדין, ואיזה מהצדדים הוא מייצג. בנוסף, לפעמים לקונה ולמוכר יש אינטרסים מנוגדים, ואם עורך הדין אמור לקבל עמלה משני הצדדים לא פעם הוא דואג יותר לאינטרסים האישיים שלו.

בגלל בעיות אתיקה הנוצרות במקרה של ניגוד אינטרסים, נדיר למצוא עו"ד באנגליה המשמש כנציג שני הצדדים, כאשר מדובר בהעברת בעלות על נכס. על בסיס עיקרון זה - כל צד אמור לקבל ייצוג וייעוץ משפטי מעו"ד אחר, בכדי לוודא שיש מי שדואג לאינטרסים שלו. הרעיון הזה מושך ישראלים המעוניינים לרכוש נכסים באנגליה, מכיוון שאותו עו"ד לא יכול לייצג גם את הקונה. הם יודעים שיקבלו ייעוץ טוב, אמיתי וכנה על הנכס אותו הם חפצים לרכוש.

מספר מילים לגבי תהליך הרכישה. ברגע שההצעה מתקבלת על ידי המוכר, עורך הדין מצד הקונה מתחיל באיסוף מידע רב ככל האפשר על הנכס. עקב חוקים מאוד עתיקים באנגליה, הנכס והקרקע, עליה הוא בנוי, צריכים להיבדק בקפידה על ידי עו"ד. הוא צריך לבדוק, בין היתר, אם הקרקע מזוהמת מסיבה כל שהיא או אם נחפרו בה בעבר מכרות. הסיבה לכך היא שאם עורך הדין לא יבדוק את הדברים הללו באופן יסודי, הקונה יצטרך לשלם מכיסו עבור תיקונים במידה ויידרש.

לעיתים גם המוכר לא יסגיר מדוע בדיוק הוא מעוניין להיפטר מהקרקע או מהנכס - הוא פשוט יציע מחיר אטרקטיבי. בצד תוצאות החקירה, הצדדים יחתמו על החוזה ביניהם ולאחר מכן ישלימו את ההעברה. התהליך בדרך כלל לא לוקח יותר ממספר שבועות, מתחילתו ועד סופו.

חדשות טובות. ישראלים יכולים לרכוש נכסים באנגליה באופן חופשי, ואף אינם צריכים להתגורר כאן לשם כך. הנכס יכול להיות מנוהל על ידי עו"ד אשר ימנה סוכן שיטפל בכל העניינים הטכניים והניהוליים - החל ממציאת השוכרים ושמירה על הנכס במצב טוב, וכלה בווידוא שהשוכר משלם את שכר הדירה בזמן. בסיכומו של עניין, זהו עסק הרבה יותר פשוט ממה שבדרך כלל חושבים.

*כל הנכתב בכתבה זו אינו יכול לשמש כעצה מיקצועית חוקית. כל מקרה שונה לגופו ויהיה מוערך בהתאם.

הכותב הוא עו"ד בחברת Internet Law Experts Solicitors  ומומחה במשפט אזרחי ופלילי.Cohen Davis
 מטפלים בישראלים בבריטניה.
ניתן להתקשר ליאיר כהן:
Tel: 020-7183 4123 
או דרך האתר
www.internetlawcentre.co.uk 

 

 

הכותב הוא שותף בחברת עורכי הדין Internet Law Experts Solicitors  באנגליה.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב