דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צירי לידה - כאב או צורך 

מאת    [ 06/04/2009 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 7992 פעמים ]

חשיבות צירי הלידה וההתמודדות איתם -

ציר- מילה רב-משמעית, המשקפת בתוכה אמת גדולה. ציר הוא מנגנון שמאפשר לדלת לסוב על צירה ולהיפתח, ציר הוא גם הדרך עצמה, הוא גם המרכז שסביבו הכול סובב והוא גם התמצית, הוא הרוטב שנותן את הטעם לתבשיל. עם כול ההגדרות של מהו ציר, ניתן להמיר את המילה צירי לידה לתחושות, הרגשה, וכול דבר אחר שיאפשר התייחסות הרבה יותר קלה וחיובית.

בעולם המערבי מייחסים בהקבלה את צירי הלידה לכאבים שלא צריך לסבול.

האם יכולנו ללדת לולא הם היו קיימים? האם יש מקום לשנות את החשיבה לגבי צירי לידה ולראות אותם כחיוביים, מקדמים את תהליך הלידה, מקדמים את התינוק לצאת מהרחם?

הכאב במהלך ההיסטוריה שלנו, נתפס בדרך כלל כסימן אזהרה שמשהו השתבש במערכות גופנו וכי יש לתקנו במהירות האפשרית. הכאב גורם לתחושת פחד ולאובדן ביטחון בגופנו. חשוב לזכור, אם כן, כי הצירים הם תהליך טבעי ובטוח, וכן נותנים תחושה שמשהו טוב יקרה בסוף...התינוק מגיע... היחס של החברה שלנו למושג כאב ולסבל השתנה מאוד בשנים האחרונות, ביחד עם התקדמות הרפואה, התפתחות מגוון האמצעים שבהם ניתן לשכך כאב ועליית רמת החיים שלנו. הגישה הרווחת היום היא שההתמודדות הרצויה עם כאב, היא שיכוכו. הגישה הזו עוברת גם לתחומי חיים אחרים, ומצבים של סבל בחיים נתפסים אצלנו כתקופות רעות שיש לעבור במהירות.

אז מה יש לי לומר על צירי הלידה? כן הם כואבים או יותר נכון מורגשים. התובנה שלי היא שלולא הם, לא היינו יולדות. נכון שלא צריך לסבול מהם.

האם יש אפשרות לקבל את צירי הלידה באופן חיובי ולעזור לאישה ללדת אחרת? ישנן דרכים רבות לעזור לאישה בזמן הלידה להקל על ציריה. למשל: להיות בתנועה, תנוחות אנכיות שיאפשרו את עבודת כוח המשיכה, מים, נשימות, שיאצו ועוד... מניסיוני אני יכולה להעיד שבזמן הלידה שלי ?הבנתי? שלולא צירי הלידה לא הייתי יולדת. הרגשתי שכל ציר, שמגיע מקדם אותי לראות את הבן שלי. בעזרת הדרכה טובה של הדולה שלי, המיילדת והצוות הנהדר שהיה סביבי, הנחה אותי בנשימות, תנוחות,שימוש במים (מקלחת, בריכת לידה) דמיון מודרך, שמנים, הרבה מגע והרבה הרבה אהבה ורוך, הצלחתי לעבור את החוויה הזאת (ואינני מסתירה שהייתה קשה מאוד), עם המון תקווה, אמונה וידיעה חזקה שהצירים הללו משעה לשעה שמתגברים ומתחזקים יש להם משמעות, חשיבות וערך גבוה בלידה שלי. המסר שלי הוא לכן נשים יקרות ולכם בני הזוג שמלווים אותם, שניתן להתכונן לחווית הלידה בכלל ובפרט לצירי הלידה ממקום של תודעה והבנה אחרת, כי כשם שאנו יודעות ללדת, כך גם ההתמודדות עם צירי הלידה, היא אפשרית ומאפשרת. בעזרת כלים שונים ורבים ניתן לתמוך באישה בזמן הלידה שלה לדוגמא: הרבה מגע -שיאצו, רפלקסולוגיה, צמחים ושמנים מתאימים כמו עלי פטל שמחזקים את הרחם ומכינים אותו לפעולה המאומצת שלו בזמן הלידה, תנועה שמקלה מאוד על צירי הלידה, במיוחד תנוחות זקופות שמאפשרות את הירידה של הראש מטה( ומכבדות את חוק מספר אחד ביקום חוק המשיכה), כדור לידה שעליו ניתן לעשות סיבובי אגן, לקפוץ וכך להקל על צירי הלידה, מים - שמקלים על המשקל הגדול של ההיריון ומאפשרים להתמודד עם הצירים טוב יותר. הכוונה בעזרת דמיון מודרך בו ניתן לעזור ליולדת להתמודד עם תהליך הלידה. הרבה תמיכה ומילים מכוונות ואוהבות כמו: את יכולה לעשות את זה, את נהדרת, את מתמודדת נפלא!

לסיכום- לצירי הלידה יש מקום גדול ומשמעות רחבה לעצם קיומם, כדי לקבל את הערך המוסף שלהם רצוי לשנות את החשיבה שהם צירים טובים, מקדמים ומאפשרים והכי חשוב שבעזרתם אנו זוכות לראות ולקבל את התינוק שלנו. היום יש גם את הכלים, באמצעות שיטת קיי, לשנות את ההגדרות של צירי הלידה במוח, לדוגמה: לציר יש תחושה של אי נוחות, לחץ על האגן, מרגיש כמו צורך לשירותים וכו?. וכול זה במקום לומר ציר זה דבר כואב ובלתי נסבל (כי כך יהיה)... וכך לפני הלידה לא ניכנס ללחצים מיותרים, שיודעים גם כן לתקוע את התקדמות הלידה, ובמהלך הלידה לא נחוש כאב אלא לחץ או כול דבר אחר שהגדרנו, וזה עובד נפלא. ממש לידה בהזמנה...
ליהי הראל - לדעת ללדת
דולה, מדריכת שיטת קיי, מדריכת הכנה ללידה, מטפלת בשיאצו, מומחית לנשים בהריון
את בוחרת את חווית הלידה שלך...
0545-451708
lihi.doula@gmail.com
http://www.ladaatlaledet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב