דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון הוליסטי ליצירת זוגיות 

מאת    [ 18/11/2009 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 3115 פעמים ]

אימון הולסטי ליצירת זוגיות  

מיכל נכנסה לחדרי במבט מושפל. "אני קצת מתביישת שהגעתי לכאן. לא ברור לי למה אני לא מצליחה ליצור זוגיות", אמרה. "בעצם אני מאמינה שזה עניין של מזל. ובסוף זה יקרה.."  "בכל זאת הגעת", אמרתי לה. "אמא שלי הציעה שאבוא" ענתה, "אבל אני רוצה שתדעי  שאני לא מאמינה ב 'דברים האלה'.." 

מיכל בת ה 34, היא דוגמה לנשים וגברים רבים שאני פוגשת בעבודתי כמאמנת הוליסטית. רובם סקפטיים בקשר ליכולתו של האימון לעזור להם. רובם רוצים להמשיך להאמין שהגורל והמזל יצילו אותם בסופו של דבר, וכולם דורשים לדעת מה בדיוק אני עושה, כמאמנת אישית הוליסטית ליצירת זוגיות, שיכול לעזור להם.

הרבה פעמים כשאני מסתכלת על האנשים הללו בהתחלה, גם אני לא מבינה מה הבעיה. רובם נראים טוב (אבל לא מאמינים בכך..) רובם אינטליגנטים (אבל סובלים מרגשי נחיתות..). הם לא באמת שונים מאנשים אחרים, שכן הצליחו ליצור זוגיות, להיות נאהבים ולבנות משפחות.  אז מה באמת הבעיה? ומהקורה באימון אישי-הוליסטי, שמאפשר לטפל בה?

הבעיה המרכזית של הרווקים הללו, שאינם מצליחים ליצור זוגיות, מתחלקת לשני חלקים מרכזיים:

החלק הראשון מתייחס להתנהגות שלהם: ביקורתיות ובררנות, בחירת בני זוג לא נכונים והמנעות מדייטים (כי נמאס כבר..), הן חלק מן ההתנהגויות שמרחיקות אותם מזוגיות.  אבל כל אלה קשורות בקשר הדוק לחלק השני, החשוב והמשמעותי יותר, שהוא : מערכת האמונות והתפיסות המודעות, ובעיקר הלא מודעות, שלהם.

כמאמנת אישית הוליסטית, אני לא מסתפקת באימון התנהגותי, אלא מתמקדת ומעמיקה במערכת האמונות הלא מודעת, הגורמת לדברים מסוימים לקרות, ולאחרים לא לקרות.  

אימון התנהגותי: ברמה ההתנהגותית אני מעודדת את הרווקים לצאת לדייטים, מלמדת איך נכון להתנהג בהם ואיך לא נכון, מסייעת בהגדרת בן הזוג הרצוי, ודורשת שההגדרה תהיה סופית ו 'שפויה', ולא אינסופית ומכשילה. אני דוחפת קדימה כאשר עולה התנגדות ליציאה לדייטים, ומעודדת כאשר סופגים דחיות. אני נותנת טכניקות לדיאטה כשצריך, להליכה למכון כושר,  ועוד ועוד. אבל כפי שאמרתי, שינוי ההתנהגות לא תמיד מספיק והוא מגיע בד בבד עם השינוי העמוק יותר - -  

אימון הוליסטי: אנשים שאינם נמצאים בזוגיות, למרות שהם רוצים בכך, מחזיקים באמונות שליליות, שחלקן לא מודעות, בקשר לזוגיות, ובקשר ליכולת שלהם להיות במיטבם ולהרגיש טוב בתוכה. זוגיות נתפסת ברמה הזו כ- 'זירת מאבק', כמקור לאבדן החופש האישי, ולוויתור עצמי', כמגבילה, מחבלת ופוגעת בערך העצמי, ועוד ועוד. התפיסות הללו אינן מופרכות. כולנו יודעים שהרבה ממערכות היחסים הזוגיות נראות בדיוק כך, וגורמות לפגיעה בערך העצמי, בחופש ובעצמאות ועוד. גם אני יודעת זאת מנסיוני בעבודה עם זוגות.  א ב ל  לא תמיד זה כך.

אלה שמצליחים ליצור זוגיות, מצליחים להאמין, שזה יכול להיות גם אחרת. והאמונה הזו, כאשר היא עמוקה ומושרשת, מאפשרת להם ליצור זוגיות מתגמלת, מספקת וטובה. אימון אישי הוליסטי, לא רק דוחף קדימה ומלמד, אלא גם 'פותח סתימות ומחסומים', שסגורים בדרך כלל הרבה שנים. הוא מלמד להשתחרר מן היאוש והתסכול שנגרמים כתוצאה מנסיונות כושלים, ולפרוץ דרך באמצעות שילוב של עבודה רגשית וגופנית.

מתחילת עבודת האימון אני מתמקדת, מעבר להתנהגות, בתפיסות ובאמונות של האדם, שהן הגורם המרכזי לתוצאות הלא רצויות בחייו. בחלק העמוק של עבודתי, אני עוזרת לאנשים לזהות את האמונות המגבילות שלהם. אני עוזרת להם להגיע למודעות, שאיננה מובנת מאליו, בקשר למה שמעכב אותם, ולזהות את הפחדים, את רגשי הנחיתות הסודיים, ואת הזכרונות ההיסטוריים, שגורמים לכך שנושא הזוגיות הפך להיות סגור ונעול מפני שינויים. אחר כך אני מסייעת להם לשנות את התפיסות הללו. זו עבודה עדינה, המשלבת העצמה אישית, עבודה גופנית, שחרור 'תקיעויות' בגוף ובנפש, ויצירת דיאלוג פנימי אמיתי ומשכנע, שבסופו של דבר מאפשר 'לפתוח את הסתימה'.

בסופו של התהליך הזה, אני מצליחה לעזור לרווקים ורווקות מושבעים להשתחרר מן המחשבה ש- להם זה לא יקרה.. שהם שונים והבעיות שלהם הכי מסובכות.. והם מצליחים ליצור זוגיות בריאה, יציבה ומספקת.  

מיכל, שהגיעה בגיל 34, החליטה לטפל בתפיסות המעכבות אותה. להפתעתה גילתה שהיא מפחדת פחד מוות להפגע בזוגיות. שהיא מעדיפה לשמור על שליטה בחייה, ולא לתת לאף אחד להכנס לתוכם. תמיד התפלאה שגברים אינם מוכנים להתחייב כלפיה, אבל היא למדה להבין שהיא זו שמשדרת חוסר מחויבות, ודוחה כל נסיון קרבה מצד גברים רציניים.  לאט לאט התחלנו לשחרר את הפחדים שלה. עבדנו עם הלא מודע, עם הגוף ועם הקול. נזכרנו בהיסטוריה הזוגית שלה, ושיננו תפיסות.  

כשנה אחרי הפגישה הראשונה שלנו הכירה מיכל בחור מקסים. למרות שהוא באמת מצא חן בעינה, היא עשתה הכל על מנת לגרש אותו. אלא שהוא לא וויתר. גם הוא חש, שמתחת לשדר החיצוני המאיים שלה, יש תשדורת אחרת, של רצון עז להתקרב. ככל שלמדה להרגיע את הפחד, כך העז הוא להתקרב יותר. שלושה חודשים אחרי שהכירו, היא התקשרה לספר לי שהם עוברים לגור יחד. בקולה היו מהולים הפחד והאושר. סוף סוף האמינה בעצמה, ובכך שניתן לאהוב אותה מאד, ולחיות איתה מבלי לנסות לשלוט בחייה, ומבלי לפגוע בה.  אימון הוליסטי מצליח לרפא פצעים וחששות, שלפעמים תקועים במשך המון שנים. הוא עושה זאת בזכות ההבנה, שנפש האדם עמוקה ומורכבת, ושגם אם כל חלום שלנו ניתן להגשמה, הדרך הנכונה להגשים חלומות היא באמצעות העצמה אישית וקבלה עצמית עמוקה, ולא רק באמצעות דחיפה קדימה.  

כנרת טל מאיר מאמנת ויועצת אישית, זוגית ומשפחתית, ומטפלת רוחנית, ע"פ שיטת ה NEWS, ושיטת ההונה. מומחית באימון ליצירת זוגיות - לרווקים ורווקות, באימון לשיפור הזוגיות, ולטיפול במשברים, לזוגות בשלבים השונים של חייהם המשותפים, ובאימון לבחירת מקצוע ושינויי קריירה. אתר: http://coaching4love.com דואל: kineret44@gmail.com טלפון: 0546499933




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב