דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדיטציה ודמיון מודרך- שהגוף והנפש נפגשים 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3079 פעמים ]

מדיטציה: התבוננות. התבוננות ערה, בלי שיפוט. מדיטציה הינה מצב מיוחד של הרפיה מודעת שהיא מצב מפתח לכל התפתחות רוחנית, קבלת מסרים, קשר עם האני הפנימי, היכולת להשתמש בדמיון היוצר ומטרות נוספות אליהם מנסים להגיע באמצעותה. מחקרים מדעים הוכיחו שבמצב של מדיטציה המוח נכנס לגלי אלפא, גלים המאפיינים מצב לפני השינה, טראנס, או היפנוזה. כך, האדם יכול להגיע למצב שהגוף במנוחה מוחלטת אך נשאר ער לחלוטין ועם קשר לתת מודע. ישנם סוגים רבים של מדיטציה. אנחנו בני אדם ייחודים, שונים האחד מהשני ולכן לכל אחד מתאים סוג שונה של מדיטציה, אך המטרה היא אותה מטרה, קו הסיום הוא אותו קו, אך הדרך להגיע אליו שונה מאדם לאדם.

למדיטציה תוצאות מוכחות להשפעות פיזיולוגיות על גוף האדם ולכן, קיימים רופאים ברפואה הקונבנציונלית, הממליצים על המדיטציה כאמצעי להרפיה ולהפחתת מתחים.

להלן ארחיב על קצה המזלג סוגים של מדיטציות.   מדיטציה טרנסנדנטלית: התרגול של המהרישי מהש יוגי. היא טכניקה מאוד פשוטה, נעשית בישיבה נוחה, עיניים עצומות, פעמיים ביום כ-15-20 דקות. התרגול מאפשר להתנסות ברובדי חשיבה מעודנים ושקטים. כשהמודעות מתנסה במצב מיוחד של ערנות נינוחה, נרגעת הפעילות הגופנית והגוף זוכה במצב של מנוחה עמוקה והרפיה. המתרגלים מדיטציה זו (מודטים), מאמינים שתרגול מרובה מאפשר לאדם הבודד להשפיע על סביבתו, כמו הבאת שלום לאזורי מלחמות בעולם.   מדיטציה ויפאסנה: מדיטצייה שפירושה "לראות את הדברים כפי שהם באמת". זהו מסע של התבוננות אל השורש המשותף לגוף ולנפש וגורם להתמוססות משקעים שליליים ומביא לנפש מאוזנת. מדיטצייה זו נעשית בשתיקה.ישנם מקומות בארץ בהם לומדים להתחבר לסוג של מדיטציה זו בצורה מרוכזת. במשך תקופה של 4 עד 10 ימים שותקים, לומדים למדוט, מרגיעים את המחשבות, מתחברים פנימה לתת מודע, לאני עליון. מגיעים למצב של חוסר מוחשות, ריק, שלווה אמיתית.   מדיטציית דמיון מודרך : כלי עזר רב עוצמה, המאפשר למתרגל להיות מובל דרך מחשבותיו הסוערות, אל אותו מקום ייחודי הנמצא בכל אחד ואחד מאיתנו. מקום הטומן אוצרות ותובנות הנמצאים שם, ורק מחכים למתבונן שיקח וישתמש בהם על מנת שחייו יתעשרו ויישתפרו. מחקרים מדעיים הוכיחו כי המוח האנושי מגיב באופן זהה לאירוע בין אם התרחש במציאות ובין אם היה דמיוני. מנסח זאת היטב הביטוי 'נבואה שמגשימה את עצמה'. כשאדם מדמיין שביכולתו לשנות מצב קיים, גדל הסיכוי שהוא יצליח לערוך את השינוי. דמיון מודרך מתבצע במצב של הרפיה, כשהגוף והתודעה מצויים במנוחה ומאפשרים יצירת דו-שיח עם התת-מודע.   מדיטציה בתנועה: מבוססת על פילוסופיה טאויסטית ועל רפואה סינית. השינוי התמידי והאיזון בין התהליכים המנוגדים שביסוד קיומנו - "יין" ו"יאנג". במטרה להשיג איזון ברבדים השונים של תפקוד האדם. על מנת לחיות חיים שלמים צריכים לחיות בתאום עם הטבע וכך לזכות בבריאות, אושר ואריכות ימים.   ישנם עוד סוגים רבים של מדיטציות שאציין רק את חלקם:   מדיטצית זן: כאן ועכשיו. הליכה מודעת.   מדיטציות דינמיות: דינמית, קונדוליני.    מדיטציה באמצעות ראיה: התבוננות בציורים, מנדלות, קלפים.    מדיטציה בקול: שירה.   ריפוי עצמי: באמצעות דימיון מודרך ותרגילי נשימה.   מדיטציה רוחנית: פגישה עם המדריכים הרוחניים וקבלת תובנות ומסרים.   אני ממליצה להתנסות בכמה סוגים. הדרכים שונות מאוד, כל דרך מתחברת לרבדים שונים וכל אחד יבחר מה שיותר מתאים לו ולאישיותו. ארגנו מקום שקט בבית, חדר מאוורר, רצוי עם צמחים, הדליקו נר, עממו אורות, הקשיבו למוזיקה שנעימה לכם ומיצאו תנוחה הנוחה לכם ביותר. צאו לדרך, הנאה ורגיעה מובטחת. בהצלחה.
לקריאה נוספת:
סנדרה אליאש- מרכז הלל


סנדרה אליאש- עוסקת ברפואה משלימה ובעולם הרוח 15 שנה. בשיטה אותה פיתחתי, אני מסייעת למטופל למצוא את דרכו ולהשתמש בכוחות הריפוי הטמונים בו לפתור את בעיותיו. שיטתי משלבת מספר כלים אותם אני מתאימה למטופל.
אני מקנה למטופל ידע כיצד להשתמש בכלים אלו ובכך מחזקת אצלו את האפשרות לריפוי עצמי תוך מניעת תלות במטפל.
אני מתמחה בהתמודדות יעילה עם כאבים פיזיים, פתרון טבעי רב עוצמה לריפוי מחלות כרוניות והקלה בקשיי נשימה. חיזוק ארוך טווח של מערכת החיסונית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב