דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול רפלקסולוגיה בבעיית עצירות 

מאת    [ 26/12/2008 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 6012 פעמים ]

מדוע נוצרת עצירות?
עצירות יכולה להיגרם מסיבות שונות: תזונה לקויה, מחסור בשתיית נוזלים ובעיקר מים, אכילה בשעות מאוחרות, העמסת מזון מיותר על הגוף, התאפקות או התעלמות מהצורך ללכת לשירותים או דחיית העניין עד ההגעה לבית. בנוסף לסיבות אלה, ישנן סיבות רגשיות שמשפיעות על מערכת העיכול וגורמות לעצירות.

סיבות רגשיות לעצירות כוללות קושי להביע רגשות בגלוי, סגירות וביישנות, קושי לשחרר החוצה דברים שאינם משרתים אותנו יותר, התעסקות בטפל ולא בעיקר, קושי לעכל מצבים שונים בחיינו, קושי לעכל שינויים. עצירות הינה מעצור שאנו יוצרים בגופנו, חסימה של רגשות, פסולת ושאר דברים: "קשה לי לעכל את זה", "אני לא מעכל את זה", "אני לא אוכל (=מקבל) את זה". עצירות היא אגירת פסולת מיותרת בגוף, שגורמת לגוף להיות כבד יותר, ופחות נוח לתנועה. כך קשה יותר לאפשר לחוויות חדשות להיכנס פנימה, וליהנות מהדינאמיות של החיים.

כיצד נגרמת עצירות?
מערכת העיכול בנויה משרירים טבעתיים שמניעים את המזון בעזרת גל התכווצות המתקדם לאורכה, ונקרא פריסטלטיקה. גלי הפריסטלטיקה הם שמניעים את המזון לאורך כל צינור העיכול: החל מהפה ועד לפי הטבעת. כאשר יש לנו קושי לעכל מזון או לעכל מצבים שונים בחיינו, אז מערכת העיכול מתחילה להיחלש, המזון מתפרק באיטיות רבה, ונתקע במעיים למשך זמן ארוך מהרגיל. במקרים חמורים יכולה להיווצר חסימת מעיים, או עוויתות שגורמות לכאבים חזקים.

פתרונות שונים שמציעים לנו כגון: חוקן, משלשלים למיניהם - תרופות, תה סנה, גורמים לתלות של מערכת העיכול. המעיים מתרגלים לכך שהמשלשלים עושים את פעולתם, וכך משתבשת עצמאותם ויכולתם להפעיל את גלי הכיווץ (פריסטלטיקה). בסופו של דבר מערכת העיכול תאבד את כושרה לפעול, תהפוך עצלה, ושנים של תלות במשלשלים יגרמו לכך שתתנוון ולא תעבוד כלל. במצב כזה לא יהיו פתרונות קלים לריפוי.

מהם הנזקים שעצירות עלולה לגרום?
היחלשות רצפת האגן בעקבות מאמצים נשנים בעת היציאות, לחץ מיותר על פי הטבעת ועל שריר הפרינאום. לחץ יומיומי מוגזם במשך שנים עלול לגרום לדלדול שרירי רצפת האגן, להחמרת העצירות, ובמקרים קיצוניים לחוסר שליטה על הסוגרים במתן צואה. תוצאות חמורות נוספות עלולות להיות: טחורים, סדק בפי הטבעת, אי שליטה במתן שתן או צואה, צניחה של אחד מאברי האגן. כדאי לטפל מיד בבעיית העצירות, ולמנוע החמרת המצב.

כיצד אפשר להקל על מערכת העיכול?
כמו כל איבר בגופנו גם מערכת העיכול זקוקה למנוחה. זאת על מנת שתוכל לאגור כוחות ואנרגיה לפרק את הארוחה הבאה. אין צורך להעמיס על המערכת, יש לאפשר לה לנוח מספר שעות ביממה. ראו דוגמא בשפה האנגלית למילה "ארוחת בוקר", פירושה: Breakfast, כלומר שבירה של צום הלילה: break the fast.

לעיתים, צום של יום או יומיים (מלווה בהרבה שתיית מים) יכול לשחרר את העצירות. כך מערכת העיכול יכולה להתרכז במזון התקוע, ולדחוף אותו החוצה מהגוף. צום עוזר לנקות את הגוף מפסולת מיותרת. לפעמים לאכול מעט זה הרבה. אין צורך לדחוף לגוף אוכל מתוך כוונה שהוא יעזור להוציא את מה שכבר תקוע, זה מיותר. כאשר מעמיסים על מערכת העיכול, היא צריכה להתמודד בשתי חזיתות: לפרק ולעכל את האוכל שזה עתה נכנס לגוף, ולנסות להוציא החוצה את הפסולת התקועה בגופנו. כך אנרגיית העיכול נחלשת, ומזון חדש שנכנס פנימה מעמיס על מערכת העיכול ומתקשה לצאת החוצה.

כיצד טיפול רפלקסולוגיה מסייע בבעיית עצירות?
טיפול רפלקסולוגיה מסייע להפעיל את גלי ההתכווצות של המעיים (פריסטלטיקה), מגרה ומפעיל את שרירי המעיים לעבודה. הטיפול עוזר בפירוק המזון ובהוצאת פסולת מיותרת מהגוף, מחזק את מערכת העיכול, ומעודד אותה לעבוד באופן עצמאי. טיפול רפלקסולוגיה אינו גורם לתלות, אלא להיפך: מחזק את השרירים הטבעתיים, ומזכיר לגוף את עבודת פירוק ועיכול המזון. הטיפול נוגע גם ברבדים רגשיים, ועוזר לשחרר החוצה רגשות מודחקים, ודברים טפלים שאינם משרתים אותנו יותר. רכות המגע על כפות הרגליים, האווירה הנעימה והאישית בה מתבצע הטיפול, עוזרים לשחרר החוצה דברים מיותרים, שמכבידים על הבטן.

מהם היתרונות של טיפול רפלקסולוגיה?
טיפול רפלקסולוגיה הינו פיתרון יעיל וטוב לבעיות עצירות. הטיפול עובד בצורה יסודית על כל חלקיה של מערכת העיכול ועל איברים נוספים המשפיעים ומושפעים ממנה. הטיפול מגרה לפעולה, מעודד ומחזק את המערכת לעבוד באופן עצמאי. טיפול רפלקסולוגיה הוא טבעי, נעים, נוח ולא חודרני. אינו יוצר תלות של מערכת העיכול בגורמים חיצוניים. מספר טיפולים ברפלקסולוגיה יכולים בהחלט לשחרר מעמסה מיותרת מהגוף.


נעמה גבאי- דרך אור (הוד השרון)
רפלקסולוגית
דולה- ליווי ותמיכה בלידה
מדריכת הכנה ללידה
מנחת סדנאות אבני מרפא(קריסטלים)
מנחת סדנאות רפלקסולוגיה

מידע נוסף ניתן לקבל באתר דרך אור:
רפלקסולוגיה
דולה
רפלקסולוגיה להריון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב