דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודות באירופה 

מאת    [ 12/10/2009 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2727 פעמים ]

העובדים הישראלים החלו לטפטף לאירופה כבר לפני יותר מעשור, כשהגלים הראשונים התרכזו בעיקר באזור אנגליה. השילוב בין כלכלה חזקה, ערי בירה מלאות חיים ועניין (מי אמר לונדון, פריז ורומא?) וקרבה יחסית לישראל גרם לעלייה חדה במספר העובדים, וכיום עבודה באירופה היא עניין נפוץ בקרב צעירי ישראל.

סוגי עבודות באירופה:

אמנם אירופה אינה משתווה במספר הצעות עבודה בחו"ל לארה"ב, אולם ניתן למצוא בה כמה וכמה סוגי עבודה, שיתאימו לסוגים שונים של אנשים. תחום המכירות הוא המלך הבלתי מעורער של עבודות באירופה, וניתן למצוא אותו כמעט בכל מדינה ברחבי היבשת. המכירות יכולות להתבצע תוך עמידה בקניונים (עגלות) או במעבר מדלת לדלת בשכונות מגורים פרטיות (ציורי שמן). במכירה בעגלות המוצרים הנמכרים שונים זה מזה, וכל חברה בוחרת להתמקד במוצר או שניים מתוך הרשימה. לפיכך, אופיין של עבודות באירופה בתחום העגלות משתנה מעט מחברה לחברה: מכירת צעצועים על שלט בעונת הכריסטמס נראית אחרת ממכירת מוצרי ים המלח לתיירים בקיץ. במכירת ציורי שמן, לעומת זאת, מתמקדים המוכרים אך ורק במכירת תמונות נוי לבית.

באופן מסורתי מזוהה אירופה עם תחום ציורי השמן, אולם כוחן של העגלות ביבשת מתחזק משנה לשנה. מי שמחפש עבודות באירופה שאינן עוסקות במכירות יצטרך לחפש מעט יותר, אולם הצעות כאלו בהחלט קיימות. משפחות אירופאיות רבות נוהגות להחזיק אומנת צמודה לילדים, הידועה גם בשם או-פר. כיוון שיש באירופה לא מעט משפחות יהודיות, בנות ישראליות עם ניסיון בטיפול בילדים הן מצרך מבוקש למדי. עוד עבודות באירופה, שהפעם מיועדות דווקא לגברים שבחבורה, קשורות לתחום האבטחה. ניתן לאבטח מוסדות פרטיים באירופה, אולם גם כאן רוב המעסיקים הם יהודים החיים באירופה. קטיף פירות או פרחים, מלצרות, תחום המזכירות והמסעדנות מספקים גם הם כמה עבודות באירופה שמתאימות לצעירים,  כיוון שאינן דורשות התחייבות לטווח ארוך.

איפה יש עבודות באירופה?

כאמור, עבודה באירופה של ישראלים התחילה באנגליה, ומשם התפשטה לנקודות רבות ברחבי היבשת. באירלנד, בסקוטלנד ובווילס, שותפותיה של אנגליה לממלכת בריטניה, יש כיום שוק משגשג של עבודות באירופה. גם מוקדי העבודה בארצות מערב אירופה, הידועות יותר כ-'אירופה הקלאסית', הספיקו לצבור כמה שנות ותק. איטליה, צרפת, ספרד, הולנד וגרמניה נכבשו לא מכבר על ידי העגלות וציורי השמן, ובחלקן ניתן למצוא גם סוגים נוספים של עבודות באירופה. 

כוכבות עולות בשוק העבודה הן פינלנד, שבדיה ונורבגיה, או בקיצור מדינות סקנדינביה. העובדה כי מדינות אלו נכנסו למשחק רק לפני שתיים או שלוש עונות הופכת אותן לקרקע לא חרושה, ולכן מבוקשת מאוד. הבחירה בין כל היעדים אינה פשוטה, אולם חשוב לזכור כי אין יעד נכון או לא נכון לעריכת חיפוש עבודה בחו"ל - כל אזור יכול להתאים לאדם אחר. עבודות באירופה הממוקמות בפריז שונות מאוד באופיין מעבודות בחוות הירוקות של אירלנד, למשל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב