דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ווב סמנטי - מבוא 

מאת    [ 21/08/2005 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 10205 פעמים ]

הווב הסמנטי (אינטרנט סמנטי) הנו רעיון של ממציא ה WWW - טים ברנרס לי, ועיקרו כי האינטרנט כולו יכול להבין את צרכי המשתמש באופן יותר אינטיליגנטי, ויותר אינטואיטיבי.

ברנרס לי טוען כי למרות שמנועי החיפוש של הרשת מצביעים על תוכן רב ברשת, הם אינם יכולים באמת לאתר את הדפים בהם מעוניין המשתמש. הוא צופה מספר דרכים בהן מפתחים וכותבים, בנפרד או במשותף, יכולים להאשתמש בטכניקות של תיאור עצמי ואחרות, כך שתוכנות היכולות להבין הקשר יוכלו לבחור באופן סלקטיבי במה המשתמש מעוניין. זוהי הרחבה של הווב הקיים, בה מיוחסת משמעות מוגדרת היטב למידע, לשם הגברת שיתוף הפעולה בין מחשבים ואנשים.

הרשת החדשה מאפשרת הנעת שירותים דוגמת חיפושי אינטרנט מדויקים ביותר, סוכנים חכמים וניהול ידע, וכן התקשרות למשאבי חומרה ותוכנה מכל רחבי הרשת בהתאם להעדפות המשתמש. במעבר של הרשת לרשת סמנטית, המידע הנמצא ברשת יהפוך למידע אשר הנו שמיש ומובן לא רק לאנשים, אלא גם למכונות ואפליקציות שונות. שפת התכנות הנפוצה לפעולות אלה הנה XML, אשר מבנה את המידע ברמת מובנות גבוהה יותר מהשפות האחרות, כך שמעבר מידע בין חלקי תוכנה, אפליקציות, ומכונות נעשית באופן נקי ושוטף. האינטרנט הסמנטי ישנה את הדרך בה אנו חושבים ועובדים, כך שכתיבת תוכנה תהפוך יותר ויותר לאינטגרציה של מערכות קיימות אשר להן שפה סמנטית משותפת. היתרונות החברתיים והכלכליים של יכולות אלה יביאו כמובן לניצול אופטימלי של משאבים, ויביאו למצב בו כל התקדמות תהיה אקספונדציאלית.

היות והטכנולוגיה הסמנטית כבר קיימת (XML) מה שעומד כיום בינינו לבין יכולות אלה, הנו קיומה של שפה סמנטית משותפת, סטנדרט אחיד וטרמינולוגיה משותפת. רק לאחר הקמת שפה כזו, קבלתה והפצתה במנגנונים רבים, יתאפשר ניצולה של הטכנולוגיה עד לרמת השקיפות והבהירות המכסימלית. בהבנייתה של השפה, יש להתייחס לרבדים רבים ולא רק לרובד אחד, כלומר - להיררכייה של מונחים ולקשרים ביניהם, ולא רק למילון שטוח ברמה אחת - אונתולוגיה, ולא מילון.

אונתולוגיה הנה ספציפית לתחום עניין, וכשם שישנם קשרים אינטרדיסיפלינריים בעולם, כך ישנם קשרים בין אונתולוגיות. הארגון אשר פועל למען הבניית אונתולוגיה גלובלית כזו הנו ה world wide web consortium , אשר מבנה הן את ה Resource Description Framework (RDF) והן את ה Web Ontology Language (OWL). RDF הנה שפה סמנטית כללית לייצוג מידע ברשת, OWL הנו חלק מRDF ובו נקבעים חוקי הביטוי של השפה הסמנטית. למידע נוסף: http://www.semanticweb.org/ - כל אחד מאתנו יכול לקחת חלק בהבניית האונתולוגיה הקרובה לתחומי העניין שלו http://www.w3.org - ארגון הw3 של טים ברנרס לי 

מיכל מורנו הנה מנהלת בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב