דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לעבור לידה טבעית בקלות? 

מאת    [ 31/12/2008 ]

מילים במאמר: 858   [ נצפה 4397 פעמים ]

מאמר זה בא לחזק את אותן נשים שחושבות על לידה טבעית, אבל לא בטוחות אם הן יכולות לעבור לידה כזאת. המאמר מציג כיצד אפשר לעבור לידה טבעית, ללא משכך כאב וללא התערבויות רפואויות מיותרות.

ישנן דרכים רבות לחוות לידה, ולהכניס את הרך הנולד בשערי העולם הזה. חווית לידה טבעית היא תהליך מופלא בו מלאכת המחשבת בטבע נחשפת במלוא תפארתה, ומזכה את הרך הנולד בכניסה קלה ופשוטה לעולם, ואת אימו בחוויה עילאית ומופלאה.

הכוח הפנימי- עוצמה נשית
בנשים יש כוח פנימי עצום, שבא לידי ביטוי במצבים שהן צריכות לגונן, להכיל, לנחם, לעודד, מצבים שמוציאים מהן עוצמה נשית. כוח פנימי זה בא לידי ביטוי בשעת לידה, כאשר אישה מביאה עימה את האמונה בעצמה, בגופה ובתהליך הלידה, ונוכחת ביכולתה לחוות לידה טבעית, וליהנות מהחוויה.

בבתי חולים, בתקשורת, בסרטים, בשיחות סלון או חולין, לידה מצטיירת פעמים רבות כחוויה כואבת, מפחידה, בה האישה מאבדת שליטה על גופה ועל רצונותיה ותלויה לגמרי בצוות הרפואי. צירי לידה מתוארים ככאב בלתי נסבל, "כאב שלא חווית אף פעם, ואי אפשר לתאר את התחושה עד שאת לא עוברת את זה בעצמך". כתוצאה ממחול השדים הזה, נשים הפנימו שלידה זו חוויה כואבת, מפחידה, של איבוד שליטה, ואין להן את הידע המקצועי כיצד להתמודד עם הלידה.

לנשים יש ידע פנימי רוחני כיצד ללדת, הוא טבוע בכל תא ותא בגופן. כל אישה בעת לידה, תדע ותרגיש כיצד עליה לנהוג עם גופה ועם היילוד הרך. הפחד הוא הגורם שמערער את ביטחונן העצמי וגורם לנשים לחשוב שהן אינן מסוגלות או יכולות ללדת באופן טבעי. הידע קיים בנשים מדורי דורות, מועבר בתורשה מאם לבת, אינסטינקטים של טבע, שטבועים בנו ומכוונים אותנו בתהליך הלידה. במהלך הלידה, רצוי להקשיב לסימנים ולאיתותים שהגוף נותן, לפעול על פי הדחפים העולים בשעת לידה. זו הדרך הפשוטה והטבעית לחוות לידה, ולהרגיש שליטה בתהליך.

משכך כאב- אפידורל
בחדרי לידה, בעניין של שגרה, מציעים ליולדת לקחת משכך כאב אפידורל. הגישה הגורפת ברפואה המערבית היא, צירים זה דבר כואב, קשה מאוד להתמודד איתם אז עדיף לקחת אפידורל. "למה לסבול אם יש פיתרון?" שאלה שמופנית תכופות ליולדת. האומנם? האם זה הפיתרון הטוב ביותר עבור היולדת והעובר שלה?

לא כל יולדת מעוניינת לקחת אפידורל, ולפעמים דרוש רק מעט כדי לחזק את האמונה שלה בעצמה ובגופה, ולתמוך בה לעבור לידה טבעית ופעילה.

אפידורל הוא דרך אחרת להתמודד עם הלידה, ובשל השפעתו המנתקת מתחושות הצירים, נחוץ שהיולדת תהיה קשובה לגופה ולעובר שבתוכה, כדי לעזור לו להיוולד החוצה לעולם. אפידורל מטשטש את כאבי הצירים, אך משבש את עבודתם היעילה בכיווץ הרחם, ומקשה על דחיפת התינוק החוצה. לכן, דרוש מהיולדת ריכוז רב וממוקד יותר, ורצון להשתתפות פעילה בחוויית הלידה המשותפת לה ולתינוק שבדרך.

פחד מכאב בלידה
הפחד הוא גורם מעכב בתהליך הלידה. כאשר יולדת פוחדת מ "הלא נודע", פוחדת מכאב הצירים, פוחדת מאיבוד שליטה, פוחדת מהגישה של הצוות הרפואי, פוחדת מהחלטות שיקבלו עבורה ועוד, אז היא יוצרת מחסום בנפשה ובגופה, ועוצרת/ מאטה את תהליך הלידה. חשוב להבין שהכוח ללדת נמצא בתוך כל אישה, ביכולתה לכוון ולהוביל את תהליך הלידה, ביכולתה לחבק את הפחד, לתת לו לעבור מתוכה החוצה, ולאפשר לתהליך הלידה לזרום בטבעיות.

הגוף יודע היטב את מהלך הלידה, הצירים שהוא מייצר, חשובים לדחוף את התינוק החוצה מהרחם בתהליך מופלא של לידה. אין צורך לפחד מהצירים, אלא לקבל אותם באהבה, ולסמוך על הגוף שיודע לשחרר אנדורפינים כדי להקל על תחושת הכאב. שחרור פחדים ותפיסות מגבילות שהשתרשו, יאירו הבנה שהכאב הוא לא החוויה העיקרית בתהליך הלידה. הפחד מפני כאב הפך למעין "מפלצת", ובני אדם מרגישים שבויים בטלפיה וחושבים שאין ביכולתם להשתחרר אלא על ידי עזרה מבחוץ. התפיסה התרבותית בחברה המערבית השרישה בבני אדם פחד לכאב. עם ההבנה שפחד מיוצר בראשנו, וכאב הוא הבניה תרבותית-חברתית, אז אפשר לשחרר אותם ולקיים תהליך פשוט של לידה טבעית, כשהיולדת והתינוק נמצאים במרכז החוויה.

אמונה בעצמך
בלידה, לאישה דרושה אמונה ביכולות שלה ובידע הטבוע בה כדי לעבור את הלידה בצורה קלה וטובה. ליוויתי נשים במהלך הריון שלא האמינו ביכולתן ללדת לידה טבעית, וכאשר הגיעה שעת הלידה, הן מצאו בתוכן את אותו כוח פנימי שהנחה אותן ועזר להן להתגבר על הפחד והכאב. עם כל ציר שעבר, הן נוכחו לדעת שהן מסוגלות לעבור את הלידה בלי משכך כאב, וגילו את העוצמה והיכולת הטמונה בהן. הן הופתעו לגלות עד כמה הלידה קלה וזורמת, כשהן נענות לדחפים העולים בהן ונותנות לגופן לזרום בטבעיות בתהליך הלידה. הלידה שלהן אכן הייתה חוויה נפלאה ומופלאה.

תמיכה של דולה
ליווי ותמיכה של דולה, בלידה, יכול לעזור ליולדת להרגיש בטוחה ורגועה. דולה נמצאת שם בשביל היולדת, כדי לתמוך בה באהבה, לעודד אותה ברגעים קשים, ולפרוש עבורה רשת של ביטחון והגנה. דולה קשובה לסימני הלידה השונים, מאפשרת ליולדת מרחב ונינוחות ללדת בקצב האישי שלה, מעודדת ברגעים של משבר, מחזקת ברגעים שנגמרים הכוחות להמשיך, מעסה, מלטפת, מרגיעה ומעודדת במילה טובה, עושה כל מה שניתן באהבה, כדי לאפשר ליולדת חוויית לידה טובה ובטוחה.

הקשיבי לעצמך
ישנן דרכים רבות ללדת, כל לידה היא שונה ומיוחדת. תהליך הלידה אומנם דומה במהותו: התחלת התהליך בצירים או בירידת מים, ומעבר דרך שלושת שלבי הלידה. אך כל לידה שונה מהאחרת, אין סדר וחוקיות קבועים. תהליך הלידה אינו מתאפיין בתבנית מוגדרת מראש. לכל אחת הדרך שלה ללדת, כל אחת והקצב שלה. אין "צריך", אין "חייבת", אין "שעון סטופר", לידה זו לא תחרות ואין צורך למדוד זמן. אף אחת לא צריכה להוכיח "התקדמות בלידה" כל שעה עגולה.

הקשיבי לעצמך פנימה, לתחושות העולות בך, סמכי על הדחפים הבריאים הקיימים בך בלידה, האמיני ביכולתך כאישה לחוות לידה טבעית ופעילה, ותראי שהדרך לשם היא קלה ופשוטה.
נעמה גבאי- דרך אור
רפלקסולוגית
דולה-ליווי בלידה
מדריכת הכנה ללידה
מנחת סדנאות אבני מרפא (קריסטלים) ורפלקסולוגיה

פרטים נוספים באתר:
הכנה ללידה
דולה
רפלקסולוגיה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב