דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כסאות 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1629 פעמים ]

מה בעל 4 רגליים, משתנה מתרבות לתרבות ואין לו באמת הגדרה ?אם זו נשמעת כמו חידה מתחכמת, ובין אם הצלחתם לפתור אותה או לא, הרבה סטודנטים מהחוג לפילוסופיה עשויים להכיר כבר את התשובה- כסאות.
למרות שאנחנו יושבים עליהם, ככל הנראה, כמעט כל יום במשך החיים שלנו (ולעיתים כל יום כל היום למשך תקופה מסוימת) רוב האנשים לא יודעים איך להגדיר את המילה כסאות.האם זה משהו שיושבים עליו? שאז רצפות יכולות להיות כסאות?האם זה כל דבר בעל 4 רגליים ודומם? שאז זה שולחן!כסאות זה הגדרה שהיא תלוית תרבות. מכיוון שהיא תלוית תרבות לכל תרבות יש את המחשבה שלה של מה זה כסאות.בתרבות מסוימת כסאות יכולים להיות כריות רצפה שיושבים עליהן מול שולחן נמוך ותרבויות אחרות זה עשוי להיות כורסאות מרופדות ונוחות (תרבות העשירים, קוראים לזה).
כסאות זה דבר שימושי- הוא עוזר לנו להרפות את השרירים אחרי מאמץ, לנוח ולהירגע. חבל לראות שישיבה על כסאות הפכה ממשהו רגעי כדי לנוח למשהו שאנשים עושים לעיתים במשך רוב שעות היום- הישיבה על כסאות, בין אם אנחנו שמים לב לזה או לא, יוצרת לחץ גדול על הגב התחתון שלנו- זה בתורו יוצר בעיות גב אצל אנשים לא רק בגלל הלחץ אלא בגלל חוסר כללי בפעילות גופנית מספקת (הליכה מהמשרד אל המכונית לא נחשב כפעילות גופנית, לכל אלה מאיתנו שתהו).כסאות נועדו שישבו עליהם, אבל אם כבר בחרתם לשבת עליהם במשך הרבה זמן לפחות תעשו לעצמכם ולגב שלכם טובה ותקנו לעצמכם כסאות אורטופדיים שיתמכו בגב שלכם כראוי- ככה תוכלו לשמור על בריאות למשך קצת יותר זמן.
הנטייה של אנשים לשבת במשך רוב שעות היום יצרה איזה שהוא מצב מוזר- לאנשים יותר נוח בזמן ישיבה מאשר בכל מצב אחר, זאת מכיוון שהשרירים שמופעלים בזמן הישיבה כל כך התחזקו לעומת השרירים שלא מופעלים בכלל בזמן ישיבה שנוצר איזה שהוא מצב של רגיעה אמיתית בזמן ישיבה. זה לא מצב נורמלי במיוחד וזה בהחלט מעיד על חוסר בפעילות גופנית אם אנשים מעדיפים לשבת במשך רוב שעות היום מאשר לקום ולהתהלך להם. עם זאת לעיתים הם מחויבים על ידי העבודה שהם בחרו לעצמם, ובמקרה הזה יש, כמו שכבר נכתב, כסאות שמותאמים ספציפית לגב של אנשים שכאלה כדי שיוכלו לשמור עליו למשך כמה שיותר זמן בכל זאת.
כסאות הם דבר שנועד להקל עלינו- לתת לנו אפשרות לנוח אחרי מאמץ, מנטאלי או פיזי. אמנם יש אנשים שהפכו את זה לדרך חיים אבל דבר בעינו נשאר- כסאות נועדו שישבו עליהם. המאמר נלקח מאתר כיסאות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב