דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נוער דתי כותב - ברכת החמה .מאת: עידן רצבי 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 670   [ נצפה 3234 פעמים ]

תארו לעצמכם סטודנט שמגיע באיחור קטן למבחן הכי חשוב בתואר ופתאום ניגש אליו אחד משומרי הבחינה ואומר לו: "חביבי איחרת את המועד, תחזור בעוד 28 שנה". "אין תחינות, אין קומבינות תחזור עוד 28 שנה, מה אתה לא מבין?". סביר להניח שאם אני הייתי הסטודנט הזה, הייתי הולך ישירות לכותל ומניח את המבחן עם התשובות מקופל ואז אולי הייתי מקבל ציון ספיישל מבורא עולם ללא התערבות חיצונית.

עכשיו בפנייה חדה ובהקשר הראוי, כשבועיים בערך לפני חג הפסח האחרון, הגיעה לאוזני שמועה שהולך להתרחש בכפר סבא אירוע שנקרא ברכת החמה. ברכת החמה זה לא ברכת הלבנה? אני עושה את זה כל חודש אז מה מיוחד בזה? לאחר מספר ימים ראיתי מודעה גדולה באחד לוחות המודעות בעיר שכתוב בה "היכונו לברכת החמה שנערכת אחת ל-28 שנה". טוב, היום אני בן 28 אז סביר להניח שבפעם הקודמת עוד לא בנו עליי שאגיע. לפתע עבר לידי איזה אברך ואמר לי: "זה לא רק פעם ב-28 שנה אלא סך הכול פעם שלישית בהיסטוריה של העם היהודי שזה נערך בערב ליל הסדר / חג פסח ראשון. לא הספקתי לקחת נשימה והאברך המשיך בשלו: "פעם ראשונה ביציאת מצרים, פעם שנייה בתקופת מרדכי ואסתר ופעם שלישית הוא שואל אותי? גלידה? אמרתי. "פעם שלישית בערב פסח הקרוב". טוב אין לך מה לשכנע את המשוכנע, אני מגיע. צריך להתכונן?

מאותו רגע ועד האירוע הנכסף הרגשתי ממש כאילו יצאתי ממצרים ואני הולך לקבל את התורה בהר סיני. בכל זאת אם דור המדבר היה בפעם הראשונה,דור מרדכי ואסתר בפעם השנייה, אז דור אחרית הימים לא יזכה לזה? יד' בניסן, בשעת בוקר מוקדמת כשעוד משאיות תנובה מביאות את השוקו, אספתי כמה מבני משפחתי ונסענו לעבר כיכר העיר ברחבת קניון ערים בכפר סבא. בדרכי לשם חשבתי שאין צורך למהר כי הרחבה ממש ענקית ורק אירועי יום העצמאות יכולים למלא אותה ולכן מקום תמיד יהיה.

כשהגעתי לרחבה היה לפתע נראה שכפר סבא הפכה להיות עיר דתית סטייל ירושלים ובני ברק. אלפי אנשים מכל קצוות העיר חבושים בכיפות וחלקם בטליתות, כבשו את מבצר הכיכר וכיסו כל לבנה. בתצלום אווירי זה נראה באמת כמעמד הר סיני.אחרי שיצאתי מההלם בקו"ם, חשבתי בליבי או יותר נכון בקול: "לא ידעתי שיש בכפר סבא כל כך הרבה אנשים שצמאים לאמונה ולתפילה" מאיפה הם ידעו, ממי הם שמעו ובמיוחד מה יש בתוכנית האומנותית שגרם להם לבוא בזמן ששאר תושבי העיר חולמים את חלומם התשיעי. לאחר שראיתי את מור' הרה"ג שמואל אברך שליט"א מגיע לקרבת הבמה הבנתי את התשובה.

עוד לא הספקנו להתפלל שורה אחת וכבר התחילו הבעיות או במונח המקצועי אתגרים. "הלו, מה אתם עושים פה? מה באתם לעשות פה רעש?" צעקה אישה מבוגרת. יום העצמאות וזיקוקי הדינור מצד ימין, אירועי נוער ונושפים בכיכר מצד שמאל אבל אנחנו עושים רעש. לך תסביר לה שפעם ב-28 שנה אנחנו באים להתפלל לבורא עולם גם בשביל שיהיה לה טוב ואחרי כשעה אנחנו מסיימים. אם בעלת תבונה היא, היא תבין לבד חשבתי בליבי. לאחר תפילת ברכת החמה ותפילת אדון עולם כשכל העדות לא קופחו מבחינת סגנון התפילות מה שאומר שהמשיח באמת בדרך, הגיע ההדרן.

כשראיתי את כבוד הרב שמואל אברך מחזיק בידו את השופר, חייכתי בליבי ותיארתי את התמונה הבאה ואני מצטט: "ויהי ביום השלישי בהיות הבוקר ויהי קולות וברקים וענן כבד על ההר וקול שופר חזק מאוד ויחרד כל העם אשר במחנה". אז אצלנו זה היה ביום רביעי, ברקים לא היו אבל קולות של אלפי מתפללים היו, אבל מה עם השופר אתם שואלים? אז את התקיעות שופר הבוקעות הרים של כבוד הרב שמואל אברך שליט"א זכיתי כבר להכיר, אבל כשזה מגיע ברחבת קניון ערים מעוז החילוניות של העיר כפר סבא, לעיני אלפי אנשים בכיכר ולעוד מאות בבניינים מסביב, כשצמרת קברניטי העיר בראשותו של ראש העיר מר יהודה בן חמו שנתן את ברכתו לאירוע,זה כבר מציאות אחרת. בזמן התקיעות עצמתי את עיניי וביקשתי רחמים מאבינו שבשמיים שיעזור לי ולכל עם ישראל בתקופות לא פשוטות אלו. הרגשתי שהמילים שבליבי יוצאות ועפות בליווי צלילי השופר היישר לכיסא הכבוד בשמיים ממעל. מה שנקרא דואר אקספרס.

ומה עם האישה אתם שואלים? אז עד עכשיו ממקורות שסיפרו לי, היא שואלת מי זה הרב שמואל אברך שתקע בשופר. מה אני אגיד לה, שתבוא בעוד 28 שנה? אתם יודעים מה? תגידו לה שתקיעות שופר מועד ב' יתקיימו בלי נדר בראש שנה הקרוב בתפילת תשליך.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב