דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממשבר להצלחה-סיפור הקמת עסק 

מאת    [ 26/08/2009 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 3887 פעמים ]

יום אחד, באמצע החיים, מצאה את עצמה נורית ורבין מורה לשעבר, ללא מקצוע מפרנס, פרודה מבן זוגה ואחראית לחיי משפחה אבל בלי שום מושג כלכלי ובלי אגורה של חסכון. למזלה של נורית קשרי המשפחה איפשרו לה מעבר לענף היהלומים והיא הפכה למתווכת בבורסה ליהלומים. העבודה בנתה את ביטחונה, עצמאותה הכלכלית והרחיבה את קשריה העסקיים.היום, שנים אחרי כן יכולה נורית להרשות לעצמה ללכת הלאה לטובת עבודה מתגמלת פחות אך מספקת הרבה יותר. ורבין החליטה להתמקד במימוש הרצון שלה לעזור לעוד נשים כמוה לפלס לעצמן דרך אחרת מתוך מצב משברי כלכלי, דרך שבראש ובראשונה תחזיר להן את האמון בעצמן ולהצליח להתפרנס בכבוד ללא קשר לבן זוגן.

התובנות שרכשה ב-12 שנות עבודה עסקית וניסיון החיים שלה הביא את ורבין להקים את עמותת "מעלה" ובהמשך את מרכז "אישית" לתמיכה ביזמות עסקית; "העמותה שמה לה כמטרה לעזור לנשים במצבים דומים, נשים שמתוך משבר ומצב כלכלי קשה רוצות לקחת אחריות על החיים שלהן" מסבירה ורבין, "הן רוצות הכוונה ועידוד כדי לצאת לדרך חדשה. אני מאמינה שכל אחת יכולה אבל נדרשת השקעה גדולה, התמדה ורצינות כדי להתפרנס בכבוד" היא מדגישה.

בעמותת "מעלה" מתנדבות 50 נשים תושבות רמת השרון, המפעילות חנות יד שנייה בשם "בגדקפה". "אנחנו העמותה היחידה בארץ שיש לה עסק משלה שהוא מודל בעצמו ליזמות וכל הכנסות העסק של "בגד קפה" מושקעות בסבסוד הלימודים במרכז "אישית". המרכז המתמקד בתמיכה ביזמות עסקית הוקם באפריל 2007 על ידי העמותה, ללא כוונת רווח. המרכז מעודד יזמות במגזר העסקים הקטנים, ומאפשר לנשים לפתח את ההון האנושי ע"י קבלת הדרכה וכלים להעצמה נשית וכלכלית, ואת ההון החברתי (קשרים) שנחוצים כדי לקדם יוזמות כלכליות: "היום היזמות מאוד מקובלת ומעודדת כפתרון אולטימטיבי למניעת עוני. אני מאמינה שאם אני הפכתי לאשת עסקים בבורסה, כל אישה שרוצה יכולה להצליח להתפרנס בכבוד. כמובן שהיא זקוקה להזדמנות ואנחנו מנסים לעזור לה ולאפשר את ההזדמנות הזו".

אחת המטרות המרכזיות של העמותה היא לתרום להקטנת התלות של נשים בגורמי הרווחה השונים, דרך סיוע לנשים לקחת אחריות על מצבן הכלכלי והאישי, ופיתוח של חוללות עצמית כלומר אמונה בתפיסת היכולת האישית לעשייה. המשתתפות שמקבלות את ההכשרה המקצועית בעמותה מקבלות גם את ההזדמנות להיפגש עם ידע ועידוד, לווי ותמיכה, קשרים חברתיים וכספיים "והכי חשוב" מדגישה ורבין, "אנחנו עוזרות להן להחזיר את האמון בעצמן".


עד כה סיימו את הקורסים כ- 400 בוגרות, רבע מבוגרות הקורסים כבר מפעילות עסקים חדשים בתחומי התכשיטנות, אפייה ובישול, קוסמטיקה, רפואה אלטרנטיבית, צהרונים, אילוף כלבים ,עריכת עבודות אקדמיות ועוד. "הייחוד שלנו הוא במחיר ששווה לכל כיס" מפרטת ורבין.
"הלווי האישי מתחיל מרגע שמגיעים עם רעיון, דרך היכרות והתבססות ועד להרצה של עסק מצליח, ומתבטא בליווי מקצועי מסובסד על ידי מרצי ויועצי המכללה", מסבירה ורבין ומוסיפה, "אין קיצורי דרך להצלחה, ההתמסרות צריכה להיות טוטאלית... ואין חוכמות, לא מיד מרוויחים. אין עבודה ללא טעויות וללא מכות. צריך לדעת זאת מראש אבל זו דרך מכובדת ונכונה למצות יכולות שלך ואת מה שהחיים מציעים".
"הקמתי ארגון נשי שמתנהל באופן מאוד נשי" היא מוסיפה בטון של סיפוק, "שואף למצוינות ומהווה דוגמא שגם במעט מאוד משאבים, רעיון שהוא נכון ושנתמך על ידי הרבה אהבה- מצליח".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב