דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1635 פעמים ]

פינות אוכל הן דבר שלא מוערך מספיק בחיים המודרניים. מתי לאחרונה ישבתן מולך פינת אוכל וסעדתם את ליבכם? בין אם זה היה עם עצמכם או עם חברים, פינות אוכל יכולות לשמש מקום מפגש חברתי או מקום להתבודדות, אבל כבודו במקומו מונח וייעודו ברור- לאפשר לנו לקדש את האכילה.
בעידן המודרני הרבה אנשים בוחרים להיות עסוקים רוב הזמן- עסוקים בלהשיג יותר כסף, יותר תהילה, יותר אושר ויותר כושר (חרוז!). הדבר האירוני הוא שהם לא מקדישים מספיק זמן לדבר שעשוי להיות הכי חשוב מכולם- לעצמם.הם מזניחים את שעות השינה שלהם, את תרבות האכילה שלהם ואת הזמן הפנוי שלהם כדי לנסות ולהגיע להספקים ולתוצאות, ולא נדבר על הלחץ והמתח שזה יוצר אצל רבים מהם (אם לא אצל כולם).
אחד הדברים שנפגעים ראשונים הוא האכילה- בעוד בעבר היינו נוהגים לשבת מול פינת אוכל ולסעוד את ליבנו, בימינו אנחנו עסוקים מדי- חוטפים משהו מהמקפיא ושמים במיקרוגל או מזמינים בטייק אוואי.שכיח למדי לראות אנשים שאוכלים בזמן הליכה או בזמן נסיעה וכך יוצרים צרה כפולה- הסכנה לא לשים לב ולעשות תאונה בזמן ששמנו לב לדבר אחר (האכילה) עשוי להיות קטלני ודי מטופש.
ישנה מגמה להחזיר עטרה ליושנה- דווקא ההתחברות המחודשת לתורות אזוטריות מהמזרח (או תורות קדומות אחרות- כולן כבודן במקומן מונח) מציעות לשים את תרבות הגוף במקום הראשון- הייחוד והאיחוד שלנו עם עצמנו הוא חסר מחיר- הגוף שלנו עוזר לנו לתפקד ולעשות את כל מה שאנחנו רוצים לעשות במשך היום-יום אז מן הראוי שנחזיר לו בכבוד מינימלי ונתנהג אליו בכבוד.
פינות אוכל עשויות לעזור לחלק מהאנשים לשנות את הרגלי האכילה שלהם להרגלים יותר בריאים- פינות אוכל הן מקומות שמוקדשות אך ורק לאכילה- לא לחשבונות, לא לשיעורי בית ולא לשום דבר אחר שאינו אכילה נטו. פינות אוכל הן מקומות שמאפשרות לנו לקחת פסק זמן מהכל, לשבת ולנוח עם עצמנו בזמן שאנחנו סועדים את ליבנו עם עצמנו או עם אחרים- פינות אוכל הן מקום אידיאלי לאכול כמו שצריך- בלעיסה ובלקיחת הזמן- בלי לחץ, בלי למהר- רק אנחנו והאוכל שאנחנו מכניסים לגוף שלנו.פינות אוכל הן מקום שבו אנחנו אמורים להקדיש את תשומת הלב שלנו לאכילה ולו רק מכיוון שמקומות אחרים עשויים לבלבל אותנו או אפילו להזיק לנו (לאכול מול הטלויזיה בלי לשים לב או אפילו תוך כדי הליכה). פינות אוכל הן מקום מפלט שלנו עם עצמנו ובשביל עצמנו- הן מקום שבו אנחנו יכולים לקדש את הדבר הכי חשוב בחיים שלנו ושאנחנו נוטים להזניחו- הגוף שלנו, אז מן הראוי שיהיה מקום שיהיה מספיק נוח, מספיק נעים ומספיק מזמין כדי שנוכל להנות מהאיחוד המחודש שלנו עם הגוף. המאמר נלקח מאתר ריהוט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב