דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתם נאבקים עם ההורים שלכם, ואם כן - מדוע? 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 2617 פעמים ]

האם אתם נאבקים עם ההורים שלכם, ואם כן - מדוע? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

ההורה כמודל

 

הורה הוא מודל עבור ילדיו. הילדים בוחנים את ההורה שלהם ודרכו הם מבינים מה מצופה מהם, מה עליהם להיות, היכן עוברים הגבולות שלהם, מה מותר להם לעשות ומה אסור.

 

מתחים ומאבקים בין ילדים להורים הם תופעה נפוצה ביותר, וגם טבעית וצפויה. ילדים רואים בהורים מודל אבל גם מגבלה. רובם, אינם מעוניינים לחיות כמו ההורים שלהם ואינם מוכנים להגביל את עצמם לגבולות שההורים שלהם קבעו. הם מעדיפים לבחון את גבולות החיים שלהם בעצמם ולפתח את עצמם בצורה שונה מזו של ההורים.

 

 

 

מאבק בין בנים לאבות

  

מאבקים בין בנים לאבות בדרך כלל מתרכזים בנושאים הקשורים לקריירה, הצלחה וכסף. למשל, הבן מעוניין לבחון את כוחו ולהגיע למיצוי כלכלי גדול מזה של האב ואילו האב חושש ומתנגד לכך. או למשל, הבן אינו מעוניין ללכת בעקבות אביו והוא מעדיף דווקא לחיות חיים שקטים שבהם הכסף אינו המרכז, ואילו האב מעודד ודוחף אותו להיכנס לתפקיד מאתגר מבחינה כלכלית.

 

כאשר ישנו מאבק רציני בין אב לבן סימן שהאב והבן אינם רואים עין בעין את התפקיד הבסיסי של "הגבר". במקרים רבים, מתפתחת תחרות בין האב לבן מי "צודק" יותר לגבי החיים, מה שמחריף את המאבק ומוביל לא פעם לניתוקים ביחסים. ברוב המקרים, המאבקים בין בנים לאבות קשורים לרצון של בנים להצליח יותר מהאבות ולעקוף אותם, ופעמים רבות מאבקים אלה מביאים לניתוק מוחלט של היחסים.

 

 

 

מאבק בין בנות לאימהות

 

מאבקים בין בנות לאימהות בדרך כלל מתרכזים בנושאים הקשורים לזוגיות, נישואים, ילדים, הורות ושילוב הקריירה עם תפקידי האימהות. למשל, הבת רוצה להתמסר לאימהות על חשבון הקריירה והאם מתנגדת לכך. או למשל, הבת שמה דגש על הקריירה על חשבון האימהות והזוגיות והאם מעדיפה לראות אותה מקימה משפחה ומתמסרת לילדים.

 

מאבק רציני בין בת לאימא מעיד על כך שהבת והאימא אינן רואות עין בעין את תפקיד "האישה". מאבקים כאלה יכולים להתנהל כל החיים, אולם במרבית המקרים כמות הניתוקים ביחסים בין אימהות לבנות נמוכה יחסית מכמות הניתוקים ביחסים בין אבות לבנים.

 

  

 

הניסיון לבחון ולשנות את גבולות החיים

 

הויכוח המרכזי המזין את המאבקים בין ילדים להורים קשור בשאלה היכן עוברים גבולות בחיים ומה אפשרי או לא אפשרי כדי להצליח בחיים. במקרים כאלה, או שהילדים הם שמרנים מההורים ואילו ההורים מאמינים שהם יכולים יותר או שההורים דווקא מסרסים את הילדים והם סקפטיים לגבי יכולתם של הילדים להצליח ואילו הילדים רוצים להוכיח שניתן הרבה יותר.

 

השקפות עולם שונות בין הורים וילדים ופערי דורות מביאים לכך שהרבה מאוד ילדים והורים נמצאים בעימות מתמיד. הילדים חושבים בצורה שונה מזו של ההורים ולהורים קשה מאוד לקבל את זה והם נלחמים בילדים.

 

 

וטיפ לסיום: הדבר הטוב ביותר להורים הוא לקבל את הילדים ואת הבחירות שלהם, במקום לנסות להכתיב להם את תפיסת העולם שלהם, שלעיתים קרובות לא בהכרח הוכחה כנכונה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב