דיאטה ותזונה נכונה בזמן טיפולי פוריות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

דיאטה ותזונה נכונה בזמן טיפולי פוריות 

מאת    [ 12/10/2009 ]
מילים במאמר: 911   [ נצפה 4406 פעמים ]

 
 
"אני את המלחמות שלי משאירה לטיפולי הפוריות ולא להתמודדות עם המשקל", שמעתי לא פעם מלקוחה כזו או אחרת , "אין לי כוח לדאוג גם למשקל בתקופה כל כך קשה", "האוכל הוא הנחמה היחידה שלי לאחרונה". את המשפטים האלו אני שומעת הרבה מבנות שנמצאות בטיפולי פוריות והאמת, אני יכולה להבין אותן ואת הסבל שהן עוברות בתקופה שהיא לא קלה ומלאה בתסכולים ואכזבות. נשים שמנסות להרות במשך זמן רב ועוברות כל חודש מחדש את האכזבה הגדולה כשהווסת מגיעה, כשהטיפול לא הצליח, שצריך להתחיל שוב את הכל מחדש, מרגישות ששמירה על משקלן והתחלה של דיאטה זה לא משהו שהן יכולות להקדיש לו את האנרגיות שלהן, ההפך הוא הנכון, הן פונות לאוכל כדי להתנחם בו, כדי לברוח מהמציאות העגומה, לשכוח מהכל ורק להתענג על עוגה טובה... התוצאה של כל זה היא שמלבד התסכול מהטיפולים יש גם תסכול מאיך שהן נראות וחשות כלפי גופן, מה שמביא לחוסר רצון לצאת מהבית ולראות אנשים, הרי מי ירצה לשמוע על כל מה שאת עוברת? מי ירצה להיות בחברתך בזמן שאת כל כך מתוסכלת ובכלל, את וודאי מרגישה שאין לך כוח לצאת ולראות חברים עם ילדים ולשמוע על כל אלו שמסביבך נכנסו להריון.... אז את בוחרת לשבת בבית, לשקוע עוד קצת ברחמים עצמיים ולאכול.... זהו מעגל אינסופי שמאוד קשה לצאת ממנו.

במאמר זה אני רוצה לתת לך נקודות מבט חדשות ואולי דרך שונה להתבונן על מה שאת עוברת ולנסות לעבור את התקופה הזו בצורה טובה יותר, שפויה יותר, מבלי להעלות במשקל ומבלי שתגיעי בסופו של דבר להריון הרצוי עם משקל עודף.

ברור שכל אחת שעוברת טיפולי פוריות כאלו ואחרים הייתה מוותרת על התקופה הזו ומעדיפה להרות בלי בעיות, אך זה לא בשליטתך ויש דברים שלא תלויים בך, ואם כך הדבר אז אני אומרת שאפשר לנצל את התקופה הזו כדי לעשות למידה על עצמך, להכין את עצמך וגופך לקראת ההיריון ולהגיע הרבה יותר מוכנה. לפעמים צריך ללמוד לקחת את מה שהחיים מזמנים לך ולנסות להוציא מזה את הטוב ביותר כי לא תוכלי לשנות את המצב אבל תוכלי לעבור את התקופה הזו בצורה הרבה יותר טובה ומספקת מאשר לשבת בבית ולהתבאס מהמצב.

אני בהחלט מסכימה עם כך שהתחלה של דיאטה בתקופה הזו היא קשה אך מצד שני היא גם תורמת להרגשה פיזית טובה יותר ולהתעסקות בעוד משהו מלבד הטיפולים. מעבר לכך משקל עודף יכול להפריע להצלחת הטיפולים ולכן אני חושבת שלא צריך לוותר על מתוקים ועל דברים שאוהבים אבל אפשר לבחור מתי לאכול אותם ובאיזה כמויות, לא לברוח אל האוכל אלא לבחור מה שנכון וטוב עבורך.

טיפולי הפוריות מלווים בלקיחת הורמונים ונשים רבות נוטות להאשים את ההורמונים בהשמנה שלהן אך האמת היא שלהורמונים אין קלוריות, הם יכולים להגביר במעט את תחושת הרעב אך אינם גורמים להשמנה, מה שגורם להשמנה זה הוצאת התסכולים על האוכל וההתנחמות בו. דרך אחת להתמודד עם זה היא לרשום כל יום מה אכלת, זה גם נותן לך יותר אפשרות לשלוט במה שאת מכניסה לפה וגם יכול להציף אכילה שהיא רגשית וכך להתמודד איתה יותר טוב.

עצם הבחירה באכילה בריאה ונכונה היא אמירה שאת בוחרת בעצמך ובגופך ושאת מטפלת בו ודואגת לו כמו שתדאגי לו בזמן ההיריון. זהו איזשהו תהליך של למידה והתפתחות לקראת הכניסה להריון ושווה לנצל את הזמן שניתן לך (לא מרצונך אבל את לא יכולה לשנות את המצב כרגע) כדי לעשות את הלמידה הזו ולהגיע יותר מוכנה להריון. אפשר להשוות את זה להפסקת עישון, אישה שנכנסת להריון מפסיקה בד"כ באופן מיידי לעשן אך בשלבי ההיריון הראשונים היא עדיין עישנה כי היא עוד לא ידעה שהיא בהריון.... אישה במהלך טיפולי פוריות יכולה להתחיל ולהפחית בהדרגה את העישון ולנקות את גופה לפני הכניסה להריון.

תקופת הטיפולים זו תקופה שמביאה הרבה לחץ ומתח נפשי שאפשר להפיג אותו בהתעסקות בדברים נוספים כמו פעילות גופנית שארחיב עליה יותר בהמשך ובילויים עם הבן זוג ועם חברים, טיפול ספא מדי פעם כדי לפנק את עצמך, טיולים וכו' כדאי לנסות למצוא דברים שיוציאו אותך מהמחשבות וההתעסקות במה שקורה לך ועובר עלייך, ככל שתנסי למצוא לעצמך תחומי עניין ועיסוקים חדשים ההתמודדות תהיה קלה יותר והבריחה לאוכל תקטן.

ופה אני רוצה להוסיף כמה מילים על חשיבה חיובית ועל איך היא יכולה לשפר את המצב שלנו. בתקופות קשות אנחנו נוטות למלא את הראש במחשבות שליליות, למה זה קרה דווקא לי? למה אני צריכה להתמודד עם זה? לא מגיע לי להיות אמא? נמאס לי כבר מהמלחמה הזו? ועוד ועוד, ואת המחשבות האלו אנחנו גם לוקחות למקומות יותר קשים כמו מה יקרה אם אני לא אצליח ובחיים לא יהיו לי ילדים? מה יקרה אם בעלי יעזוב אותי לטובת אישה פורייה יותר? איך זה שהגוף שלי בוגד בי ככה???

המחשבות האלו משפיעות עליכן, על ההתנהגות שלכן ועל מצב הרוח שלכן אך זו בחירה שלכן לחשוב אותן, תנסו לחשוב חיובי, תנסו לדמיין את עצמכן בהריון, מגדלות ילדים, תזכרו שזו תקופה קשה אבל מתישהו היא תגמר וכל זה יהיה מאחוריכן, תנסו בתקופה הזו להתקרב לבן זוגכם ולהשקיע בזוגיות שלכן הרי אחרי הלידה כבר לא יהיה לכם זמן איכות כה גדול, אז כדאי לנצל את התקופה הזו ולעשות דברים שלא תוכלו לעשות אחר כך כמו בילויים ספונטאניים מאוחר בלילה, נסיעות לחו"ל ולחופשות וטיולים בארץ...

חשיבה חיובית תעזור לכן להתמודד בצורה טובה יותר ופחות להתנחם באוכל ולהעלות במשקל, כך גם תרגישו יותר טוב עם הגוף שלכן ובעצם תכנסו למעגל חיובי יותר וטוב יותר לכן, לזוגיות שלכן ולגוף שלכן.

דבר נוסף שאתן יכולות לעשות בשביל הגוף שלכן הוא פעילות גופנית, הנטייה היא לא להתאמן כדי לא לפגוע בסיכויי ההצלחה של הטיפולים אך פעילות גופנית מאוד חשובה ותורמת להצלחת הטיפולים, היא מגבירה את זרימת הדם, משפרת את מצב הרוח, מחזקת את השרירים ומגמישה אותם ועוזרת לשמירה על המשקל.

לסיכום, דיאטה, שמירה על משקל ופעילות גופנית חשובים ותורמים לסיכויי ההצלחה של הטיפולים ועוזרים לעבור את התקופה הקשה הזו מבלי להיות מתוסכלים גם מהמראה וגם מהגזרה שהלכה לאיבוד.
ענת לובלינסקי - אימון דיאטה אישי
  • דיאטה - אימון דיאטה אישי
  • מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

    שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

    ©2017
    כל הזכויות שמורות

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    רשימת כותבים
    כותבים מומחים
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים
    פרסם אצלנו
    לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    לבעלי אתרים:



    מדיה חברתית:
    חלון מאמרים לאתרך
    תנאי שימוש במאמרים
    ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


    מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב