דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יזמות עסקית - שינוי עם חותם 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2301 פעמים ]

אינני נביא ואני לא בן של בעל כוחות מיסטיים. אני לא מתיימר לראות את הנולד מחוכמת הקבלה, ואיני רוצה להימצא במחיצתם של ידעונים ובעלי אוב. למרות זאת אוכל לומר בפה מלא ובביטחון, אצל חלק ניכר באוכלוסייה יחול בקרוב שינוי מחשבתי משמעותי שישפיע רבות על מהלך חייהם וכפועל יוצא מכך, גם על חיינו. עם קצת היגיון בסיסי כל אחד מאיתנו יכול לראות זאת על דרך ניתוח פשוט של מהלך הדברים.

שתי אוכלוסיות עיקריות נפגעות מהמצב הכלכלי הנוכחי. כוונתי היא לבעלי העסקים ואוכלוסיית המובטלים. אוכלוסיות אלו מהוות ביחד כ-750,000 איש, אוכלוסייה עצומה שבחלקה הגדול מפרנסת משפחות שלמות ומשקל הצלחתן משפיע ישירות על עשרות אחוזים באוכלוסייתה הכללית של מדינת ישראל. בין אוכלוסיות אלו מתקיימת סימביוזה קבועה, קשרים אלו יוצרים הדדיות פורייה (אצל בעלי חיים הליך זה נקרא מוטואליזם - פעולה של בעל חיים אחד על האחר מעניקה רווח לשני הצדדים), כשעסקים מרוויחים יש פחות מובטלים וכשאין אבטלה יש יותר כוח קניה. הבעיה מתחילה כאשר בעל העסק אינו יכול לרדת יותר במחיר ולמובטל אין יכולת כספית לקנות במחיר המוצע ע"י בעל העסק. מצב זה יוצר שיתוק.

לשמחתנו, אלוהים חנן את האדם בתכונה כבירה השומרת על קיומו. יצר ההישרדות חזק מכולם, למרות תכונות ההשמדה עצמית של הגזע האנושי, אוכלוסיית העולם רק הולכת וגדלה (...לאור המצב העגום של איכות הסביבה נקווה שזו לא ראייה זמנית). תכונת ההישרדות מאלצת את האדם לעצור לרגע, לאלתר או לבחון דרכים חדשות לפתרון הבעיה הקיימת... ורגע זה הגיע.

בימים אלו בעלי העסקים ומובטלים מכווצים את מצחם לחשיבה. על מנת שיוכלו לשרוד הם חייבים שינוי וכפי הנראה נהיה עדים לשתי תופעות עיקריות מקהלים אלו.

בעלי העסקים יציעו לנו מבצעים מיוחדים, שירותים נוספים ומוצרים חדשים ברוח התקופה הנוכחית. אוכלוסיית המובטלים תאלץ לאתר מקורות הכנסה נוספים. הזכאים להכנסה מביטוח הלאומי ימצאו עצמם תוך תקופה קצרה מול שוקת שבורה שתאלץ אותם לשנות. אם לא יתאפשר להם להיות שכירים, חלקם יהפכו לעצמאים. היזמות העסקית תהפוך מרעיון לעובדה מוגמרת ועוד עסק עצמאי יצא לאוויר העולם.

סיכויי הצלחתם של עסקים נפתחים ועסקים מתפתחים הוא ביחס ישר לאדרנלין ולאמונה המפעפעת בורידי בעליהם. אם אתם בעלי עסק קיים ואם את מתכוונים להקים עסק חדש, ההתלהבות שלכם היא זו שתכריע. המלצתי לכם היא לנסות ולהשאיר חותם בתחום שבו אתם עוסקים או שאליו הינכם נכנסים, ראו זאת כמטרה והציבו את הייחוד שלכם כיעד. להשאיר חות"ם זו לא רק מילה, זהו גם ביטוי המכנס תחת כנפיו את המהלכים שיעזרו לכם לעשות זאת:


חוזקות - אלו למעשה הכישרונות של הפועלים בעסק. כישרון, הוא היכולת לבצע פעולה בקלות רבה וזאת בזמן שהאחרים נזקקים למאמץ רב לשם השגתה. מהלו את כישרונותיכם בעסק ויהיה לכם קל יותר.

תחביבים - נסו לשלב את אהבתכם היומיומית בעסק. כיום אין תחביב שלא ניתן להפוך אותו לעיסוק ואין עיסוק שלא ניתן למהול בו את התחביב. עם חשיבה יצירתית הכל אפשרי. אהבה לתחום תהפוך אתכם לחיוניים ומלאי חדוות חיים. היא תהפוך אתכם במהרה לבעלי עסקים הממוקדים היטב והנהנים מעשייתם. תאהבו את מה שאתם עושים.

מאווים - אלו הרצונות שלכם לשינוי. זכרו את חיצי הביקורת כלפי עסקים שלא השכילו להעניק לכם שירות טוב או מנעו מכם מוצר איכותי, הם אלו היכולים לעלות אתכם על הפיתרון הרווחי הבא. זה הרגע להגשים וליישם, זה הרגע שבו תוכלו לתת את מה שכל כך רציתם לקבל.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcenter.co.il לתגובות : doron.batshi@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב