דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדינת ישראל נ' פואד (בן מונדר) נסראללה 

מאת    [ 22/12/2008 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2132 פעמים ]

ת"פ 7066/08, מדינת ישראל נ' פואד (בן מונדר) נסראללה

כב' השופט משה גלעד


16.12.2008

העובדות:
1. ביום 6.4.08 הוגש נגד הנאשם כתב אישום בתיק זה. ביום 7.12.08 הגיעו הצדדים בעקבות הליך גישור להסדר טיעון, במסגרתו הוגש כתב אישום מתוקן. כתב האישום כולל 6 אישומים. באישום הראשון הורשע הנאשם בביצוע עבירות רבות של איומים וגניבה. באישום השני הורשע הנאשם בביצוע עבירות של דרישת נכס באיומים ונסיון לתקיפה סתם. באישום השלישי הורשע הנאשם בביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית, חבלה במזיד ואיומים. באישום הרביעי הורשע הנאשם בביצוע עבירה של איומים. באישום החמישי הורשע הנאשם בביצוע עבירות של נסיון לחבלה ופציעה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין, חבלה במזיד, תקיפה סתם ואיומים. באישום השישי הורשע הנאשם בביצוע עבירה של הצתה.

החלטה:
2. במהלך מספר חודשים הלכה והסלימה התנהגותו של הנאשם עד אשר, ביום 15.3.08 ביצע סדרה של עבירות כלפי אנשים שונים, כשאחת חמורה מרעותה וסופה החמורה שבהן - הצתת רכב. אילו הורשע הנאשם בעבירות אלה בתום ניהול משפט, ובלי שהגיע להסדר טיעון, יש להניח שעונשו היה חמור יותר. אולם, בסופו של יום, החליט בית המשפט לכבד את הסדר הטיעון בהיותו ראוי בנסיבות המקרה.
3. נקודת המוצא בבחינת הסדר הטיעון היא מידת העונש המוצע, בשים לב לסוג העבירה, לחומרתה ולנסיבות ביצועה. העבירות אותן ביצע הנאשם חמורות. הוא השתולל, היכה, גרם נזק, איים ופגע באנשים שלא עשו לו דבר. לית מאן דפליג כי עבירת ההצתה היא אחת העבירות החמורות ומשהוצתה אש קשה לשלוט על התפשטותה ועלולה היא לגרום נזקים חמורים ביותר, מעבר ל"תכניתו" המקורית של המצית. הנאשם הטיל אימה ופחד על המתלוננים בתיק זה והתנהג בבריונות במקומות ציבוריים.
4. ראוי שבית המשפט יתרום תרומתו, באמצעות ענישה מחמירה, כדי לעצור נגע ורעה חולה אלה. אולם, במקרה זה, בצד הנימוקים לחומרה, חברו יחדיו מספר נימוקים לקולא שהביאו את בית המשפט לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל שיהיה בתווך, בין עתירת המאשימה לבין עתירת הנאשם, כדלקמן: א. הנאשם אושפז בעבר בבתי חולים לחולי נפש על רקע מצבים פסיכוטיים שנבעו משימוש באלכוהול ובסמים. נראה כי למצבו הנפשי של הנאשם היתה השפעה גם הפעם על ביצוע עבירותיו ויש להתחשב בנתון זה. ב. מדובר במאסרו הראשון של הנאשם. הכלל הוא שכאשר נגזר על נאשם לרצות מאסר בפעם הראשונה, יהא זה מתון במידה ראויה, מתוך תקווה שילמד לקח ממאסרו הראשון ולא יחטא עוד. ג. יש לתת משקל להודאתו של הנאשם בשלב די מוקדם של המשפט. ד. יש ליתן משקל נפרד לקולא להודאתו של הנאשם וסיום התיק בהסדר טיעון בעקבות הליך גישור. ה. ראוי גם להתחשב לקולא בכך שאביו של הנאשם תיקן על חשבונו את הנזקים שגרם הנאשם לקטנועים ולרכב.
5. על הנאשם נגזרו 33 חודשי מאסר בפועל ו- 12 חודשי מאסר על תנאי.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב