דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק לא עמי איילון 

מאת    [ 14/01/2007 ]

מילים במאמר: 780   [ נצפה 5631 פעמים ]

מפלגת העבודה היא מפלגה האוכלת את מנהיגיה ועובדה זו הייתה חייבת להיות ברורה לעמיר פרץ, כמו גם לכל מועמד אחר שנבחר,או שואף להיבחר להנהגתה.זו מפלגה הרואה עצמה כמפלגת שלטון ועל כן כל תוצאה שהנה פחות מהשגת השלטון מהווה כשלון המחייב בחירה מחדש למשרת היו"ר.זה עדיין לא אומר שאם נבחר יו"ר הוא יורשה להוביל את המפלגה בבחירות,אם הסקרים אינם מנבאים לו הצלחה.אנו זוכרים איך הוחלף פואד במצנע ולא הורשה אפילו להפסיד בבחירות.

יש לומר בכנות כי מי שניסה,כמוני, לראות אפשרות שמא מפלגה זו לפחות תוביל בשורה חברתית-התאכזב מרה. כאשר עמדה בפני המפלגה האפשרות לבחור בין ישיבה באופוזיציה,או קבלת משרד האוצר כתנאי להצטרפות לממשלה- עמיר פרץ בחר במשרד הביטחון. זו הייתה אכזבתי הגדולה ביותר,הן מעמיר פרץ והן מהמפלגה. מכל מקום עמדת רוב חברי מרכז המפלגה הייתה ונותרה אחרת ואני משוכנע שגם כיום הם יעשו הכול על מנת שלא ללכת לאופוזיציה.

המורדים במנהיגות עמיר פרץ, שפעלו מיד לאחר שלא נבחרו כשרים בממשלה, לא היססו לדבר על בגידה במסר החברתי. מעולם לא הצלחתי להבין מהם במה התבטאה הבגידה לדעתם. האם בכך שויתרו על תפקיד שר האוצר, או בכך שעמיר פרץ לקח על עצמו את תפקיד שר הביטחון. מעולם לא הצלחתי להבין האם לא הייתה זו בגידה במסר החברתי לו היה משרד הביטחון נמסר לעמי איילון לדוגמא.האם המסר החברתי היה של עמיר פרץ או של מפלגת העבודה?

עלי להודות שלא הצלחתי עדיין להבין את המסר המדיני של עמי איילון .יתכן שהמסר לא הוסבר היטב או שהאשם בקוצר שכלי והבנתי. תיתכן כמובן האפשרות שאין מסר כזה,אלא מדובר בגיבוב רעיונות חסרי חוט מקשר, אולם בנושא זה אמנע,בשלב זה, משיפוט. אם את המסר המדיני לא הבנתי ועל המסר החברתי של איילון לא שמעתי, אוכל לשפוט את האיש רק על פי המתאם בין רצונותיו להצהרותיו בתחום האישי. כאן הגעתי למסקנה נחרצת- עמי איילון הוא צבוע ואני בהחלט נוקט לשון המעטה.אם זו דרכו וזו התנהלותו אזי האיש אינו ראוי מוסרית לשום תפקיד ציבורי.

בשבועות האחרונים חזרנו וקראנו כי עמי איילון רואה בעצמו מועמד לתפקיד שר הביטחון אם ייבחר לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. היה ברור שפניו אינם לאופוזיציה וכי אינו מתכוון לגזור על עמיתיו חברי המפלגה המכהנים בממשלה פרידה מצערת מכס השלטון. מסר זה אמנם לא התיישב עם האשמת הבגידה במסר החברתי ולכן הוחלף באמירה הכוזבת לפיה מי שבגד במסר החברתי הוא עמיר פרץ ולא מפלגת העבודה ?כאילו לא הייתה זו החלטת מרכז המפלגה להצטרף לממשלה בתנאים המוכרים וכאילו המסר החברתי היה הבטחה פרטית של עמיר פרץ ולא התחייבות של המפלגה.

אין ספק כי הטלת אשמת הבגידה על עמיר פרץ באופן אישי נוחה מאד והפכה לאתגר קל לאחר המלחמה האחרונה.איני בא לגרוע כלל מאחריות פרץ אבל אין ספק שאחריות ראש הממשלה להתנהלות המלחמה בוודאי אינה פחותה.האם נאמר על ידי עמי איילון שלא יהיה מוכן לכהן תחת מר אולמרט-חס ושלום!

יש להודות כי החתירה תחת פרץ היא קלה יותר בהיותו יליד מרוקו,מנהיג עובדים "עם מגאפון" ובעקר לא אשכנזי.מפלגת העבודה הוכיחה שהיא מוכנה לסלוח לכל מנהיג על כל דבר מלבד על מוצאו החברתי.אין צורך לדאוג,המנדטים שהביא עמיר פרץ לא יחזרו למפלגה, אבל אולי חלק מהמנדטים שהעביר פרס לקדימה, ישובו "הביתה" לחיקו של הגנרל האשכנזי שיוביל את המפלגה בעתיד.

בשבוע האחרון נוצרה לעמי איילון בעיה. היוזמה/ ספין להעברת עמיר פרץ מתפקידו כשר ביטחון כבר כעת,לפני הבחירות המקדימות ולפני פרסום דו"ח וועדת וינוגרד ,תפס תאוצה. כך נוצר סיכון ממשי שהתיק יימסר לאהוד ברק,שיוכל להתמודד בבחירות המוקדמות מעמדה נוחה של שר ביטחון מכהן.

תסריט זה מהווה כמובן חלום בלהות לעמי איילון העושה כל מאמץ ששר הביטחון,הכושל לדעתו,יעכב למספר חודשים את התפטרותו המיוחלת. למענו של עמי איילון ורק למענו חייב עמיר פרץ להמתין ולא להתפטר עד לאחר הבחירות המוקדמות, או לפחות להמתין למסקנות וועדת וינוגרד [שלאחריה יהיו המסקנות אשר יהיו הוא חייב להתפטר].

אם אנו זקוקים להוכחה נוספת לצביעותו של עמי איילון, מוזמן הקורא לעיין בראיון המשותף שהעניקו עמי איילון ואבישי ברוורמן לידיעות אחרונות ביום שישי האחרון.לאחר ששפך אש וגופרית,לא רק על עמיר פרץ שבגד בבוחריו בקבלו על עצמו את תפקיד שר הביטחון ,אלא גם על הממשלה הקורסת בכללותה, היה מקום להניח שעמי איילון מתחייב להוציא את מפלגת העבודה מהממשלה ובוודאי שאינו מתכוון לבגוד בבוחרים בעצמו על ידי קבלת תפקיד שר הביטחון. המראיין,סבר פלוצקר, אכן שאל את המרואיינים את השאלה המתבקשת:

" אפשר שאחד מכם יסכים לכהן כשר ביטחון במקום פרץ? או כשר רווחה?
ברוורמן:"לא".
איילון: היעד שלי אינו משרד הביטחון"

האם שמתם לב כיצד המועמד המוביל המחויב כל כך למסר החברתי בכלל לא חושב על תפקיד שר הרווחה ונמנע בקפדנות מלתת התחייבות כלשהי כי יסרב להצטרף לממשלה, או לכהן בה כשר ביטחון.להשליך רפש על עמיר פרץ זה דבר אחד,להסיק באופן מוסרי את המסקנות המתחייבות ממה שאמרת, זה דבר אחר לגמרי.

מפלגת העבודה לא תיוושע אם תכתיר דמות צבועה ונטולת יושרה כמו עמי איילון.עדיף בהחלט להצביע עבור אהוד ברק, המעוניין בגלוי בתפקיד שר הביטחון ואינו יורק לבאר ממנה הוא מתכוון לשתות. על החלום לחזור לשלטון מוטב שמפלגה מנוונת זו תוותר כבר כעת.


עו"ד משה גולדבלט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב