דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה-ויתור קטן, רווח גדול 

מאת    [ 25/09/2008 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2440 פעמים ]

כשאנחנו מדברים על דיאטה אנו משתמשים במונחים של מאבק, מלחמה, קרב שלא נגמר, המילים שעולות במוחנו הן רעב, צום, אסור וכו'. וכך החלום להצליח לרדת בגדול נשאר אצלנו בגדר חלום.

אני מאמינה שאם רוצים להתחיל לעשות דיאטה ולהצליח בה ובו בזמן מתרוצצות במוחנו מחשבות שליליות כמו שהזכרתי קודם, הדיאטה מראש נידונה לכישלון.

תנסו לדמיין את עצמכם מתחילים בעבודה חדשה עם חלומות להתקדם בה בשנים הקרובות ולהצליח, אך במחשבות שלכם אתם חושבים שהעבודה הזו קשה מדי עבורכם ודורשת מכם ויתורים גדולים מדי שבאים על חשבונכם ועל חשבון משפחתכם, אתם מגיעים לעבודה מתוסכלים וממורמרים ובחוסר חשק, האם אתם חושבים שבאמת תוכלו להצליח ולהתקדם במקום העבודה הזה?

כך גם בדיאטה, אם תחשבו שהויתור גדול מדי ושבלחמה הזו אתם הולכים להפסיד, לעולם לא תצליחו לרדת בגדול ולהגשים את החלום שלכם.

אני רוצה לשאול אתכם, למה אתם עושים דיאטה? בשביל מה אתם רוצים לרדת במשקל?

רוב האנשים עושים דיאטה בשביל עצמם. אם זה מבחינה בריאותית ואם זה מבחינה אסתטית, בשני המקרים הם עושים את זה כדי להרגיש יותר טוב עם עצמם ועם גופם, הם רוצים לקום בבוקר ולאהוב את מה שהם רואים במראה, הם רוצים להצליח לעשות פעילויות יום יומיות פשוטות ביתר קלות, להצליח לעשות ספורט, לקנות בגדים יפים ועוד סיבות רבות ששייכות לכל אחד ואחד.

אז עכשיו אני רוצה לשאול אתכם עוד שאלה, אם אתם עושים דיאטה בשביל עצמכם ואתם יודעים שבסוף הדרך תצליחו לרדת בגדול ותגשימו את החלום שלכם, איך יכול להיות שהויתור הוא כל כך גדול?

אם אתם צריכים לבחור לוותר על פרוסת עוגה בארוחת יום שישי כדי להגיע למטרה שלכם ואתם עושים את זה בשביל עצמכם ובשביל ההרגשה הטובה שלכם איך זה נחשב בעיניכם כמלחמה?

האם הרווח שלכם לא גדול יותר?

האם ההרגשה שלכם לא טובה יותר?

אני רוצה לספר לכם שאני עשיתי דיאטה לפני שלוש וחצי שנים וירדתי 10 קילו ואני שומרת על המשקל שלי מאז. אני לא מרגישה שאני במאבק או במלחמה יום יומית כדי לשמור על המשקל שלי, אני בטח לא מרגישה בצום ואני גם מרשה לעצמי מדי פעם לבחור לאכול משהו מפנק. אני דואגת להזכיר לעצמי איך הרגשתי לפני הדיאטה ואיך אני מרגישה היום ואני יודעת שבוויתורים הקטנים שאני עושה אני בעצם מרוויחה בגדול.

המלצתי לכם היא לשנות את החשיבה ולהבין שדיאטה לא חייבת להיות מאבק יום יומי אלא משהו שאתם עושים בשביל עצמכם ויכולים ליהנות ממנו על ידי ההרגשה הטובה שתלווה את תהליך הירידה במשקל. ככל שתתקדמו בתהליך ותצליחו לרדת בגדול, תוכלו לראות את הרווח שלכם וכמה הויתור הקטן היה שווה לכם.

ואיך משנים את החשיבה? על ידי אימון ותרגול. אני בטוחה שלא תקומו מחר בבוקר לאחר שקראתם את המאמר הזה ותתחילו ליהנות מהדיאטה שאתם עושים, אבל אתם יכולים לזהות את המחשבות השליליות שעולות בהקשר של הדיאטה ולתקן אותן. לדוגמה, אם אתם עומדים מול פרוסת עוגה ומתלבטים אם לאכול אותה או לא והמחשבה שעולה לכם בראש הוא שתתחילו את הדיאטה ממחר כי עכשיו ממש לא בא לכם להתמודד איתה ולעשות ויתורים, אתם יכולים להזכיר לעצמכם את המטרות שלכם ולמה אתם עושים את הדיאטה הזו. אתם יכולים לשאול את עצמכם איך תרגישו אחר כך אם תבחרו לאכול מהעוגה או אם תבחרו לא לאכול מהעוגה. העבודה על המחשבות תעזור לכם להתמודד עם הרגעים הקשים והבחירות שאתם צריכים לעשות.
ענת לובלינסקי - אימון דיאטה אישי
  • דיאטה - אימון דיאטה אישי



  • מאמרים חדשים מומלצים: 

    חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
    מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
    מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
    לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
    אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
    הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
    ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
    אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
    שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
    איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    ©2022 כל הזכויות שמורות

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים

    לכותבי מאמרים:
    פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    תנאי שימוש במאמרים



    מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב