כוכב נולד
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כוכב נולד 

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2155 פעמים ]

 
 

עוד לא יצא לי לשבת בפגישה עם מנהל שיווק או מנכ"ל שבה לא נדרשתי לתת תשובה מדויקת כולל לוחות זמנים ברורים, בנוגע למועד שבו כל הציבור ידע וישמע על השירות ו/או הפיתוח יוצא הדופן של החברה. בכל פגישה מבקשים ממני הכרישים שכבר ראו ושמעו הכל, לדעת בוודאות תוך כמה זמן אשיג להם את החשיפה התקשורתית המיוחלת ורצוי כמובן שהדבר יקרה כבר אתמול. למרות שלעוסקים במקצוע שלי יצא שם של מניפולטורים שמסוגלים במחי SMS להזיז ולשנות סדרי עולם, אני מאוד לא אוהבת לספר סיפורים.

בעצם הנה סיפור אחד. היום מתקיימת בתל אביב ועידת האינטרנט של היזם והמשקיע האמריקני ג'ף פולבר. פולבר, שישראלים רבים רואים בו היום חבר קרוב, ומזמינים אותו תדיר לאירועים שהם יוזמים או אפילו סתם לקפה, הוא דוגמה מצוינת להמחיש כיצד מתנהל באמת המשחק הזה שנקרא יחסי ציבור-תקשורת-מיתוג ותודעה.

לפני למעלה מ-3 שנים נתבקשתי ע"י קבוצת אנשים ומחשבים לטפל בחשיפה התקשורתית של VON תערוכת תקשורת גדולה. היזם מאחורי התערוכה היה ג'ף פולבר. אז איש מוערך ומוכר בעיקר ליודעי חן, אנשי קהילת הסטארטאפ, העוסקים בתחום ה-VOIP. בשיחה מקדימה עם פולבר סוכם כי לאור ניסיונו הרב הוא ישמש בעצם כדובר התערוכה בשיחות שנקבע עבורו עם עיתונאים.

על פניו היה נדמה שהרקורד המקצועי והעסקי שלו, יחד עם העובדה שתערוכה בינ"ל שהוא יוזם ומוביל בכל העולם, המגיעה גם לישראל, יהיו מספקים כדי לסקרן את כלל התקשורת הישראלית לקיים איתו ראיונות. בפועל המצב היה מעט שונה. נדרשו אינספור שיחות ופניות לעיתונאי התקשורת בארץ כדי לשכנע אותם להרים את הטלפון ולהקשיב לאיש הכ"כ מוערך הזה. הזמן שלקח לפרסום הראיונות והנפח המועט שקיבלו בדפי העיתון העידו שהחבר'ה לא ממש נלהבים.

מצד שני, השמועה שפולבר עצמו יהיה נוכח באירוע עשתה לה כנפיים, לצערי, גם בלי קשר לאותם ראיונות מועטים, וקהילת ההייטק הישראלית צבאה על הדלתות. מעט העיתונאים שהגיעו למקום שפשפשו את העיניים ואחד מהם הגדיל לעשות כשפרסם לא מתוך פרגון את הפרטים המלאים על מסיבת סיום הכנס שהיהודי האמריקני החביב מתכוון לממן מכיסו הפרטי, לחברים ומוזמנים בלבד. המסיבה, שהמקום שבו התקיימה היה צר מלהכיל, היתה אחת המדוברות שהופקו בארץ עד היום.

שנה לאחר מכן, פולבר הפך להיות יקיר התקשורת המקומית. הוא מרואיין נדרש ומפורגן בכל כתבה על יזמות, חדשנות וטכנולוגיה ישראלית שממידת ההשקעה שלו בה ניתן להבין שהוא נמנה על תומכיה. והעיתונאים, הם כבר לא מחפשים סיבה לשיחה איתו ומגיעים בהמוניהם לכל מפגש שהוא יוזם בארץ.

פולבר, כיזם, לבטח שאף להרחיב את מידת החשיפה שלו בקרב יוזמות ראשוניות בישראל ובעולם. אני לא יודעת אם להיות יקיר התקשורת הישראלית היתה מטרה מסומנת ביומן שלו, אבל היום, יותר מ-3 שנים אחרי, כשברזומה שלו גם הופעת אורח בסדרה "מסודרים", אין ספק שג'ף פולבר מוכיח לאותם מנהלים שגם המסקרנים, המעניינים ובעלי הקבלות שבהם, בתחילה לא זוכים לקרדיט התקשורתי המגיע להם. אבל אם זו אכן מטרה שמעוניינים להגיע אליה, אזי שבעבודה קשה ומתמשכת, בסבלנות ועם הבנה וסיפוק של צרכי התקשורת, הדברים קורים.

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב