דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב הבית - מגמות חדשות 

מאת    [ 18/06/2009 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3031 פעמים ]

עיצוב הבית - מגמות חדשות
כולם רוצים בית מעוצב, יפה ונעים. אך אם אין באפשרותכם להיעזר במעצב פנים, אולי כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה. מבחר טיפים נבחרים לעיצוב הבית לפי המגמות החדישות ביותר בעולם העיצוב במאה ה21 יש דגש רב על עולם העיצוב ככלל ועל עיצוב הבית בפרט. כיום, יש מגמות רווחות בעולם העיצוב ויתרה מכך יש גם פאן פילוסופי נלווה לכל אג`נדה עיצובית כדוגמת תורת הפנג שוואי וסגנון העיצוב המינמליסטי, סגנונות המגיעים היישר ממחוזות סין הרחוקה.

פנג שוואי

פנג שוואי הינה תורה שמיושמת על הרעיון של תיעול ואיזון אנרגטי בתכנון הבית על מנת להבטיח אושר,זוגיות טובה ובריאות. תורתפנג שואיהינה תורה המבוססת על הקשרבין אדם לסביבתו. התורה דוגלת באבחון של פוטנציאל האנרגיה בחלל. בסינית זה נקרא "צי" [חי בעברית} והמטרה היא לאבחן את האנרגיה החיה בבית ולתעל אותה בחוכמה. תורתפנג שואיחובקת את כל ההיבטים בחיי האדם. תשומת לב מופנית גם למקרו וגם למיקרו.
ההנחה היא שגם הפרטים הקטנים יכולים לחסום אנרגיה ולהזיק למשל מראה שממוקמת במקום לא נכון ועוד פרטי ריהוט נוספים. הרעיון הוא לתעל את האנרגיה בחוכמה כשבאים למלאכת עיצוב הבית. מומלץ ליישם את עקרונות פנג שואי החל משלב הבנייה, אך ניתן לעשות זאת גם בשלב מאוחר יותר, ע"י עיצוב חדש של חלל הבית.

טיפים מעולם הפנג שוואי:

צבעים-
צבעי יאנג - צבעים בהירים וצבעים אדומים.
צבעי יין - צבעים כהים.

הרעיון הוא ליצור איזון בין הצבעים, לא כהה מדי ולא בהיר מדי.

תאורה- להימנע משימוש בפלורוסנט אשר משפיע רע על מערכת העצבים. להעדיף שימוש באור חי וצהוב כאור השמש. מומלץ אור מפוזר ולא נקודתי.

מראות- רצוי להציב מראה במקום בו תשקף דברים יפים. חשוב שלא תהיה בכמה חתיכות אלא בחתיכה אחת. בחדר שינה מומלץ לא להכניס מראה, אם אין ברירה אז בצד ולא מול המיטה.

מים, אקווריומים- מעבר לפאן עיצובי אקווריום לפי פנג שוואי הם מקור לעוצמה חזקה. רצוי להציב אקווריום פתוח, מואר ולא חשוך במרכז השפע של הבית.

עיצוב חדר שינה- רצוי למקם את חדר השינה במקום השקט ביותר בבית. חלון מול דלת בחדר שינה או שינה עם רגליים מול הדלת לא מומלצת משום שזה גורם לכךשהאדם מתרוקן מאנרגיה.

מינימליזם
עיצוב הבית לפי המינימליזם פירושו המעטה ולא גודש של פריטים. הרעיון הוא כמות מועטה של רהיטים ואביזרים. הדגש הוא על חללים מורחבים אשר שופעים באור ובאוויר. העיצוב מינימליסטי הגיע מהתרבות היפנית. עיצובהפנים האירופאי התחקה אחר הסגנון המינימליסטי של הבתים היפניים. רהיטים רבים ומסיביים הוסרו על מנת ליצור חדריםרחבים. הרעיון היה לארגן מרחב אחיד ושלם. עיצוב הבית לפי הסגנון המינימליסטי מבוסס על פינוי מרחבים. הדגש הוא על הרמוניה בין כמות חפצים מועטה לבין המרחב הפנוי.

צבע
אם ברצוננו לעצב את הבית לפי הסגנון המינימליסטית רצוי שנבחר בגוונים של צבע אשר יעניקו תחושת מרחב.
הצבע המינימליסטי הוא צבע בהיר. באז`, אפור צבע חול, שחור והווריאציות שלהם. ניתן להשתמש גם בגוונים שונים של ירוק בשילוב עם לבן וחום.אביזרים בעיצוב בית בסגנון מינימליסטי,רצוי להמעיט באביזרים. חשוב שלא יהיו עיטורים של פרחים או טפטים בסוג "גרפיקת משי". שטיחים בעלי אורך אחיד ללא עיטורים מזרחיים אופייניים. תמונות פשוטות ממוסגרות במסגרות מוקפדות וגיאומטריות. על וילונות רצוי לוותר במידה ויש נוף מרהיב. במידה ויש צורך בוילונות, מומלץ להשתמש בוילונות פשוטים עשויים מכותנה או לחילופין טול.

לסיכום: במידה והחלטתם לעצב את הבית בסגנון מינימליסטי חשוב שתאמצו את הגישה האומנותית של סגנון זה. המינימליזם משקף השקפת עולם וסגנון חיים מוגדר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב