דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוד חודש דרמתי צפוי במניות הגז, אילו מניות צפויות לרכז עניין ? 

מאת    [ 04/03/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1856 פעמים ]

הבורסה בישראל שוברת שיאים על רקע המשך השיפור במצב הכלכלי ולאחר כמה שבועות של דשדוש במדדי המניות הגדולות. התמונה הכללית עליה אני כותב כאן כבר חודשים רבים לא השתנתה. הנתונים המאקרו כלכליים לצד תוכניות ההצלה העולמיות להוצאת העולם מן המשבר ולצד השיפור המתמשך בביצועי הפירמות ממשיכים לתמוך בשווקים וכל התיקונים עד כה היו מינוריים.

עם זאת, קצב העליות של המדדים המובילים כצפוי התמתן והיכולת להמשיך ולהרוויח נמצאת באיתור ניירות ספציפיים בפינצטה. תופעה נוספת שכדאי לשים אליה לב הינה עליה (לעיתים מוגזמת) באגרות החוב הקונצרניות על רקע גיוסים של קרנות הנאמנות המתמחות באפיק זה. כתוצאה מכך התשואות באג"ח הקונצרני ירדו מאד ופוטנציאל הרווח נותר בעיקר באגרות חוב בעלות סיכון משמעותי. כדאי לשמור על זהירות באפיק זה ולבחור את אגרות החוב הקונצרניות בקפידה.

מניות הגז והנפט שוב תופסות את הכותרות והתקופה הקרובה עומדת להיות דרמתית - לטוב או לרע. מספר הודעות גורליות צפויות להגיע במהלך השבועות הקרובים והשפעתן עשויה לגלוש אף מעבר לסקטור זה. למעשה, תגלית גז בהיקף עצום כמו זו שמקווים למצוא במבנה לווייתן הינה בגדר אירוע מאקרו כלכלי חיובי ולכן יכולה להשפיע על כלל הבורסה. אבל לפני שמכתירים את ישראל למעצמת נפט צריך לזכור את מילת המפתח: "אם...".

במהלך התקופה הקרובה כאמור צפויות מספר הודעות, כאשר החשובה בהן היא תוצאות (ראשוניות) פענוח הסקר התלת מימדי שבוצע במבנה לווייתן ברישיון רציו ים. על פי ההערכות אינדיקציות ראשוניות ניתן יהיה לקבל לקראת סוף חודש מרץ ואולי מעט מאוחר יותר. בגזרה היבשתית צפויה ככל הנראה כבר בימים הקרובים הודעה משמעותית של שותפות הנפט זרח באשר ליכולת הפקת נפט בקידוח צוק תמרור 4 ובאשר לכדאיות הכלכלית בקידוח זה. מעבר להשפעה הנקודתית על זרח עצמה, הרי שגילוי נפט בר הפקה בגזרה היבשתית, אם אכן יתרחש, עשוי להשליך על רמת האופטימיות בקידוחים יבשתיים נוספים ועל מניות הנפט האחרות.

הבעיה הגדולה עם יחידות ההשתתפות של רציו, של זרח ושל אחרות נובעת מכך שתוצאות הדיווחים בחברות אלו יכולות להזניק את המניות או לרסקן בהתאם לתוצאה וככל שמובהקות התוצאה תהיה חדה יותר, כך ההשפעה תהיה חזקה יותר. היות שמעבר לתחושות, לספקולציות ולהסתברויות אין כל דרך לדעת מה יהיו בסופו של דבר תוצאות המבחנים, הרי שגם אין כל טעם לנסות לקבוע אם מדובר בהזדמנות השקעה או לא. כל אחד, על פי שיקול דעתו יכול לבחור אם להמר על הצלחה (וכמה כסף לסכן) או לא.

אחת התופעות המעניינות בחודשים האחרונים באה לידי ביטוי בעליות חדות במניות הגז לפני פרסום הודעות שונות. במניות הקטנות והספקולטיביות יותר (רציו, זרח, גבעות, מודיעין וכו'), הזינוקים לפני הודעות מהותיות חדים במיוחד. אחד ההסברים שאני מייחס לתופעה הוא פשוט: מדובר בהגרלה המתוקשרת ביותר במדינה וכולם רוצים כרטיס. כל אחד והסכום שלו (אגב, רצוי מאד שיהיה זה סכום שבמידה והוא יאבד, הנזק יהיה נסבל). כמו בכל הגרלה, המאסה הגדולה של המשתתפים מגיעה ממש לפני ההתחלה או במקרה שלנו, לפני ההודעה.

אני מעדיף שלא לעסוק בהימורים ולכן לדעתי משקיע סביר צריך לשאוף לתמהיל רחב מספיק של חשיפה לתחום חיפושי הגז והנפט מבלי להיות תלוי בתגלית עתידית אחת ספציפית. המניה

רן קבין
מנכ"ל
קבין בית השקעות בע"מ
נייד: 054-4203514
טל. 03-5616711
פקס. 03-5616710
rank@kabin-invest.co.il
www.kabin-invest.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב