דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחלה המסתורית של המאה ה-21 - אנדומטריוזיס 

מאת    [ 16/05/2009 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 3346 פעמים ]

כדי להבין טוב יותר את האבחנה שהרפואה הסינית עושה למחלות המערבות כאבים (לא משנה היכן בגוף), יש לזכור משפט בסיסי פשוט: "היכן שיש כאב יש סטגנציה (תקיעות) - היכן שיש סטגנציה (תקיעות) יש כאב" כשחושבים על זה, זה רעיון פשוט.. איך לא חשבו על זה קודם? היכן שאין תנועה, אין זרימה של אנרגיה ו/או דם או אז נחוש בכאב.
באנדומטריוזיס נוצרת תקיעות של רקמת הרחם (הנודדת למקומות שמחוצה לרחם) . אותה תקיעות יוצרת כאבים עזים אצל האישה הסובלת מהמחלה. אך אולי אקדים ואספר כמה מילים על אנדומטריוזיס בהגדרתו המערבית: הרירית שמרפדת את חלל הרחם נקראת אנדומטריום. כאשר רקמת האנדומטריום גדלה מחוץ לחלל הרחם המצב נקרא אנדומטריוזיס. האזורים הנפוצים ביותר לגדילה של רקמת אנדומטריום מחוץ לרחם הם: השחלות, שלפוחית השתן, המעי הגס, פי הטבעת ובאגן על פני קרום הצפק שסביב החצוצרות והרחם. לא ידוע למה רק נשים מסוימות מפתחות נגעים של אנדומטריוזיס ומדוע רק חלקן לוקות בתסמינים קשים.
אנדומטריוזיס עלולה לגרום למגוון נרחב של תסמינים, אך התסמינים האופייניים לפי סדר שכיחותם הם:
? כאבים עזים באגן או בבטן התחתונה מהם האישה סובלת לסרוגין במשך חודשים.
? כאבי גב קשים לפני ובמהלך המחזור החודשי. מחלה זו היא הסיבה הראשונית לדיסמנוריאה - כאבים וחוסר נוחות לפני ובמהלך הוסת ו/או בביוץ.
? עוויתות קשות בבטן בזמן הוסת.
? כאבים בזמן קיום יחסי מין, בייחוד בעת חדירה עמוקה.
? הפרעות במערכת העיכול כגון: עצירות, כאבים בזמן יציאה, שלשולים המופיעים בעיקר בזמן המחזור החודשי.
? דימום מפי הטבעת בעת הווסת.
? כאבים או דחיפות במתן שתן, בעיקר בזמן המחזור החודשי.
? אי פריון. אחוז עצום של נשים שסובלות מבעיות פריון התגלו כסובלות מאנדומטריוזיס ברמה זו או אחרת. המחלה יכולה לגורם להיעדר ביוץ.
מבחינת הרפואה הסינית: הגורמים המובילים לאנדומטריוזיס הם תקיעות של צ'י (אנרגיה) או תקיעות של דם. התוצאה היא כאב בכל מקרה. בתקיעות דם הכאב עז ונקודתי יותר, בעוד שבתקיעות צ'י (מכיון שמדובר באנרגיה ולא בחומר) הכאב, יחסית, יותר קל ומפושט יותר. ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לאותה תקיעות. קודם כל, כמטפלת, חשוב לי לברר אם התקיעות נוצרה על רקע של עודף או רקע של חסר. מה הכוונה? גם חסר באנרגיה או בדם יכול להוביל לתקיעות, כי אם אין אנרגיה בגוף אין מה שיניע את הדם, ואז הוא עלול להיתקע. התוצאה היא אולי אותה תוצאה (תקיעות של דם), אבל הסיבה היא אחרת לגמרי ועל כן גם הטיפול יהיה שונה. ככלל, ברפואה סינית אנחנו שואפים להבין למה. למה דווקא אצל אישה אחת קרה דבר אחד ואילו אצל אישה אחרת, עם אותה פתולוגיה לכאורה, קרה דבר אחר לגמרי. לכל אחת יש להתייחס באופן אישי וספציפי על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות, וזה לא משנה מה המחלה ממנה היא סובלת. זה בעצם ההבדל המהותי ביותר בין הרפואה המערבית המודרנית של ימנו, לבין הרפואה המשלימה.
הטיפול ברפואה סינית: הטיפול מתחלק, כמו בכל צבא טוב, לשלושה חלקים. חשוב לי להדגיש כי אין חלק שחשוב יותר מהאחרים ואין חלק שאפשר או כדאי לוותר עליו. זהו טיפול משולב. החלק הראשון (ללא סדר חשיבות, אקראי לגמרי) הוא שינוי תזונתי. הוכח כי יש קשר בין תזונה לשיפור רמת הכאבים באנדומטריוזיס. התזונה לא חייבת להיות מבוססת על הפילוסופי סינית, אם כי רצוי מאוד שכן, משום שאז היא תהיה מסונכרנת ובתיאום עם הרעיון הטיפולי השלם. החלק השני, דיקור סיני. את הדיקור אני מתאימה על פי האבחנה, כמובן. כלומר, אם הגעתי למסקנה שלאישה שמולי יש תקיעות דם על רקע של חסר דם וחסר צ'י/אנרגיה, הדיקור יהיה מניע דם וגם מחזק צ'י ודם. גם הטיפול במגע יותאם לכך. אתמקד, אם ברפלקוסולגיה דרך כפות הרגליים ואם בטווינא או שיאצו על ידי מגע באזור הבטן עצמה, בהנעה של האנרגיה באזור הבטן, פיזור מהבטן לכיוון הרגליים על מנת לשחרר עומסים ותקיעויות, וחיזוק האנרגיה או הדם, במידת הצורך. והחלק האחרון, טיפול בצמחי מרפא סיניים. לא אוכל להדגיש מספיק, כמה טיפול בצמחים הוא חשוב בכלל ובבעיות גניקולוגיות בפרט. הטיפול בדיקור לרוב מתקיים פעם עד פעמיים בשבוע ואילו הצמחים נותנים מענה לכל שאר הימים. הצמחים עובדים פנימית, נספגים דרך מערכת העיכול (ולעיתים דרך העור, אם ניתנים במריחה חיצונית לבעיות עור שונות) והם עוצמתיים מאוד. טעמם אינו טעים, כמו כל תרופה, אך התוצאות שניתן להגיע דרך צמחים הן טובות לאין שיעור מהתוצאות אליהן אגיע רק על ידי דיקור. לסיכום, אנדומטריוזיס היא מחלה קשה שהולכת ווהופכת לנפוצה יותר. היא נחשבת לתופעה למחלה הנסתרת של המאה העשרים ואחת. אומנם המודעות (ועימה הידע) הולכים וגדלים, אך לצערנו אין לה כרגע מענה יעיל (מלבד הליך ניתוחי פולשני), ברפואה המערבית. אני ממליצה לכל מי שמאובחנת ו/או החושדת שהיא סובלת מאנדומטריוזיס לתת הזדמנות גם לרפואה הסינית בפרט ולרפואה המשלימה בכלל. יש מה לעשות ולא צריך לחיות עם הכאב לנצח. נכון, לא תמיד אפשר לעזור לכולם - אבל לנסות אפשר תמיד.

להתייעצות נוספת ומידע נוסף בנושא פוריות תוכלו לפנות אליי גם באתר
www.mizchina.co.il


מירב מזרחי, מטפלת ברפואה סינית מסורתית Dip Ac. CH
 
מירב מזרחי - מטפלת ברפואה סינית מסורתית
Dip Ac.CH
www.mizchina.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב