דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחיצות - בין סביבת עבודה פתוחה למשרד סגור 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 5432 פעמים ]


סביבת העבודה הפתוחה, או כמו שאנחנו מכנים אותה - האופן-ספייס, הומצאה בארה"ב בתחילת שנות השבעים על ידי רוברט פרופסט ואומצה בחום על ידי ארגונים ברחבי העולם, כמו גם אצלנו. כיום, זוהי השיטה הפופולארית ביותר לחלוקת החלל המשרדי. מה הופך אותה ליעילה ואפקטיבית כל כך? פשוט מאוד: כיוון שהיא חסכונית הן במרחב והן בתקציב, ומאפשרת מודולריות בארגון המשרד, סביבת עבודה פתוחה חברתית וסיעור מוחות בין העובדים, שיטת האופן ספייס מושלמת עבור כל סוג של משרד כמעט. למנהל ישנה היכולת לפקח על עובדיו במשרד תוך שמירה על פרטיותם, בהתאם לאופי העבודה של הארגון.

אבל מהו למעשה האופן-ספייס? המושג "אופן-ספייס" בעצם מקפל בתוכו מודלים רבים לחלוקת החלל: החל מגובה ועובי המחיצות, החומרים שמהם הן עשויות, דרך ריהוט משרדי לסוגיו – שולחן עבודה, כסא משרדי, עמדת מחשב וכן הלאה -  ועד ניידות עמדות העבודה. אם חושבים על כך, יש אינספור אפשרויות לסידור החלל המשרדי הפתוח.

כיצד ניתן לחלק את החלל באופן אפקטיבי?

השאלה העומדת לנגד עיניכם היא, בראש ובראשונה, מהי מטרת החלל המשרדי? סביבת העבודה צריכה לשרת באופן פונקציונאלי את מטרות הארגון ואת עובדיו. הנה כמה דוגמאות מוכרות לחללים פתוחים שונים:




•    מוקדי מכירות או שירות טלפוני
חלוקה נכונה של החלל על ידי מחיצות יוכל לסייע לניצול המרחב על ידי מספר רב של עובדים בו זמנית, אך אל לנו לשכוח את החשיבות של יצירת בידוד אקוסטי בין מוקדן למוקדן, כדי למנוע הפרעות סביבתיות. במקרה זה, מחיצות אקוסטיות יתאימו במיוחד לצרכי החלל.

•    בנקים או משרדי ממשלה
במקרים אלה, החלל המשרדי מאכלס נותני שירות המחויבים לפרטיות הלקוח. גם כאן, ניתן לבודד את העובד ואת הלקוח משאר המשרד, תוך חלוקת האופן-ספייס על ידי מחיצות גבוהות.

•    מערכות עיתונים, אינטרנט, חברות סטארט אפ וכדומה
בישראל, בניגוד לארה"ב ומדינות אירופה, סביבת העבודה החברתית הינה חמה ורועשת מטבעה. השימוש בחלוקה לאשקוביות (קיוביקלס) יוצרת תחושת שיתופיות בין העובדים ומאפשרת סיעור מוחות פורה, בלי דלתות שיפרידו ביניהם.

השמיים הם הגבול

כעת, לאחר שפתרנו את שאלת הפונקציה, נותר לעצב את החלל הפתוח לפי החזון העיצובי של האדריכל והארגון. כיום ניתן לספק מחיצות מכל הסוגים, הגבהים ומחומרים שונים לפי דרישת הלקוח. כאן נכנס לשיקולים גם אופי המשרד שלכם – האם הוא רשמי ומעונב, או דינאמי וצעיר? כל משרד והאופן-ספייס המתאים לו:

•    אם סביבת העבודה היא חברתית ופתוחה ואין צורך בהפרדה ממשית בין העובדים במשרד, ניתן ליצור חלל פתוח ללא מחיצות, המורכב מריהוט משרדי אישי לכל עובד ופינות עבודה פרטיות בחלל אחד גדול. עיצוב חלל כזה יוצר תחושת מרחב ובה בעת מעניק לכל עובד שולחן משרדי, כיסא משרדי ומחשב אישי משלו.
•    אתם ארגון דינמי ונוטים לשינויים תכופים? היום, בזכות שכיחות השימוש במחשבים ניידים וברשת אינטרנט אלחוטית, פינות העבודה יכולות להיות ניידות ממקום למקום, כך שמבנה המשרד משתנה לפי צרכי הארגון.
•    אם הארגון שלכם פועל כמו מערכת משומנת ואינטרקציה בין העובדים אינה הכרחית לתפקודם, יש פתרון גם עבורכם - בנייה מחושבת של המחיצות יכולה לאפשר מבט על כל שטח המשרד כאשר עומדים בו, תוך שמירה על חללים פרטיים ואינטימיים שבהם יכול העובד לבצע את תפקידו בריכוז וללא הפרעות.

וכמובן, אסור לשכוח גם את האסתטיקה - הפופולאריות של האופן-ספייס הולכת וגדלה, ולכן המעצבים נדרשים לפתרונות יצירתיים רבים, בהתאם לחזון העיצובי של הלקוח. בכל הקשור לריהוט משרדי בחלל העבודה הפתוח, השמיים הם הגבול. לא עוד מחיצות שעם חומות ושולחנות כבדים; כיום, ניתן לעצב את המשרד במחיצות בשלל גדלים, צבעים וזוויות, ובמידות שקיפות שונות, שולחנות מודרניים או קלאסיים, צבעוניים וצעירים או רציניים ומינימליסטים, עיצוב במתכות, פלסטיק, עץ וזכוכית, כיסאות משרדיים ניידים או נייחים וכן הלאה, כיד הדמיון הטובה על הלקוח או האדריכל. העיקר? לשמור על ראש פתוח, ועל חלל עבודה פתוח.

פיטרו הינה החברה המובילה לייבוא וייצור ריהוט משרדי ומוסדי, ומאפשרת לך להלביש כל חלל באופן אישי. לפיטרו מגוון רב של ריהוט משרדי ביניהם כסאות מנהלים וכסאות משרדיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב