דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי משפחה ללא מרידה ומדוע הילדים במשפחה כזאת אינם מורדים? 

מאת    [ 05/01/2010 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 3589 פעמים ]

מהי משפחה ללא מרידה ומדוע הילדים במשפחה כזאת אינם מורדים? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

מהי משפחה ללא מרידה?

  

משפחה ללא מרידה היא משפחה שבה הילדים לא מורדים בהורים, אינם מעיזים למרוד בהורים או פשוט פוחדים למרוד בהורים. התוצאה היא שהילדים אינם עוברים תהליכי מרידה בהורים ונותרים "ילדים טובים" כביכול, אבל מתוסכלים מבפנים.

 

במשפחה ללא מרידה ישנו משחק מאולץ ומלאכותי שמציג את ההורים כהורים "מושלמים" או "דואגים" ואילו הילדים נחזים להיות "ילדים טובים" שאינם מורדים בהורים ותמיד מצייתים ומשתפים פעולה.

 

 

מדוע הילדים לא מורדים?

 

 

ילדים מעצם טיבם תלויים בהוריהם כמעט בכל אספקט או צורה - ברמה הנפשית, הרגשית, המנטאלית, הכלכלית, ההישרדותית והחברתית, ולכן החשש שלהם מאי ציות להורים הוא טבעי וממשי מאוד.

 

ילדים שלא מורדים בהורים הם בסופו של דבר ילדים שחוששים למרוד בהורים שמא הם ייענשו, יורחקו, יסבלו או יאבדו את הבסיס שלהם. במשפחות ללא מרידה נושא הפחד והחשש הוא מאוד מודגש ובולט. הוא גורם להחנקת כל ביטוי של עצמאות מחשבתית אמיתית של הילדים. לעומת זאת, במשפחות בריאות ישנה לגיטימציה, קבלה והכלה של נושא המרידה של הילדים כחלק הכרחי וחיוני בתהליך התבגרות והצמיחה האוטונומי שלהם.

 

  

 

פחד, טרור, שתלטנות ואיומים מתחת לפני השטח

 

במשפחה ללא מרידה יש בדרך כלל שלטון טרור סמוי אך תקיף של ההורים כלפי הילדים. הילדים יודעים בחושים העדינים והרגישים שלהם שעליהם בסופו של דבר ללכת אחרי הדעות של ההורים ושאין אפשרות אמיתית ללכת בדרך אחרת. 

 

הורים במשפחה ללא מרידה הם בדרך כלל הורים חזקים מדי, מאוד שתלטנים, קשים, דעתניים וקונטרוליסטים. הם מחזיקים את הבית ואת המשפחה ביד רמה - ואינם מוכנים או מרשים שמישהו מהילדים יחרוג מהשורה, ימרה את פיהם או יעשה משהו בניגוד לחינוך שלהם.

  

 

 

חוסר אמונה של ההורים בילדים

 

תחת מסווה סמיך של "דאגה לילדים" מסתתרת האמת הפשוטה של הורים במשפחה ללא מרידה - חוסר אמונה של ההורים בילדים וחוסר מוכנות שלהם לאפשר לילדים להוביל מהלכים עצמאיים משל עצמם שאינם בהכרח עולים בקנה אחד עם דעותיהם.

 

משפחה ללא מרידה משקפת למעשה שלטון של כפייה, הכתבה, הפעלת לחצים ואיומים מוסווים וגלויים מצד ההורים כלפי הילדים. גם אם הבית אינו נראה כזה כלפי חוץ, גם אם ההורים נתפסים כנעימים וחביבים, ואפילו מתקדמים וליברליים - הרי שבסופו של דבר מתחת לפני השטח המצב הוא שונה והפוך לחלוטין.

   

 

וטיפ לסיום: במשפחה ללא מרידה אין פלורליזים מחשבתי או קבלת "השונה" והאחר, אלא יש דעה מרכזית אחת וכולם חייבים ללכת אחריה ולציית לה בצורה עיוורת - אחרת ייענשו בחומרה רבה מאוד ואף יורחקו מהמשפחה. במשפחה בריאה יש מוכנות אמיתית לאפשר שונות, ריבוי דעות ועצמאות, ללא ענישה וללא הכתבה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב