דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארניקה- משככת כאבים הומאופתית טבעית 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 737   [ נצפה 28189 פעמים ]

ארניקה- משככת הכאבים הטבעית

במאמר זה ברצוני להגביר את החשיפה לצמח הארניקה, אשר להערכתי אינו מוכר ומוערך מספיק בארץ, אם כי בשנים האחרונות יש שיפור מסויים בנושא החשיפה של צמח זה, בתחום המשחות לשימוש עצמי לשיכוך כאבים.
ברצוני למנות את הייתרונות הנפלאים שיש לצמח זה, ובעצם לעודד אנשים לנסות ראשית לטפל בשיטה הטבעית, ורק לאחר שאין כל ברירה, לפנות אל הטיפול הקונבנציונלי הנפוץ מאוד במחוזותינו.

לא רבים מכירים את הצמח הנפלא הקרוי ארניקה (מונטנה). זהו צמח ממשפחת המורכבים (קומפוזיטיאה), הגדל לו בהרים, ומשמש כמשכך כאבים בעל יכולות ריפוי מופלאות.
אל הארניקה נחשפתי לראשונה בעקבות לימודי ההומאופתיה שלי, בהם למדתי להכיר את כוחות הריפוי המדהימים הטמונים בצמח זה.
כוחות הריפוי של הארניקה נוגעים בעיקר בנושא של חבלה עקב טראומה פיזית כגון פגיעות חיצוניות מסוגים רבים, שונים ומגוונים.

כיום, בעידן של טכנולוגיה מתקדמת וקידמה בתחום הרפואה,לא רבים הם הפתרונות הטבעיים בנושא של חבלות ומכות יבשות.
הפתרונות המוצעים כיום בשוק התרופות החופשי הינם בדמותם של כדורים או קפסולות המכילות נוזל או ג'ל, המכיל בתוכו חומרים פעילים שמטרתם לשכך את הכאבים המופיעים במגוון רחב של צורות ובמקומות שונים בגוף.
הפתרונות הללו לרוב הינם מקומיים, הם יעשו את העבודה אך לרוב לפרק זמן קצר או מוגבל. טיפול שכזה מצריך לרוב חזרות נוספות של נטילת המשככים הללו, ויקח זמן מה עד שהכאב יעבור לחלוטין.

בהומאופתיה, יש לרמדי (הכנה הומאופתית) מצמח זה, מקום של כבוד בטיפול עזרה ראשונה לכל אירועי החבלה והטראומה גם בהיבט הנפשי וגם בהיבט הפיזי.
היא משמשת לטיפול ב: נפגעי תאונות דרכים, חבלה, שבר, מכה, מכה יבשה, נפיחות ואדמומיות, שטפי דם פנימיים, פנס בעין (בצבע כחול עד שחור) שכואב מאוד, פגיעות ראש (מחבלה, נפילה או מכה), מכות יבשות בכל הגוף, כאבים חזקים לאחר ניתוח ועוד.
התמונה המתקבלת מצמח זה הינה: "אל תיגע בי ואל תתקרב אלי, שמא אפגע עוד יותר".
התמונה הזו מאפיינת מאוד נפגעים בתאונות דרכים, שלאחר שנפגעו ומגיעים עוברי אורח להגיש להם עזרה, הם טוענים שהם בסדר. אם מגיע רופא לטפל בהם הם יתנגדו לטיפול, ולא ירשו לו לגעת בהם.
המאפיינים של רמדי זו הינם של כאבים חזקים כאילו שמישהו היכה אותם בזה הרגע. כאבים כואבים, כאילו שנקעו את אחד מהמפרקים שלהם, כאבים של חבלה, טראומה, הלם, פגיעה, האדם מרגיש שהוא חבול.
ברמה הפיזית ניתן לראות דימומים, דימומים פנימיים, שטפי דם וסימנים כחולים או שחורים על גבי העור. הסימנים עשויים אף להיות מלווים בכאב.
תיתכן אף נפיחות או הצטברות של נוזלים באזור הפגוע והחבול.
העזרה הראשונה ההומאופתית מתייחסת אל מצב אקוטי כאילו כרגע כל הגוף הוא הפתולוגיה. הכוונה היא שאם אדם חטף מכה מאוד חזקה בשוק, כרגע כל הגוף שלו הוא כאב אחד גדול, ובעצם כל הווייתו הנוכחית היא של כאב. במצבים של חבלה שהוזכרו לעיל, הארניקה היא הרמדי הראשונה לתת, על מנת להוריד את העוצמה והאינטנסיביות של הכאבים כתוצאה מהחבלה.
עצתי לגבי טיפול בחבלות כולל שתי אופציות אפשריות:
הראשונה: מכיוון שלא כל אחד מאמין בטיפול הומאופתי, הייתי ממליץ לנסות ולמרוח משחת ארניקה על האזור הפגוע.
שימו לב, חשוב מאוד שבאזור הפגוע אין פצע פתוח! אסור למרוח משחת ארניקה על פצעים פתוחים, מאחר והדבר עלול ליצור זיהום.
בכל מקרה של חבלה מכה או טראומה חיצונית, ניתן למרוח על המקום משחת ארניקה ולהמתין לתוצאות. אפשר גם למרוח את המשחה מספר פעמים ביום, ולראות האם ישנה תגובה כלשהי למשחה הזו.
השנייה: והיה וניסיתם את האופציה הראשונה וחלה הקלה מינורית שהפסיקה להשפיע, הייתי ממליץ בכל זאת לנסות את הרמדי ההומאופתית המופלאה הזאת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכאשר צמח עובר תהליך של הכנה הומאופתית, הוא ניתן ברמה אנרגטית ולא חומרית.
ההשלכה הישירה לכך שההכנה ההומאופתית ניתנת ברמה אנרגטית הינה שכוחות הריפוי של הרמדי יעילים יותר, ומסייעים בצורה טובה יותר לגוף לאזן את עצמו.
מניסיוני האישי אני מוכרח לציין שהצלחתי לסייע לאנשים רבים בשנים האחרונות, בזכות רמדי מופלאה זאת. הכאבים והמכאובים שמהם סבלו אותם אנשים שביקשו את עזרתי, זכו למענה ולמזור בצורה כזו שהכאבים נעלמו ולא שבו יותר. כאן בעצם טמון יופיה של ההומאופתיה, בכך שהריפוי הינו מהיר, עדין, קבוע (הכאבים לא יחזרו), בטוח, ונטול תופעות לוואי.
היה לי הכבוד לטפל ולרפא אנשים שסבלו מכאבי גב בעקבות תאונת דרכים, בילד שסבל משבר בידו (הוא גובס בביה"ח ונטל משככי כאבים שלא הקלו על כאביו. רק נטילת הארניקה הקלה משמעותית את הכאבים), במקרים של חבלה כתוצאה מנפילה ופגיעה של חפץ כבד על מטופל ועוד.
בכולם התוצאות לא איחרו לבוא, והסתיימו לרוב בהצלחה מרובה לשביעות הרצון של כולם.

לסיכום, אני ממליץ מאוד לכל אחד ואחת להחזיק בבית משחת ארניקה כחלק מערכת העזרה הראשונה, במיוחד לאור היעילות של צמח זה בנושא של חבלות ומכות.
חשוב מאוד להדגיש, כי טיפול הומאופתי כעזרה ראשונה אינו בא להחליף את הבדיקה והאיבחון הרפואי הראשוני, המתבקש לאחר כל אירוע טראומה קשה כקל.






שלכם בברכה

אבישי קמינר
הומאופת קלאסי

http://www.homeoshare.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב