דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית ערעור על החלטת הועדה המיוחדת להתלות את רישיונה של המערערת לעסוק ברפואה למשך 6 חודשים 

מאת    [ 16/10/2008 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2806 פעמים ]

ע"ש 1507/08, ד"ר נעמי גולדנברג נ' שר הבריאות - מר יעקב בן יזדי ואח'

כבוד ס. הנשיא השופט ניל הנדל


28.09.2008

העובדות:
1. ערעור נגד החלטת כב' השופט בדימוס ו' זיילר, לפיה אומצה המלצת וועדה מיוחדת להורות על התליית רישיונה של המערערת לעסוק ברפואה במשך שישה חודשים. המסגרת הדיונית מותווית על פי פקודת הרופאים [נוסח חדש], התשל"ז - 1976 (להלן: "הפקודה").
2. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הגיש קובלנה נגד המערערת בגין עבירת משמעת של התנהגות שאינה הולמת רופא מורשה לפי סעיף 41 (1) לפקודה. שר הבריאות מינה וועדה על פי סעיף 44 א' לפקודה, אשר המליצה להתלות את רשיונה של המערערת לשישה חודשים. השופט בדימוס ו' זיילר אימץ את המלצת הוועדה.
3. הרקע העובדתי להליך הוא מאמצי המערערת לשכנע את רשויות מס ערך מוסף, לפרוס חובה בסך 250,000 ש"ח על ידי הצגתה כלוקה במחלת לוקמיה.

החלטה:
1. ההליך המשמעתי לפני הוועדה על פי הפקודה שונה בשיקוליו יעדיו ותכליתו מההליך הפלילי לפי חוק העונשין. החוק האחרון כשמו כן הוא. מטרתו גם להעניש לאחר שבית משפט קובע אשמת נאשם בפלילים. משכך המיקוד הינו בנאשם אשר נמצא אשם, ועל בית משפט לשקול מול שיקולי ענישה כגון הרתעת הרבים והיחיד את נסיבותיו האישיות של הנאשם. לעומת זאת ההליך המשמעתי מפקח על תהליכי הרישוי במובן המצומצם ומגן על כבוד המקצוע במובן הרחב. אדם אינו יכול לעסוק ברפואה בלי שקיבל רישיון כדין. הציבור רשאי לדרוש כללי התנהגות נאותים מהעוסק במלאכת הקודש של הרפואה.
2. אופי מקצוע הרפואה דורש מהרופא לא רק מיומנות וידע אלא, ולא פחות - מידות ומוסר. דרישה זו שורשיה עתיק יומין בתרבות הכללית ובמשפט העברי.
3. מנקודת המבט של ההליך המשמעתי אין מקום להתערב בתוצאה במקרה דנא. אף אם הפגם בהתנהגות המערערת לא התרחש במהלך טיפול של חולה הרי היא ניצלה את מעמדה, עשתה שימוש בחומר שיש לה גישה אליו בשל היותה רופאה, ביצעה מעשים פליליים, והכל בשביל אינטרס אישי של השגת רווח כספי שלא כדין. מתן הקלה עלול לפגוע באינטרס הציבורי של קיום מנגנון משמעתי אשר שם דגש על שמירת טוהר המקצוע, לרבות שלילת חירותו של רופא לעסוק במקצוע כמענה הולם להתנהגות שאינה הולמת. אין לומר שהנסיבות האישיות של המערערת אינן רלוונטיות להכרעה. הן בעלות משקל כשלעצמן וככלי לבחינת מניעי המערערת בהתנהלותה. ברם, עיקר המשקל יושם על מעשיה כפי שהם, כאשר חומרתם מדברת בעד עצמה. יושם אל לב אפוא, שעל-פי החלטת הוועדה יאסר על המערערת לעבוד במשך כחצי שנה כרופאה אך לא מעבר לכך.
את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב