דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחן של מילים 

מאת    [ 12/11/2009 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 7865 פעמים ]

כוחן של מילים
כמה פעמים אמרו לנו לדבר יפה, לא לקלל, לא להתעצבן, לא להתפרץ, להירגע ולחשוב דברים חיוביים. אמרו לנו שזה משפיע עלינו ועל הסביבה, אך האם מישהו הסביר למה?
ד"ר יפני בשם אמוטו מאסארו (תחפשו בגוגל) ערך ניסוי שבדק כיצד משפיעות מחשבות על מים בדרך מאוד פשוטה: הוא לקח בקבוקי מים, שם מדבקה על כל אחד מהם כשעל הראשון כתב "אהבה", על השני "תודה רבה" ועל השלישי "מכוער" (היו עוד חלקים בניסוי אבל זה יספיק בשביל להעביר את המסר). למחרת הוא הסתכל במיקרוסקופ על המולקולות של המים וראו זה פלא - המולקולות בבקבוקי המים עם התוויות "אהבה" ו"תודה רבה" נראו מסודרות במבנה דמוי קריסטל מרהיב הצבוע בצבעים מדהימים. לעומתן, המולקולות בבקבוק המים עם התווית "מכוער" נראו כמו כתם שחור מגעיל שמבעבע. ניסוי דומה נוסף שנערך בנושא (ע"י אריק נווה) בדק השפעת מים כאלו על צמחים. בניסוי לקחו 3 נבטים כאשר אחד השקו במים רגילים, אחר השקו במים שבירכו עליהם והשלישי במים שהטיחו בהם קללות. התוצאות לא אחרו לבוא: לאחר שבועיים ימים התברר שהנבט שהושקה במים רגילים הנביט ענף אחד קטן, הנבט שהושקה במים שספגו קללות לא נבט כלל ולעומת שני הראשונים - הנבט שהושקה במים שבירכו עליהם הנביט כמה וכמה ענפים שהיו ארוכים במידה ניכרת מהנבט "הרגיל".
התובנה הברורה היא שהמילים שאנו אומרים משפיעות עלינו ועל הסביבה שלנו. על המציאות שלנו. "השפעת הרוח על החומר", איננה כבר הבלים הנגועים בשאנטי ורוחניות של יפי-נפש. כיום האמיתות האלו מבוססות ומוכחות אמפירית - מדעית!
אם מילים יכולות לעשות את זה למים, תחשבו מה הן יכולות לעשות לנו. שהרי אחרי הכל, הגוף שלנו הוא 70% מים!!!
אנשים שיקראו את זה ו/או יראו את התמונות של הניסויים האלה בטח יביעו פליאה, משהו כמו " וואוו, מעניין",  ופה בערך זה ייגמר. הם לא ישליכו את זה על החיים שלהם, לא ישנו ממנהגיהם ולא יעצרו לבדוק מה הם אומרים או חשוב מכך מה הם חושבים. אז אני רוצה לקחת את זה קדימה. לחבר את תוצאות הניסויים אלו לחיי היום יום, להסביר איך זה העניין מתממש ומשפיע על החיים של כולנו הלכה למעשה.
תחשבו על הניסוי הראשון שהצגתי פה ועכשיו תחליפו את הבקבוק בבנאדם ואת התווית בדיבור. זה אומר שבנאדם שמדבר דברים חיוביים כל הזמן משפיע בצורה חיובית על עצמו, ובנאדם שכל הזמן מקלל ועצבני משפיע בצורה שלילית על הגוף והנפש שלו. תחשבו על אנשים כאלה שאתם מכירים, חיוביים ושליליים ותראו איך זה מסתדר עם דרך החיים שלהם. מכאן אפשר להגיע לעוד תובנה חשובה: כשאני מקלל אני לא רק פוגע במי שהתכוונתי לפגוע בו, אלא אני פוגע גם בעצמי! ולהיפך, כשאני מפרגן ומדבר בצורה חיובית אני לא רק משפיע על הסביבה, אני משפיע על עצמי!
זה לא אומר שאם מחר אני אקלל מישהו אז יקרה לי משהו רע ולהיפך, ההשפעות של דברים אלו לא מתרחשות מהיום למחר, זה משהו מצטבר ומתמשך שמשפיע בעוצמות גדולות והולכות במרוצת הזמן. כשהתוצאות ניכרות כבר קשה מאוד לנטרל את המצב. לחילופין, אפשר עוד היום, בפעולות הקטנות, באמירת תודה פשוטה, בפרגון או בהימנעות משימוש במילים מסוימות שיכולות לפגוע, למנוע מקרים שליליים ולבנות עתיד טוב יותר.
בואו נלך עוד צעד קדימה. אם למילים יש כזאת השפעה על מים, אז כנראה שגם למחשבות יש כזאת השפעה על מים, שהרי שורש כל מילה במחשבה ראשונית. אם אלה משפיעים על מים וודאי שההשפעה חלה גם משפיע על חומרים אחרים. אוויר - מחזור הדם - תאים? איברים פנימיים? אוכל  (אולי זאת הסיבה לברכת המזון) ?, עצים - , אדמה - ועוד ועוד. למעשה, אין לזה גבול וההשפעה היא בעצם על כל דבר.
עכשיו, תחשבו רגע על המדינה שבה אנו חיים בה. תפתחו עיתון, מה הכותרת? מה יש בדף הראשי? מה שעצוב הוא שלא משנה באיזה יום ובאיזה עיתון מדובר הדף הראשי יעסוק במוות, בשכול, בהתאבדות, באונס, ברצח. ומה בחדשות בטלוויזיה? אותו הדבר, וברדיו? אותו הדבר. תחברו את זה לניסוי ותבינו לבד איך מילים נוראיות כאלה שמטפטפים לנו יום-יום במשך עשרות שנים משפיעות עלינו, על המערכות בגוף שלנו, על הנפש.
אני אחזור על מה שכתבתי בתחילת המאמר, כל מה שכתוב פה הוא לא רוחני, שאנטי וערטילאי שמתאים להיפים יפי נפש, זו כבר עובדה מדעית מבוססת ושכלית ביותר. יכולתי פשוט לכתוב "תדברו יפה ואל תקללו כי זה בסופו של דבר יחזור אליכם", אבל זה היה סתם לזרוק מילים באוויר שרוב האנשים לא מתחברים אליהם ולא היו יודעים לממש אותן בחיים שלהם בפועל. בעצם, ניסיתי פה לחבר את השלכות השפעת הרוח על החומר על חיי היום יום, מקווה שהצלחתי וגרמתי לכמה אנשים לחשוב.

מאמר זה ועוד מאמרים מעניינים מופיעים גם ב http://eyalshlomo.blogspot.com

רן פ



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב