דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לתקופת חילופי העונות 

מאת    [ 04/12/2008 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 3713 פעמים ]

לפני מספר שבועות העברנו את השעון שעה לאחור, מה שמזכיר שהחורף מתקרב ובא, ועימו כל תופעות חילופי העונות ושפעות החורף למיניהן.

בכל פעם שקצת משתנה מזג האויר, רבים מאיתנו סובלים מצינון ונזלת. התופעה מתרחשת בעוצמות שונות מאדם לאדם ויכולה גם להפוך לאלרגיה של ממש שיכולה להתבטא בסימפטומים של קדחת השחת, (נזלת, עיניים דומעות וצורבות, גודש בסינוסים, עיטושים, גרד בחך, פוליפים באף) אסטמה, פריחה בעור ועוד.

החולשה בעונת המעבר קשורה פעמים רבות למעברים הקיצוניים בין חום ויובש לקור ולחות- ורבים אינם סובלים את השינויים המהירים והקיצוניים האלה.

התרופות הקונבנציונליות הנפוצות לטיפול במצבים כאלה כוללות תרופות על בסיס אנטי היסטמינים או סטרואידים והן מטפלות בסימפטומים בלבד- הן אינן מטפלות בנטייה למחלה לטווח הארוך.
הגישה ההומאופתית לעומת זאת, היא בעד חיזוק המערכת החיסונית בעזרת התרופות ההומאופתיות וכך תדירות ועוצמת הסימפטומים ירדו, ונטיית האדם לחלות תיחלש בהדרגה עד שתעבור.

רב האנשים חושבים כי הומיאופתיה מטפלת בעיקר במחלות כרוניות כגון דלקות חוזרות, אסטמה, אדנואיד, אלרגיות, חרדות ועוד, אך ההומאופתיה מוצלחת גם כמסייעת בהתפרצויות אקוטיות, כגון הטיפול בצינון עצמו, דלקות, חום, שיעול, כאבי גרון, שפעת ועוד ומצבי עזרה ראשונה בכללי.

במאמר זה אסביר כיצד ניתן להסתייע בהומאופתיה כדי לחזק את המערכת החיסונית ולעבור את עונת הצינונים בשלום.

הכאב, על פי ההומאופתיה, הוא לא הבעיה, אלא רק הסימפטום. תפקידו להתריע בפני הגוף שמשהו לא בסדר. במצבי אלרגיה מדובר במערכת חיסון שלא מבדילה בין גורמים מזיקים לגוף לגורמים שאינם מהווים סכנה, ובדרך לדאוג לסילוקם נוצרים סימפטומים של אלרגיה: נזלת, דמעות, גירודים עוד.

גם אלה שלא חולים ממש, מקבלים בד"כ בתקופה זו סימפטומים אלה ואחרים. טיפול הומאופתי לקראת תקופה זו, יחזק את מערכת החיסון ועשוי למנוע צינון שלעתים נמשך מספר שבועות ומקשה על התפקוד היומיומי.
הטיפול בעזרת ההומאופתיה בטוח, כיון שההומאופתיה מגרה את המערכת החיסונית ללא שימוש בתרופות כימיות. בטיפול ההומאופתי לא מתייחסים רק לסימפטומים של האלרגיה אלא גם להלך החיים והאופי של הסובל מהסימפטומים- אבחון זה עמוק ונרחב יותר מאבחון מקומי של הבעיה, ועובד לטווח הארוך יותר למניעת חזרת הבעיה.

במצבים של "עזרה ראשונה"- כלומר לא מצב כרוני מתמשך אלא סימפטומים שהחלו ביומיים האחרונים ואינם מצב שחוזר על עצמו כבר תקופה (מה שהופך את המצב לנטייה כרונית ואז מומלץ לקבל אבחון וייעוץ הומאופתי מעמיק, כדי לטפל בנטייה להצטנן) ניתן להשתמש במספר תרופות הומאופתיות.

להלן מספר טיפים המדגימים את טיפול הומאופתי במצבי "עזרה ראשונה" בעונת המעבר:

צינון תקופתי- בתקופה זו של חילופי טמפרטורות קיצוניים (וגם במצבים של צינון עקב יציאה מחדר ממוזג לשרב שבחוץ) התרופה שאני בד"כ רושמת היא "Dulcamara". לכל מי שרגיש לשהייה בחום בחוץ ואז כניסה לחדר עם מזגן- ואז שוב החוצה לחום. (תרופה זו אינה מתאימה לכל סוג של צינון- אלא לזה הנוצר בגלל שינויי טמפרטורות קיצוניים בזמן קצר, ולא כזה החוזר על עצמו)

בשפעת ובדלקות עיניים חריפות- תרופה שפעמים רבות מסייעת היא Euphrasia, והיא אחת מהתרופות ההומאופתיות למצבים של עם הפרשות צורבות מהעיניים ונזלת מהאף. אחת מהתרופות המוכרות לטיפול בקדחת השחת ובאלרגיות.

אחת התרופות ההומאופתיות הנפוצות להצטננות, דלקות עיניים, שיעול וקדחת השחת היא All-c, בה העיניים דומעות ויש נזלת מיימית חריפה באף (שיכולה אף להשאיר פצעים על הנחיריים)

טיפ אחרון, הקשור למצבי עבודה רבה- בזמן זה שגשמים מתחילים לרדת ובחוץ נעשה סגרירי, רבים מעדיפים לשבת בבית, רבים יושבים מול טלויזיה או מחשב. עבודה רבה מול המחשב עם העכבר עלולה לגרום לדלקת ביד מסוג Tennis Elbow- זוהי דלקת בגידים בצד החיצוני של המרפק הגורמת לכאבים וחולשה ביד. שתי תרופות הומאופתיות שמנסיוני יעילות מאד בטיפול בבעיה זו הן Ruta ו- Rhus-t. ההחלמה בד"כ מאד מהירה (תחושת שיפור תוך דקות והחלמה עד מספר ימים) כשבטיפולים אחרים ההחלמה לוקחת לפחות מספר שבועות.

לסיכום, בטיפול הומאופתי נכון ניתן להמנע מתופעות חילופי העונות הבלתי נעימות, ולהתגבר על מחלות החורף ביתר קלות, ללא צורך בתרופות או בסטרואידים שפעולתם הינה זמנית בלבד, ואינם מהווים טיפול לטווח הארוך למניעה של חזרת הסימפטומים בהמשך. קיימות כיום מספר אלפי תרופות הומאופתיות העשויות לסייע בטיפול במצבי שפעת, אלרגיה ונטייה להצטננויות חוזרות, לא יכולתי להביא במאמר מצומצם זה את כולן, אך הובאו דוגמאות למספר תרופות הומאופתיות בהן מטפלים בחלק מהתופעות האופייניות לתקופה זו.
בברכת חורף בריא לכולנו,
עדי ברומר
R.C.HOM
adi@brumer.us



? מאמר זה אינו מהווה תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופא.
? שימוש בתרופה הומאופתית מביא לשיפור ניכר תוך 24 שעות. במקרה שאין שיפור, מומלץ להתייעץ עם הומאופת קלאסי מוסמך.
? במצבי נטייה לצינונים חוזרים, מומלץ לפנות להומאופת לטיפול יסודי
? לאבחון וטיפול אצל הומאופת רשום באזור המגורים ניתן להכנס לאתר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית בקישור:
http://www.homeopathy-israel.co.il/Companies/Index.asp






לאחר שסקרתי את רבדיה השונים של הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית, בחרתי בהומאופתיה שהרשימה אותי בצורת העבודה העמוקה וההגיונית שלה, בגוף ובנפש.

ההומאופתיה היא שיטת טיפול עדינה המותאמת לקצב האישי של המטופל.

האיזון בא מתוך המטופלים עצמם, ובהרמוניה עם צרכי האדם והטבע.
השכלתי:
לימודי המשך בהומאופתיה קלאסית בביה"ס סגולה של כרמל קרתי.
השתלמויות אצל הפסיכיאטר וההומאופת ד"ר מהאש גאנדי
הומאופתיה קלאסית- מכללת מדיסין- בניהולו של ד"ר חיים רוזנטל
לימודי כירולוגיה (אבחון בכף היד- על פי שיטת הולצמן)
רפלקסולוגיה (אבחון בכף הרגל) במ.ב.ט.ח.
עדי ברומר
לפרטים: 052-8983860
adi@brumer.us
http://adi.brumer.info/
טיפולים בחיפה ות"א.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב