דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור קורס הכנה ללידה?- מאת MA גלית שלגי- מדריכת הכנה ללידה והורות ראשונית חיפה-קריות. 

מאת    [ 24/01/2010 ]

מילים במאמר: 1073   [ נצפה 2411 פעמים ]

מהו קורס הכנה ללידה טוב?   הרבה נשים הנמצאות בחודשים מתקדמים להריונן מתלבטות לא אחת לגבי קורס הכנה ללידה. גם בן זוגך יכול להירתע מקורס כזה בטענה שללדת לא צריך ללמוד. כולן עוברות את זה כך או כך... חלק מחברותייך תמלצנה לך על קורס מסוים, וחברה אחרת תתהה האם קורס כזה בכלל הכרחי, הרי בסופו של דבר "מה שצריך לקרות, יקרה". ואת, בתוך תוכך נשארת עם תחושת הפחד והרצון האמיתי לחוות את הלידה באופן החיובי ביותר!אל לך להרגיש רגש אשמה על כך! 
כיצד לבחור את הקורס המתאים? אולי קורס ללידה טבעית? קורס עם מיילדת? קורס של בית חולים, של קופת חולים? טיפת חלב? קורס פרטי? ומה עם המחיר?    גישה נכונה ללידה תעניק לך כלים שיאפשרו לך להפיק את המרב מאותה חוויה מדהימה ומיוחדת במינה. עלייך להקשיב לליבך, ולבחור לך את הקורס שיתאים ביותר לתפיסת עולמך ולחוויה אותה את רוצה לחוות בזמן לידת תינוקך. 
 

הגישה:

באופן כללי, ברוב קורסי הכנה ללידה הקיימים הגישה היא חיובית, אך הדגש בכל קורס מצוי בתחום שונה:
קורס הכנה ללידה של בתי חולים:

    •  בקטגוריה זו נכללים גם הקורסים המועברים בקופות חולים או בטיפת חלב.
    • עלייך לקחת בחשבון כי הגישה הכללית של קורס מסוג כזה מושפעת מהמדיניות של בית החולים ומתפיסת הלידה של הצוות הרפואי. כלומר- תפיסת הלידה היא האופן בו צוות חדר הלידה מגדיר "לידה טובה". לא תמיד יש קשר בין התפיסה הזו לבין הוכחות סטטיסטיות.

    • בדרך כלל, בקורסים של בתי חולים למרות השינויים בגישה והכוונה הטובה והנכונות האמיתית לבוא לקראת היולדת, עדיין,  זהו יותר קורס טכני במהות שלו. מכוונים את היולדת ומדגישים באופן מיוחד את חובתה של היולדת לציית לנוהלי חדר הלידה. הקורס ידגיש יותר נושאים כמו- "כיצד הצוות יוכל לעזור לך" "שיטות מומלצות להקלת כאבים", ותיאור התהליכים הטכניים והפרוצדורות בחדר לידה. (מה יקרה כשתגיעי לחדר לידה, מה יקרה לאחר מכן וכו...).
    • בקורסים כאלו סביר שתפגשי כמה מאנשי הצוות של חדר הלידה-מיילדת של חדר לידה, רופא מנתח, אחות בתינוקייה..
    • מה שחסר בעיני בקורס מסוג כזה הוא המימד הרגשי-רוחני. חווית לידה היא לא רק חוויה גופנית. הלידה מתוארת יותר כתהליך טכני, שפה ושם  אומנם משלבים מעט רגשות וחוויות אך לא מעבר לכך.אין התייחסות מרובה לאמונה ומסרים הנוגעים ברבדים עמוקים יותר.
    • האווירה הכללית- הפיזית של קורס הכנה ללידה בית חולים שונה בתכלית מן האווירה השוררת בקורס הכנה ללידה ביתי למשל. מעבר לכך, אין את הקשר האישי בקורסים מעין אלו. לא ניתן להתקשר לצוות המדריכים לאחר סיום הקורס, או להרים טלפון אם עולה שאלה הקשורה בתהליך הלידה. וגם כמות הזוגות בקורסים כאלו היא גבוהה יחסית.
    • קורס הכנה ללידה בגישה טבעית:
    • הקיצוניות השנייה  מבחינתי לקורסי הכנה ללידה של בתי החולים. אם קורסי ההכנה ללידה של בתי החולים נותנים בעיקר דגש על הצד הטכני של הלידה, הרי שהתכנים המועברים בקורס מסוג זה הם בעיקר מהלכי אימה על משתתפות הקורס בסיפורי זוועה על בתי חולים והצוות הרפואי. (תוך התעלמות מוחלטת מרופאים ואחיות נהדרים המסורים ליולדת ומהחידושים האחרונים במדע הרפואה שהצילו חיים רבים).

    • בדרך כלל בקורסים אלו מרבים לשנן באוזני הנשים כי כל אחת מסוגלת ללדת לידה טבעית ללא משככי כאבים, וכי כל מה שדרוש זה בעיקר כוח רצון ונחישות, ויישום מדויק של טכניקות הנשימה.

    • קורס מסוג זה לצערי מתעלם מגורמים נוספים שיש לקחת בחשבון כמו סף כאב, יכולת התמודדות עם כאב, יכולת רגשית. בנוסף חסר מידע על סיבוכים אפשריים שלעיתים אכן מצדיקים משככי כאבים בלידה.

    • קורס מסוג כזה עלול לפתח חרדה אצל היולדת. בנוסף, ציפיות גבוהות ומנותקות מן המציאות בקרב המשתתפות, דבר אשר עלול להוביל לתחושת כישלון אצל אלו שאינן מצליחות ללדת "לידה טבעית ומושלמת, בלי כלום". עלולות להופיע תחושות של כישלון ואף רגשות אשמה בקשר ללידה: "חבל שמיהרנו לעלות לבית החולים" , חבל שלא התאמנתי מספיק על הנשימות".."אולי אם הייתי מסתובבת עוד קצת"... ובעצם דבר שעלול להפוך את הלידה למעין מרוץ אולימפי, במקום לראות את הלידה כחוויה פרטית, רוחנית בדרך לאימהות וההורות.
 קורס הכנה ללידה האידיאלי: קורס טוב מתרחק משתי גישות קיצוניות אלו. בדרך כלל חשובה הדמות המעבירה את הקורס- המדריכה. 

    • מדריכת הכנה ללידה טובה היא אישה שהיא אימא בעצמה, מישהי שחוותה לידה אחת לפחות, אישה אשר מודעת לחוויה הרוחנית שמעניקה הלידה.
    • קורס הכנה ללידה טוב הוא קורס אשר המדריכה ליוותה באופן מקצועי נשים בלידה מתחילתן עד סופן.

    • קורס הכנה ללידה אידיאלי הוא קורס בו המדריכה אינה מוסרת מידע המפתח חרדה אצל המשתתפות וכופה עליהן את הגישה "הנכונה". אלא להיפך- בקורס כזה המדריכה מציידת את הזוגות במגוון רחב של כלים ואפשרויות, תסריטי לידה שונים שיכולים להתפתח, דרכי התמודדות מגוונות, ועידוד גישה חיובית וגמישות מחשבתית.

    • מדריכת הכנה ללידה מנוסה ומקצועית אשר אינה מסתפקת בהדרכה יבשה ובסקירת התהליכים הבסיסיים המתרחשים בהריון, בלידה ובימים הראשונים שאחריה, אלא מישהי שיודעת לייעץ ולהפנות את הנשים לרופאים, מיילדות, יועצות הנקה הטובים ביותר שיש. מישהי שיכולה להכיל, להקשיב , מישהי שאפשר לחשוף בפניה דברים שלא מספרים לכל אחד. מישהי שאפשר להתייעץ איתה בכל שלב במהלך ההיריון ולאחר הלידה.

    • מדריכת הכנה ללידה טובה היא מדריכה אשר מעודכנת במחקרים חדשים ובהתפתחויות מקצועיות בתחום ההיריון והלידה. מדריכת הכנה ללידה אשר נמצאת בקשר עם הזוגות גם לאחר הלידה, שומעת את סיפור הלידה שלהן, יודעת מה עבד, אילו טכניקות עזרו במהלך הלידה, אילו בתי חולים באמת עובדים בהבטחות שלהם, היכן יש צוות טוב, ומיילדות סימפטיות.

    • מאוד שוב לבחור במדריכת הכנה ללידה מוסמכת מטעם ארגון ארצי, מישהי שמעודכנת בידע, ובעלת גישה מאוזנת ללא נטייה לגישה כזו או אחרת.
    • קורס הכנה ללידה טוב הוא קורס שבו מספר המשתתפים מצומצם ולא עולה על 5-6 זוגות.

    • קורס הכנה ללידה אידיאלי הוא קורס בין 4 מפגשים לפחות.
    • קורס הכנה ללידה טוב הוא קורס בו מתקיימת הדרכה מעשית, ושימוש עדין באמצעי המחשה. אל תתפתו ללכת לקורסי הכנה ללידה בהן המדריכה מדגישה את אמצעי ההמחשה, הסרטים, והתמונות הרבות הנכללות בקורס. נמצא כי לא כל שימוש באמצעי המחשה תורמים למשתתפים. חשובה יותר ההוראה האישית, תחושת הביטחון והאופטימיות שמשרה המדריכה על היולדת לקראת הלידה.

    • מדריכת הכנה ללידה טובה היא מדריכה אשר מאמינה בכל ליבה במסרים שהיא מעבירה, ומנצלת את כל שיטות ההמחשה  בצורה פרקטית ועניינית, ואינה מסתמכת רק עליהם!
    • קורס הכנה ללידה טוב, הוא קורס הכולל הכנה בסיסית להנקה.
    • קורס הכנה ללידה טוב הוא קורס אשר נותן למשתתפים סיכומים נקודתיים בכתב. בסיכומים טובים אפשר לעשות שימוש חוזר ולנצל לפני לידה חוזרת לרענון. 
ולסיכום: יש לזכור כי התנאי הבסיסי ללידה טובה ומאושרת היא ההכרה בזכותה המלאה של כל אישה להחליט כיצד היא רוצה ללדת, ובכך גם כמות הידע שברצונה להיחשף אליו לפני ההתנסות בלידה עצמה.
 בהצלחה רבה,
גלית שלגי- MA-מדריכת הכנה ללידה והורות ראשונית. בעלת תואר N.D בנטורופתיה, מתמחה בריפוי טבעי לאישה. לקורסים של גלית לחצו כאן  054-5311532

גלית מוריה שלגי- מדריכת הכנה ללידה והורות ראשונית. מורה ומנחה מפגשי מוסיקה ועיסוי לתינוקות. בוגרת לימודי פסיכולוגיה ופסיכותרפיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב