דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין הדבר העומד בפני הרצון 

מאת    [ 10/11/2008 ]

מילים במאמר: 860   [ נצפה 2237 פעמים ]

Vision אין

דבר העומד בפני הרצון פתגם יפה בעל ערכים ומשמעות רבה, האם זה כך?

כמה פעמים בחייכם שמעתם את הוריכם אומרים את הפתגם, בכל מני סיטואציות, האם הם הבינו מה כרוך בכך? האם הם הבינו את המאמץ שיש בזה?

בואו ננתח את משמעותו של הפתגם: משמעות הפתגם הינו שבכל מצב ובכל סיטואציה יש באפשרותכם לשלוט על אופן התגובה והעשייה, קבלת ההחלטות הנדרשות, חייבת להיות ממקום של היגיון נקי בלי לערב רגשות, לקחת את הדברים כמו שהם מבלי הוסיף לתוכם את הכעסים והתסכולים והסיפור האישי שלכם.

האם המציאות מראה נתונים שונים? לכל אדם יש תכונות אופי שבהם יש רגשות והיגיון, לרוב הן מקבילות ולא פעם מפריעות לחשוב בצורה שקולה וצלולה, ישנם אנשים רבים המערבים בשיקוליהם את הרגשות עם ההיגיון ומקבלים החלטות, אשר מביאה אותם לתוצאה שונה ממה שתכננו, בכמה מהמקרים אתם כועסים ופועלים בניגוד להיגיון? ואז נקלעים למערכות יחסים קשות, זה יכול להיות בכל סוג של מערכות יחסים כגון: בעבודה, יחסי זוגיות, חברים, משפחה וילדים, התוצאה, מסתגרים בתוך סוג של בועה הרחמים העצמיים מתחילים לעבוד שעות נוספות. החיוך יורד מהפנים, תחושות רעות מלוות אתכם ובסוף הרגשת החמצה וחוסר סיפוק.

זוגיות הינה מערכת יחסים של שניים, כל אחד בתוך המערכת הזו הינו אדם בפני עצמו בעל דעות, ערכים, וצרכים משלו, האם קיים קושי לתחזק אותה? האם כמות המלכודות בה הוא מהגבוה בכול מערכת יחסים אחרת? יש בה שיגרה, הורים,יועצים, חברים, סביבה, עבודה, ילדים ועוד. הרבה זוגות עסוקים בלהאשים את בן/בת הזוג שלהם ומעדיפים לא לשאת בנטל שיפור ובניית מערכת היחסים, השפעת הסביבה הקרובה והרחוקה יכולה והורסת קרקע בטוחה, הנטל הכלכלי הינו גורם חשוב ועיקרי, הכנות החברות הכבוד והיושר הינם ערכים חשובים שיכולים לשנות את פני הדברים. היכולת להמציא את היחסים ולהעלות אותם למקום חדש כרוכה בלא מעט יצירתיות, לדעת לתפקד במצב המצוי מתוך עבודה על הפער שקיים למקום הרצוי חייבת להיות זוגית עם הסכמה ואמונה משותפת.

האם הורות הינה עבודה קשה בימינו? האם אנו משקיעים מאמצים רבים ללמד את ילדנו בערכים חשובים? כגון: נתינה, אהבה, ללא גבולות, קבלת האחר, עזרה לזולת, כבוד ועוד, האם החשיפה לעולם האינטרנט, והטלוויזיה תורמים ערך לימודי? האם החברה הסובבת אותם גוררת אותם לפעמים לקבל החלטות מוטעות? האם אנו ההורים מביעים את חששנו בפניהם? האם הנגישות הבלתי נסבלת לסמים ויחסי מין פוגעת והורסת את נשמתם? האם ההתמודדות שלהם קשה ומכבידה? האם תפקידנו כהורים הינו להשגיח לכוון ללמד ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק? האם מעורבות בחיי ילדנו יכולה להאיר את הדרכם, לשמש להם כמו מצפן שיעזור להם לבחור את הדרך הנכונה ולקחת את שיקול הדעת המתאים לכל מקרה? ומנגד האם תפקיד ההורים הוא לכפות את דעתם, חלומותיהם וצרכיהם על ילדיהם? האם מקדם ועוזר לילדיהם לבחירתם מה הם רוצים להיות בחייהם?

הרבה אנשים חולמים על דברים שהם רוצים לעשות בחייהם, לרוב הם מוצאים את כל התירוצים שבעולם כדי לא לצאת ולעשות את מה שהם חולמים, הם נותנים לפחד להוביל אותם במקום להושיב אותו לידם ולפעול ממקום של יוזמה ועשייה, לאחר תקופה הם מרגישים שהם לא תרמו והעשירו את חייהם, ושואלים את עצמם אילו היו פועלים להגשמת החלום האם המציאות שלהם הייתה שונה?.

תחושת בטן, (אינטואיציות) רבים האנשים המשתמשים במוסג זה, כאשר קורה להם אירוע קשה, מרגישים תחושת תסכול וכעס פנימי מדוע לא הקשיבו לקול הקטן הזה בבטן שאמר להם לפעול באופן שונה, ויודעים שאילו פעלו אחרת התוצאה הרצויה הייתה מגיעה, הרבה אנשים בוחרים להתכחש לתחושות אלה מתוך אמונה שהם ייעלמו, ברגע שלא חושבים עליהם הם לא קיימים ולהפתעתם הם חוזרים בכל פעם מחדש כי התוצאה אליה הם הגיעו באירוע במערכת יחסים כזו או אחרת הזכירה להם את מה שקרה בפעם הקודמת.

נתינה, טוב לב, האם נחשבות בעייני רבים כחולשה? האם זו תכונה שהרבה לא אוהבים להכליל אותה בסל הערכים שלהם? האם החשש שמא המסר העיקרי שהסביבה "יכולה לעשות בהם שימוש לרעה"? ברגע שנפנים שנתינה וטוב לב הינה אחת התכונות החזקות בבני אדם שיכולה להכיל את הסובבים אותה ללא שיפוטיות וביקורת נלמד לתת לה מקום של כבוד.

היכולת לתת לאנשים הסובבים אותך ללא תמורה מעצימה ומחזקת מלמדת ומשפרת את "האני העצמי שלך" ותורמת לך שפע של אפשרויות פותחת בפנייך יכולות ומערכות יחסים מהימה בכל סביבת חייך. כאשר אתם מביטים בסיטואציות ממקום של חקירה בדיקת העובדות שהיו בכל מקרה ומקרה מה הייתם למדים ואיזה דלת אפשרויות הייתה נפתחת לכם?

להלן שאילת השאלות: מה הייתה התרומה שלכם למצב? אילו הייתם פועלים בשיקול דעת משקט נפשי האם האירוע היה מסתיים אחרת? האם לקחתם אחריות על החלק שלכם? האם לא האשמתם את זה שמולכם כדי לחמוק מאחריות? מה ההחלטה שעליכם לקחת כדי לשנות את פני הדברים? האם אתם יכולים לצפות את הנולד מראש - מה השיקול דעת שעליכם לקחת כדי לקדם את עצמכם? איזה פרשנויות אתם נותנים לתחושות שלכם ולפגיעה באגו? איך ומה מתקן את מערכת היחסים שלך מול המנהל/עובד/ איש צוות ועוד? איפה אתם פוגשים את עצמכם בכל פעם מחדש בסיטואציות דומות? האם אתם ברורים לעצמכם כדי להיות ברורים לסובבים אתכם?

בתום החקירה רצוי לצייר טבלה מה מקדם ומה מעקב וליצור אפשרויות חדשות, היכולת שלכם לענות תשובות לשאלות הרבות תוליד תובנות ופעולות חדשות שיתלוו אליהן גם היגיון ורגש אבל התוצאה תהייה שונה. ההצלחה שלכם תהייה בלי לערב את הכעס והתסכולים. היכולת שלכם לראות את הדברים ממקום של בדיקת העובדות בלבד תוליד את השינוי אמיתי בגישה וביחסים, תפקידו כמות נכבדה של רגשות בבנק הרגשות של העומד מולכם. בעצם תיצרו רשת יציבה ליחסים טובה ואמיתית שתביא לשינוי וזינוק. לזה התכוון כותב הפתגם אין דבר העומד בפני הרצון.

נכתב ע"י כהן מזל ביום 04.11.08

כהן מזל - מאמנת אישית
כתובת איימל elmaz03@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב