דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אי פוריות ברפואה הסינית 

מאת    [ 21/12/2008 ]

מילים במאמר: 987   [ נצפה 2761 פעמים ]

הקדמה:

 

על פי ההגדרה הרפואית, אי פריון הוא חוסר הצלחה להרות בתום שנה של יחסי מין רצופים ללא אמצעי מניעה, אך התיאוריה רחוקה מן המציאות. הסיבה לכך היא שמדובר בהפרעה שיש לה מטען רגשי רב, הקשורה באישיות של כל אחד מבני הזוג ובמערכת היחסים ביניהם, בתפיסה העצמית של בני הזוג ובלחץ הסביבה. אל על פי כן, ידוע כי 90% מהזוגות "יהרו" תוך שנה, וזאת על בסיס הנתון שהסיכוי להריון בכל מחזור איננו עולה על 30%-20%.

 

קושי להרות קיים אצל כ-10%-15% מהזוגות. ב-40%-55% הגורם לבעיה אצל האישה, והליקוי יכול היות הורמונלי וקשור להפרעה בתהליך הביוץ, או מכני עקב בעיה בצוואר הרחם, בתוך חלל הרחם, בחצוצרות או בסביבתן. ב-25%-40% מהמקרים הבעיה היא אצל הגבר, ומקורה בליקויים שונים בזרע או בעיה חסימתית, מולדת או נרכשת בצינוריות הזרע. ב-10% מהמקרים מאובחן ליקוי אצל שני בני הזוג. ההפרעה עלולה להיות נעוצה גם בקשר הזוגי, ביחסי מין לא תקינים, באי קיום יחסי מין, או בתדירותם הנמוכה. לקבוצתה זו שייכים גם הזוגות, אשר עקב הקפדה על חוקי הטהרה וההכרח לספור שבעה "ימים נקיים", מקיימים יחסי מין כאשר הביצית, שאורך חייה אינו עולה על 24 שעות, כבר אינה בנמצא. ב-10% מהמקרים הסיבה לאי הפריון אינה ידועה. אין ספק שהמצוקה הקשה של הזוג, הפגיעה בתדמית והתסכול, בנוסף ללחצים החיצוניים, גורמים למתח רב ומוסיפים נדבך נוסף לבעיה.

  

טיפ!!

 

זוגות רבים מתעכבים בכניסה להריון מכיוון שאינם מקיימים יחסי מין בזמן הנכון, כלומר, לא בזמן הביוץ. הביוץ מתרחש כ- 14 ימים לפני היום הראשון של המחזור הבא. כלומר, אם האישה מקבלת מחזור כל 32 יום, היא מבייצת ביום ה- 18 מיום קבלת הווסת.

בזמן הזה מומלץ לקיים יחסי מין כל יום, כבר מיומיים לפני עד יומיים אחרי.

  

טיפ!!

 

ביוץ ניתן לבדוק גם על ידי ערכת בדיקת ביוץ שניתן לרכוש ברשתות בפארם ובתי המרקחת וגם על ידי בדיקה פשוטה: הכניסי 2 אצבעות לתוך הנרתיק והוציאי אותן. בזמן הביוץ ישנה הפרשה דביקה ושקופה. במשך הזמן תוכלי לדעת את זמני הביוץ גם מבלי לבדוק.

 

שיטה נוספת היא על ידי טבלת מעקב חום. בזמן הביוץ עולה חום הגוף, אך יש לשים לב לפעילויות שונות שגם מעלות את חום הגוף ועלולות לבלבל אותך.

  

כיצד יכולה הרפואה הסינית לעזור בבעיות פריון?

  • הורדת מתחים הפוגעים ביכולת הכניסה להיריון.
  • גירוי השחלות ושיפור איכות הביצית.
  • שיפור עובי רירית הרחם.
  • לשפר ולעודד את יכולת קליטת העובר והחזקתו במשך ההיריון.
  • הקטנת תופעות הלוואי של טיפולי פוריות הורמונליים.
  • שיפור תוצאות והגדלת אחוזי סיכויי הכניסה להיריון.
  • מניעת הפלות חוזרות.
 

הסיבות לאי פריון בראייה סינית:

 

 
  • גיל מתקדם. דחיית גיל האישה בהבאת ילד ראשון: נשים מחפשות תפקידים אחרים ונוספים מעבר לאמהות ולהורות. זה עלול ליצר קונפליקט בין הגשמה עצמית לקריירה, נישואים מאוחרים ולגיטימציה להישאר רווקה והבאת ילד לעולם ללא בני זוג. נשים מעל גיל 35 לא תמיד מבינות שהשעון הביולוגי שלהן כבר מתקתק. המחיר הגבוה של "חיים מודרניים" והמחיר לגידול ילד גורמים לעשרות אלפי נשים, במיוחד באירופה, לבחור לא להביא כלל ילדים לעולם.
  • עבודה מוגזמת: פעילות רבה, בעיקר עבודות לילה, לאורך שנים פוגעת בכליות שאחראיות על רירית הרחם.
  • תזונה קרה / תזונה לא מאוזנת: פוגעת ביאנג הטחול וכך נוצר מצב של "קור ברחם" "רחם עקרה" ואי פריון. גם השמנה פוגעת בסיכויים להיכנס להיריון.
  • פעילות מינית מוגברת בגיל צעיר: הכליות אחראיות באופן ישיר לתהליך הפריון ברפואה סינית. פעילות מינית עלולה לפגוע באיכות יין הכליות ותמצית החיים וכך לגרום לעקרות.
  • טראומה חיצונית: ניתוחים גניקולוגים או צלקות בבטן תחתונה עלולים לפגוע בזרימת הצ'י באזור ובמפגש בין הביצית לזרע.
  • מתח מתמיד. ידוע שאי-פוריות גורם למתח וסביר להניח שהוא תורם את חלקו ויכול להעצים את האי-פוריות. כאשר הגוף והנפש נמצאים במתח מתמיד הגוף מפריש הורמוני סטרס (כמו אדרנלין, פרולקטין, ועוד) המאפשרים לגוף להתמודד עם מצבי לחץ. הורמונים אלה עלולים לפגוע במערכת הרבייה ובמערכת החיסון.
  

הגישה הטיפולית:

 מומלץ לכל אישה לפני שהיא מתחילה בטיפולים מערביים שכוללים הורמונים שונים לקבל סדרה של טיפולים לאיזון הגוף. במקרים רבים ישנה הצלחה עוד לפני שמתחילים את הטיפולים הקונוונציונאליים. בטיפולים אלו שמים דגש על אורח החיים, תזונה, שינה, זוגיות וכל מה שיכול להפריע לכניסה להריון.ברפואה הסינית אנו שואפים לאיזון ובתשאול ובאבחנה אנו מגלים מהו חוסר האיזון שבגופך ועל ידי דיקור וצמחי מרפא משיבים את הגוף לאיזון. כך ללא ספק, קל יותר לגוף להתעבר.  

IVF

 בהפריה החוץ גופית נשלפות ביציות מהשחלות לאחר גירויין על ידי מתן טיפול תרופתי, והן מופרות על ידי תאי זרע מחוץ לגוף (IVF), לעיתים בהזרקה ישירה של הזרע לביצית ומוחזרות לאחר הפריתן לרחם. ישנם שני סוגים של הפריה מלאכותית: ZIFT- הביצית המופרית חוזרת למקומה הטבעי בחצוצרה במקום לרחם, ו-GIFT- מחדירים דרך לפרוסקופ את תאי הזרע ואת הביציות לחצוצרה, ושם מתחוללת ההפריה בסביבתה הטבעית.  ברפואה הסינית יש לשלב טיפולים בשלבים שונים במהלך התהליך על מנת להשיג את המרב מהטיפול. לרוב הטיפולים הם בתדירות של פעם בשבוע עם נטילת צמחי מרפא סינים פעמיים עד שלוש ביום. מרגע שאיבת הביציות נעשים מאמצים מרובים להצלחת התהליך וייתכן צורך בטיפולים בתדירות גבוהה יותר.

 


צחי שגב - מטפל ברפואה סינית Lic.Ac


מומחה בגניקולוגיה סינית.


קליניקות בתל אביב ובנס ציונה


www.chinese-medicin.com





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב