דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על שרון 

מאת    [ 10/01/2006 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3159 פעמים ]

כאב אמיתי זורם בימים האלה בעורקי התקשורת, אך גם הרבה צביעות. לפתע נזכרים אישי מדינה וצבא בעוול שנעשה לאריק במלחמת לבנון : בגין - לא הוא, החליט לכבוש את בירות, ואותו עשה שעיר לעזאזל. וגם - וועדת כהאן שגתה, גרמה לשרון עוול. איפה היו הנשמות הטהורות הללו? למה שתקו 23 שנים, בהן "שפכו את דמו" של שרון, כפי שהתבטא? ומהיכן לוקחים כדורים נגד בחילה לקרוא את דברי החנופה של מי שכינו אותו רוצח ונופפו לו בהרוגי "מלחמת השולל"?

אחד הוא יהונתן גפן שהודה "דוגרי", למה כלת התקשורת השמאלנית נכנסה לחופתו של מי שכל השנים עשתה ממנו מפלצת. "דווקא עכשיו?", הוא שואל, "שקם לנו מנהיג שפועל לפי רוחנו, מישהו או משהו מפסיק את הפעילות הזאת?..." רוחם של מי, אם לא של אלה, שמתוך שק השלום ההזוי שלהם הוא הוציא להם את מרצע הגירוש והנסיגה החד-צדדית - ללא הגיון ותכלית ועם תוצאות הרסניות שכבר ניכרות בשטח?

להמונים הכואבים באמת ובתמים, מומלץ להתרחק מפולחן אישיות בסגנון השמאל ההיסטורי, כשסגד ל"שמש העמים".

מי שאהבתם ל"אריק" תלויה בדבר - דבר הגשמת חלומם הרטוב, מטבע הדברים גם מתפעלים ללא ביקורת מן האהבה השופעת פתאום מן החוץ. השבועון "טיים", שהעליל על שרון בפרשת סברה ושתילה, מהללו עכשיו כאחד "האנשים החזקים" של השנה. מעניין, למה. אולי דווקא בגלל חולשתו, שבניגוד ללבנון הוא מציית כעת לאמריקנים? ולמה חדל להיות שטן בעתוני חוץ, אם לא מפני שהחליף את מפת א'י במפת הדרכים?

העניין שהדיפלומטים מגלים בכאבם של האיש ועמו הוא כביכול אנושי. אולם, את מה שבאמת מדאיג אותם חשפו רו'מ דנמרק ושר החוץ הבריטי: מי ימשיך כעת ב"גדה" את אשר החל שרון בעזה?

מן המחנה ששרון היכה בו לאחרונה עולים קולות סותרים. יש ששמחים "בנפול אויבם", וחבל. הרוב אכן מייחל לביטול סכנת הגירוש והחורבן התלוייה מעל לראשם של כ-100,000 היהודים בבמת ההר ביו'ש, אבל גם שותף לצער על דמות גדולה מן החיים, שאת תרומתה לתקומת ישראל בארצו שום מעשה מאוחר לא יוכל למחוק.

ראש מועצת יש'ע, ליברמן, "מחל" על ההתנתקות והוסיף: "מחקתי את כל מה שהיה... נותרנו האנשים הנאמנים ביותר לשרון". האם דיבר בשם הפליטים המתגוללים באוהלים ובבתי מלון, המשפחות שנפרדו, המאושפזים בבתי חולי רוח, הילדים שהפכו למופרעים, הייצרנים שהפכו למקרים סוציאלים - ובשם הקורבנות שחלילה עתידים ליפול מטונות הנשק וחמרי הנפץ הזורמים כעת דרך ציר פילדלפי הפרוץ?

יהונתן גפן "מייחל שנדע לזכור ולנצור לו את השנתיים האחרונות שבהן הפך את עורו". על יתר שנותיו גפן אינו מוחל. שמחה לאיד אינה אנושית ואינה יהודית, אך גם "מחיקת העבר" נוסח ליברמן וחבריו אינה אמיתית. תמיד תנקר המחשבה, מדוע מבית הכנסת השרוף בנווה דקלים ומבית הכנסת הקבור בשא-נור לא תוכלנה עוד לעלות תפילות לשלומו של אריאל שרון. ובמאות בתי כנסת, בלב יהודה ושומרון, שסכנה דומה מרחפת עליהם, מתחברים לאחולי ליברמן "לרפואה שלמה, ושיזכה לחיים ארוכים" - אך לא למחילה ולמחיקה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב