דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים 

מאת    [ 14/06/2009 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 2473 פעמים ]

בילדותי היווה המטבח ממלכתה של אימי, בו היא בילתה חלק ניכר משעות יומה וזכרונותי ממנו הם ניחוחות מעוררי תיאבון ומפגשים משפחתיים סביב שולחן האוכל. המטבחים של פעם היו צנועים, הפונקציונאליות שלהם הייתה מוטלת בספק והמושג "עיצוב המטבח" לא היה קיים כלל.

עם זאת, למטבחים של פעם היה לו"ז מאוד ברור - בכל יום בשבוע הוכנו בהם תבשילים אחרים ולא היו הפתעות... כפי שהמטבח לא היה מתוחכם, כך גם המנות היו פשוטות (אך טעימות!).

עם הגעגועים לחוויית המטבחים האוטנטית של פעם, אני חייב לומר שהמטבחים של היום הם תענוג צרוף של יעילות, פונקציונאליות ומבחר עצום של עיצובים.

ניתן להזמין מטבחים בהתאמה אישית אצל נגר בוטיק אומנותי, מטבחים בסגנון כפרי עשויים עץ מלא וישנם מטבחים זולים ותעשייתיים המתאימים לכל כיס. בחברות המטבחים הגדולות ניתן למצוא את כל העיצובים השונים של המטבחים, אולם המילה האחרונה היא - "מטבח ההיי טק".

חברות המטבחים השונות: מטבחי רגבה, מטבחי דקור, סמל מטבחים, מטבחי הדקל ועוד, מציגות מטבחים מרהיבים בסגנון נקי וקר, אך הדגש על העיצוב, הנוחות והפונקציונאליות של המטבחים הללו הופכת את חוויית הבישול למהנה, בשונה מחוויית הבישול של פעם אשר נתפסה תמיד כעבודה קשה של עקרת הבית.

כמעט בכל מטבח עכשווי ניתן למצוא אי במרכז המטבח. האי הוא משטח עבודה עצמאי שאינו צמוד לקיר או לחלון ו"מרחף" בחלל המטבח ממש כמו אי. מכאן גם שמו. במטבחים של היום, האי הוא עמדת עבודה המאפשרת לבצע את כל הפעולות שמאפשר משטח רגיל ותקני וכולל עמדה המצוידת בכיור וכיריים, שביניהם מפריד משטח עבודה בן 80 ס"מ לפחות. האי נבנה סביב תנור או כיור וכולל מגירות אחסון או מדפים פתוחים, משטחי עבודה נשלפים וכד'.

מטבחים שניתן לכלול בהם אי הם מטבחים גדולים המאפשרים תוספת של אי בלי חסימה של כל המטבח. במטבחים בעלי חלל גדול, ניתן להוסיף לאי גם פינת ישיבה עם כסאות בר סביבו היכולים להיכנס מתחת למשטח. דרך נוספת לייצר פינת ישיבה היא להמשיך את האי לאורכו, בגובה שיש של 90 ס"מ או בגובה שולחן רגיל (שיתאים גם לילדים) בגובה 75 ס"מ. במקרה כזה, כדאי לתלות מעל לאי גוף תאורה שיורד כלפי מטה, בתנאי ששאר התאורה במטבח היא נסתרת, ולא מתחרה על תשומת לב עם התאורה מעל לאי.

היום המגמה היא לעצב ולתכנן את האי כרהיט מטבחים דו-כיווני, אלמנט המפריד בין חלל המטבח ופינת האוכל או הסלון - פתרון מאד שימושי לאור האופנה של מטבחים פתוחים, שבדרך כלל אינם כוללים הפרדה עם הסלון. כאלמנט כזה, האי יכול להוות פתרון טוב לאחסון במטבחים. אפשר לתכנן אותו בכל צורה רצויה, לכלול בו מגירות, מדפים פתוחים וכד' והמשטח העליון שלו יכול להוות מקום להנחת חפצי נוי, כלים וכד'.
מרחק המינימום מן האי אל אחד הארונות הצדדיים חייב להיות 120 ס"מ ורצוי יותר, אחרת לא יהיה מקום להתכופף אל ארונות המטבח התחתונים. ניתן לארגן את יחידות האחסון בצד אחד של האי, ובהן כל מה שצריך לבישול ואולי גם מדיח כלים, בעוד שהצד השני פונה לכיוון הסלון או שולחן האוכל ומכיל את כלי השירות וההגשה. הוספת כמה כיסאות בר ליד האי, שאפשר לשבת עליהם לשתות קפה או לאכול משהו קל, יהפכו אותו למקום חברתי ולמוקד במטבח שלכם.

כיום, לפני בניית המטבח, ישנה מלאכת תכנון חשובה ביותר. תחילה מספר עובדות: אנחנו מחליפים מטבח בממוצע פעם בשבע עשרה שנים. משפחה ישראלית ממוצעת מבלה במטבח בין שלוש לשש שעות ביום בממוצע. בימינו המטבחים מהווים חלק עיקרי בבית, הן לעבודה, לאירוח וכמובן חלק עיצובי ומשמעותי בבית. כשישים אחוז מרוכשי המטבחים בארץ מגלים מאוחר מידי (לאחר שהמטבח נרכש) שהוא אינו עונה על ציפיותיהם. רבים מהאנשים מגלים רק לאחר סיום התקנת המטבח שאין בו די מקום לאחסון כל המוצרים שרצו לאחסן.



מטבחים הם אחת ההשקעות הגדולות של משפחות במסגרת ריהוט הבית. לכן, לפני בחירת העיצוב של המטבח יש להקדיש מחשבה למבנה המטבח ותכנון החלוקה הפנימית שבו.

יש להתחשב בקיבולת של מטבחים מבחינת אחסון, במיקום הכיור, הכיריים והמקרר כך שיעמדו במיקום נוח עבורנו, מטבחים עם מגירות הם נוחים יותר לתפעול מאשר מטבחים עם ארונות וכמובן, יש להקפיד על חומרים איכותיים ופרזול חזק.

לפני רכישה של מטבחים יש לבצע סקר שוק מקיף, כולל ביקור באולמות תצוגה של חברות מטבחים, נגריות וחברות רהיטים, לעיין במגזינים בנושא מטבחים ולהחליט על קו עיצובי ומבנה רצוי של המטבח. מומלץ גם לקבל מספר הצעות מחיר מחברות מטבחים שונות או נגרים והגיע לבחירה הראשונה בהתחשב באיכות החומרים והעבודה וכמובן במחיר. תשלום עבור מטבחים מתבצע בשלבים כמובן - בהתאם להתקדמות הייצור וההרכבה של המטבח על פי רצוננו והתשלום הסופי לא יינתן לפני בדיקה קפדנית של "רג'קטים" על ידינו.
אתר האינטרנט נגרים הינו אתר המאגד את כל המידע הדרוש לרכישת רהיטים בצורה מושכלת ונכונה. מטרת האתר הינה מתן מידע וסיוע מקצועי באמצעות מאמרים, מדריכים, טיפים, פורום בו ניתן לקבל מידע מאנשי מקצוע ואינדקס ענק של נגרים וחנויות רהיטים מסווגים לפי חתכים שונים בהתאם לצורכי הגולשים. באתר תוכן רב בתחומים: ריהוט מטבחים משטחי עבודה למטבח ארונות מטבח פרגולות ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב