דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיים בריאים וארוכים 

מאת    [ 08/11/2008 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 2618 פעמים ]

מחקרים רבים הצטברו עם השנים לבסיס נתונים של ידע ועובדות לגבי אריכות חיים ובריאות. לנוכח המידע הזה אין אלא להשתהות על כך שאנשים רבים ממשיכים לפגוע בבריאותם ולקצר את חייהם.

גורמי הסיכון לפגיעה באיכות ובאורך החיים ידועים. בין גורמי הסיכון הנתונים לשליטתנו נציין את העישון, חוסר פעילות גופנית, מדד מסת גוף, אלכוהול, מזון לא מתאים, מצב סוציואקונומי, בדידות ועוד. בין הגורמים שאינם בשליטתנו נציין את הגיל, מין, רקע משפחתי, תאונות, דיכאונות ועוד.

אך למרות שחלק מגורמי הסיכון נתונים לשליטה שלנו אנו לא נוהגים כך. הטרדות, העבודה החיים לוקחים מאיתנו את כל הארגיות ולא נותר לנו מספיק כוח לאכול נכון ולישון נכון ולהתעמל נכון....ועוד ועוד. נכון, הרצון לחיות חיים ארוכים ובריאים משותף לכל בני אדם. אלא שלא כולם מוכנים לנקוט בכל הצעדים הדרושים לכך. 

לגודל מזלנו אנו בני האדם, משתייכים לזן החי באופן יחסי שנים ארוכות. כל שנותר לנו הוא להעניק את העזרה המינימאלית לגופנו על מנת להאריכם עוד יותר ולהשביחם. קראתי היכן שהו שאחד הדברים שקובעים את אריכות החיים בקרב יונקים הוא היחס שבין גודלו של המוח לגודל הגוף. היות ואין ביכולתי להציע לכם דרך להגדיל את המוח או להקטין את הגוף בחרתי לסכם עבורכם בעמודה הימנית את הטיפים העיקריים שאימוצם יאפשרו לכם חיים טובים יותר וארוכים יותר.

אך ראשית קחו התחייבות אבל קודם כל בואו נתחיל את השנה החדשה בהצהרה לעצמנו ולמשפחותינו ולכל מי שמוכן לשמוע אותנו: " מהיום אני יעשה כל מה שנדרש לחיות יותר ולשפר את בריאותי ואת איכות חיי". כאן בעלון הזה מצויים הכלים להגשמת הצהרתכם. לא להתעצל.

להלן 8 כללי הזהב לאריכות חיים ולשיפור איכותם:

1) אל תעשן! אין כמעט מחלות ופגעים שלא נקשרים לעישון. אז עם בהארכת חיים מדובר קודם כל הפסיקו לעשן. עובדה מעניינת לגבי עישון. אין עישון בטוח. גם סיגריה אחת ביום מעלה את הסיכון למות באופן ניכר. המסר: עשו כל שניתן להפסיק עם החולירע הזאת.

2) צמצמו בשתיית אלכוהול! הסיכוי לחלות במספר סוגים של סרטן ( מערכת העיכול, כבד ושד) עולים באופן משמעותי בגין שתיית יתר של אלכוהול. אלכוהול גם אחראי לתאונות ופציעות בגין אובדן שיקול הדעת. מאידך כמות קטנה של אלכוהול עשויה לגרום לנו טוב. המסר: הגבל עצמך לכוסית אחת ליום. לא יותר.

3) הפחת במשקל! מדד מסת הגוף (BMI), הוא מדד לעודף משקל ומשמש כמנבא של סיכון לחלות במחלת לב וכלי דם ולמוות. לצורך חישובו מחלקים את משקלנו (בקילוגרמים) בגובהנו (במטרים) בריבוע. תוצאה של 19.5-24.9 היא טובה. תוצאה של 25-29.9 מהווה משקל עודף עם סיכון למוות שעולה ב72% . תוצאה של יותר מ30 מהווה השמנה עם סיכוי למוות שעולה ב161%. תוצאה של מעל 35 במדד מסת גוף מהווה השמנה בסיכון עם סיכון למוות שעולה ב244%. הורידו משקל.

4) חשוב חיובי! בימים לא רחוקים אם סיפרתם לרופא המשפחה שלכם שאתם חולים בגלל מתח נפשי הוא היה צוחק עליכם "אין קשר בין מתח נפשי למחלות" כך סביר להניח הוא היה אומר. היום אנו יודעים בודאות הכל קשור לנפש. לכל מחלה ופגע יש שורשים שנבטו בגין מצב נפשי, מתחים ולחצים. חשבו חיובי זה משתלם. מכוחותיה של חשיבה חיובית: מסתבר שאנשים שחושבים שמצב בריאותם טוב נוטים לחיות יותר מאשר אלו החוששים כל הזמן שבריאותם רופפת. המסר: חשיבה חיובית שקולה להרבה מהטיפים האחרים שאנו מציינים כאן. לעניות דעתי חשיבה חיובית היא חצי ניצחון.

5) אכלו מזון טרי ומגוון! הויטמינים, המינרלים החלבונים, השומנים והפחמימות הנדרשים לתחזוקה בריאה ושוטפת של גופינו צריכים אכילה מגוונת. לכל ירק או פרי יש את הייחודיות שלו ואת יכולתו למלא אחר צורך שלנו. לגבי פירות המסר לדוגמא: תפוח, תפוז, ובננה ביום ראשון. קיווי, מלון ומנגו ביום שני וכך הלאה.

6) שינה. לשינה או לחוסר שינה יש השפעה עצומה על התפתחות מחלות ופגיעה באיכות חיינו. במצב של חוסר שינה נפגעות אט אט כל מערכות הגוף. אנו חולים יותר עייפים יותר מאבדים מריכוזינו ועוד עוד. המסר: הקפידו על שינה טובה מידי יום (קראו עוד בנושא).

7) מעמד סוציו אקונומי. לאנשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך סיכון גדול יותר למות מבעיות לב, ממחלות סרטן מסוימות (ריאות) ומתאונות דרכים. במידה ואתה משתייך למעמד סוציו אקונומי נמוך עשה אחד מן הדברים הבאים: או הקפד על כל הכללים האחרים המצוינים כאן או עשה מאמץ לשפר את מצבך הכלכלי. במחשבה שנייה אולי תעשה גם וגם.

8) פעילות גופנית. אין סוף מחקרים שבים ומאשרים את הנחיצות של פעילות גופנית לאריכות ולאיכות חיים. ולמען האמת לא צריך יותר מידי. אפילו להליכה של 10,000 צעדים ביום יש כבר השפעה מאריכת חיים. המסר: הגוף שלך נועד לזוז לא לשבת על כיסא אז צא לדרך.

ד"ר יצחק בכר-כירופרקט Ms.c. D.C https://www.gav-clinic.com dr@gav-clinic.com כירופרקטיקה, רפואת ספורט ושיקום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב