דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היערכות לקראת תום שנת המס- היבטים עסקיים 

מאת    [ 11/12/2009 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 3436 פעמים ]

אחרי שבשבועות הקודמים העלינו מספר נקודות כיצד להערך ברמת הדו"ח השנתי לקראת תום שנת המס, ברצוננו להזכיר מספר נקודות במסגרת ההתנהלות העסקית שחובה לכסות לקראת תום שנת המס במטרה לחסוך במסים.

מלאי מת

בכל עסק המחזיק מלאי, קיים גם מלאי מת- מוצרים חסרי ערך אשר אין סיכוי למכרם ואשר יוצרים רק עלויות והוצאות בעצם קיומם. המחקר האקדמי מגלה שבמקרים רבים, המלאי המת גבוה יותר ועלות החזקתו יקרה יותר מאשר חושבים בעלי הפירמה.

לקראת תום שנת המס, זו הזדמנות מצויינת להשמיד את המלאי המת הזה ובכך גם לשפר את יעילות הפירמה וגם לחסוך במסים מאחר ובעצם השמדת המלאי ניתן לגרוע אותו מהספרים.

על פי החוק, אנו מחוייבים להודיע למס הכנסה מראש על כוונתנו לבצע השמדה של מלאי מת ולהזמינם להיות נוכחים בעת הביצוע (הם לא יגיעו). במקביל, מומלץ לתעד את ביצוע ההשמדה (למשל- צילום המהלך) כדי שיהיה תיעוד מסודר. במקרה של חברה בע"מ, רואה החשבון של החברה יבקש להיות נוכח בזמן השמדת המלאי המת.

חובות רעים

אחד התוצאות של המשבר הכלכלי שהכה בנו היא שלא פעם הגענו לחובות אבודים או קשי גבייה. הלקוחות שלנו (גם ובמיוחד ההגונים שבהם) נתקלו בקשיים רבים ולא פעם פשוט לא מצליחים לעמוד בהתחייבויותיהם לספקים (אנו).

בניתוח קר של המצב העסקי, אנו מבינים שיש מקרים שבהם לא נצליח לגבות את מלוא החוב. באותם מקרים, כדאי להגיע להסכם מסודר עם בעל החוב עוד לפני תום שנת המס. בהתבסס על הסכם זה, נוכל להכיר בהפסד מהחוב האבוד (החלק עליו נוותר). בלי הסכם, צפויים לנו קשיים גדולים בשיכנוע רשויות המס בקיומם של חובות רעים.

ניתוב הכנסות והוצאות

בשנים כתיקונן, אנו מנסים לדחות הכנסות ולהקדים הוצאות לקראת תום שנת המס, במטרה לדחות מסים לשנים הבאות (כמו בבדיחה הקלאסית: עד שנה הבאה יש עוד הרבה זמן. או שהמלך ימות, או שהכלב ימות, או שאני אמות).

ייתכן והשנה אין הצדקה לפעילות שכזו ויש מקום אפילו לפעילות הפוכה: שנת 2009 היתה שנה קשה שבה מרבית העסקים נפגעו בהכנסותיהם וברווחיותם. עם זאת, החודשים האחרונים של השנה מביאים אינדיקציות שהחלק הקשה מאחורינו ואנו במגמת שיפור.

אם אכן זה המצב, הרווחיות בשנה הבאה צפויה להשתפר. לכן, אין טעם להוסיף ולשפר אותה על ידי דחיית הכנסות והקדמת הוצאות. ייתכן אפילו שכדאי לפעול הפוך כדי להעביר רווחים לשנת 2009 ולשפר את ניצול מדרגות המס הנמוכות יותר.

יוסי נתנזון הוא השותף מנהל במשרד משה נתנזון ושות'. אשמח לקבל הערות והארות על המאמר או בכל נושא אחר לכתובת: articles@natanson.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב