דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו בית מטריאכלי ומהם השפעותיו? 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 4710 פעמים ]



מהו בית מטריאכלי ומהם השפעותיו? / מאת יואב ברנזון



שליטה של אימא

בית מטריאכלי הוא בית שבו האימא שולטת באופן מוחלט. בבית מטריאכלי האימא היא הגורם הדומיננטי והחזק שמשפיע ומנהל את כל העניינים במשפחה ובבית בעוד הילדים והאבא הם שוליים וזניחים.

בבית מטריאכלי האימא היא היודעת, הצודקת, האגרסיבית, המבטלת את האחרים והרואה רק את הדרך שלה, ללא קשב, התחשבות או מקום לפלורליזם ולדעות שונות משלה.


אבא חלש, סמרטוט ומחוק




בבית מטריאכלי האבא הוא תמיד סמרטוט, שק חבטות, מושא לביקורת תמידית ואדם "לא ראוי" שאינו עומד בקריטריונים המחמירים והגבוהים של האימא.

האימא מזלזלת באבא, מחלישה אותו, מסרסרת ומבקרת אותו וגורמת לו להיתפס בעיני הילדים שלו ככלומניק, כלוזר וכחסר חוט שדרה - בלי שום קשר למי שהוא ולמה שוא באמת. בבית מטריאכלי ישנה היררכיה מאוד ברורה: קודם האימא, אח"כ הילדים ובסוף נמצא האבא חסר הזכויות, חסר הכוחות וחסר המעמד.



יחסים זוגיים בעייתיים


לילדים שגדלו בבית מטריאכלי ישנם דפוסי התנהגות זוגיים בעייתיים ולא בריאים. הבנים בדרך כלל יבחרו נשים דומיננטיות, קרות ונצלניות שינהלו אותם ויסרסו אותם בדומה לאימא שלהן.

ואילו הבנות יחפשו גברים חלשים או גברים שמאפשרים להן להחליש אותם ולרכב עליהן. הם ינסו באופן לא מודע להיכנס לנעליים של האימא הדומיננטית שלהן ולתפוס עמדת ניהול ושליטה מוחלטת ביחסים הזוגיים שלהן מבלי לתת פתח אמיתי לגבר שלהן להשפיע ולהוביל ומבלי להיות נאמנות לגבר שלהן או לאהוב אותו, ללכת אחריו ובאמת לקבל אותו בשלמות.



הגבר כאמצעי ולא כשותף, בעל ברית ודם עם זכויות שוות


נשים שגדלו בבית מטריאכלי הן נשים שכורתות ברית דמים עם האימא. בסופו של דבר, הן אינן בוטחות באף גבר, ולכן הן אינן אוהבות, מקבלות, מכילות ומתמסרות לגברים. אך גם היחסים שלהן עם האימא שלהן הם יחסים קשים - מצד אחד, הן אינן אוהבות את השתלטנות והדומיננטיות של האימא. מצד שני, הן בעצמן דומיננטיות ושתלטניות בדיוק כמו האימא.

נשים שגדלו בבית מטריאכלי אינן מסוגלות לראות בגברים סוג של שותפים שווים להן. במקום זאת, הן תמיד בוחרות בגברים חלשים וחסרי זכויות או שהן לוקחות גברים חזקים ומחלישות אותם כך שיתאימו לדפוס הגבר החלש והמחוק - בדיוק כמו אביהן.



וטיפ לסיום: אצל נשים שגדלו בבית מטריאכלי הגבר הוא תמיד אמצעי לסיפוק הרצונות שלהן ולא אדם, גבר, בעל ברית עם זכויות שוות שיש להתחשב גם בו וגם ללכת אחריו. נשים כאלה יחיו לבדן שנים רבות או שהן יבחרו במערכת יחסים שבה הגבר הוא אדם מחוק המסתובב סביבן ומרצה אותן בצורה עיוורת.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב