דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל עשר שנים אנו חווים משבר חדש 

מאת    [ 06/09/2008 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 4827 פעמים ]



כל עשר שנים אנו חווים משבר חדש / מאת יואב ברנזון



גיל 0 - "לא נוח לי"



משבר הלידה הוא משבר הכניסה לחיים. משבר הכניסה לחיים הוא משבר בו אנו מבינים שהחיים אינם נוחים כי הם דורשים מאמץ אינסופי להסתגל, להשתנות, להבין ולהתמודד עם הסביבה.



משבר הלידה הוא משבר המעבר מנוחיות ופאסיביות מוחלטת לחוסר נוחיות, צורך בהתמודדות ותחילת המסע האקטיבי לעצמאות אישית.



גיל 10 - "החיים זה לא פיקניק"



בסביבות גיל עשר מגיע המשבר השני של החיים - החיים זה לא פיקניק. זהו משבר של התפכחות מהאידיאלים שהחברה מלעיטה אותנו כילדים וההבנה שישנם משברים, טרגדיות, עצב וכאב בעולם.



בסביבות גיל עשר אנו מתחילים להבין שהעולם אינו פשוט או יפה כפי שסברנו, וכי ישנן מורכבויות, בעיות, מתחים ומאבקים בלתי פוסקים מסביבנו. משבר גיל עשר הוא משבר של התפכחות והבנה שהחיים מזמנים לנו שורה אינסופית של התמודדויות וקשיים.



גיל 20 - "לא ברור לי מה הולך פה?"



בסביבות גיל עשרים מגיע המשבר השלישי של החיים - החיים הופכים למסע מאוד מבלבל, בלתי ברור ומלא אפשרויות. בתקופה זו יש צורך בקבלת החלטות רבות לגבי עתידנו, אך עם מעט מאוד כלים להבין מהי ההחלה הנכונה.



בסביבות גיל העשרים אנו עומדים בפתח חיינו העצמאיים - כמעט ללא כלים, ניסיון או הבנה מה עלינו לעשות. משבר גיל העשרים סובב בעיקר סביב השאלה - מה בעצם הולך בעולם, כיצד העולם הזה פועל, כיצד נוכל להבין את העולם ומהי הדרך שבה עלינו ללכת בה.



גיל 30 - "חייבים להסתדר - ומהר!"



בסביבות גיל השלושים מגיע המשבר הרביעי - משבר ההתמסדות וההתארגנות. בגיל זה כבר היינו אמורים לדעת ולהבין כבר מהי דרכנו בחיים, כיצד העולם עובד ומהו המקום שלנו בתוכו, ומי שלא הגיע לתובנות משמעותיות בשלב זה חווה את משבר גיל השלושים במלוא עוצמתו וחריפותו.



בסביבות גיל השלושים אנשים צריכים להתחתן, לבסס לעצמם עבודה מכניסה, לרכוש בית ולהביא ילדים - כי זה מה שעושים כולם. משבר גיל השלושים הוא משבר של התבגרות מואצת וצורך לדאוג לעצמנו ול"הסתדר" בחיים לפני שיהיה מאוחר מדי ונמצא את עצמנו מפגרים מאחורי העדר.



גיל 40 - "מה, זה הכל?"



בסביבות גיל ארבעים מגיע המשבר החמישי - משבר אמצע החיים. בגיל זה היינו אמורים להשיג את כל מה שציפו מאיתנו להשיג - בית, ילדים, משפחה, עבודה, קריירה ובגרות נפשית. דווקא אלה שהשיגו את כל היעדים הללו חווים את משבר גיל הארבעים במלוא עוצמתו.



משבר גיל הארבעים הוא המשבר שאחרי כיבוש הפסגה. אחרי שכבר השגנו את כל מה שהיינו אמורים להשיג אנו נותרים עדיין עם טעם של עוד ועם אכזבה - האם זה כל מה שיש לחיים להציע לי?. רבים מתגרשים בעקבות משבר הארבעים או משנים עבודה או מדינה ומנסים לפתוח פרק חדש בחייהם, פרק טוב ונכון יותר שיביא אותם אל האושר.



גיל 50 - "עכשיו זה הסיכוי האחרון שלי"



המשבר השישי מגיע בסביבות גיל החמישים - משבר של הרגע האחרון. בגיל זה כבר השלמנו את הפחדים שלנו, עם החולשות שלנו ועם המוגבלויות שלנו, אבל עדיין החלומות דוחקים בנו לעשות והתחושה היא שזהו הרגע האחרון להגשים אותם לפני שנחמיץ את הרגע.



משבר גיל החמישים הוא משבר של התעוררות אל האוטנטיות שלנו, אל החלומות שהדחקנו במשך שנים, אל כל הדברים שברחנו מהם ועתה יש לנו סיכוי אחרון לממש אותם לפני שייסגר המסך על חיינו.



גיל 60 - "מגיע לי ליהנות"



עבור רבים, המשבר השביעי הוא משבר של פיצוי עצמי. אחרי שהתאמצנו להשיג את כל מה שהיינו אמורים להשיג, אחרי ששינינו את חיינו, אחרי שהגשמנו חלומות אחרונים ואחרי שעמדנו בכל הקשיים של החיים - מגיע לנו ליהנות קצת ולהשתחרר.



עבור רבים, ישנו קושי אדיר ליהנות, להרפות, לקחת אוויר ופשוט לנוח, לטייל בעולם ולהתפנק. במשבר גיל השישים אנשים מרשים לעצמם "לשרוף" חלק מהכסף שלהם על פינוקים, מותרות, חופשות וחיי רווחה שלא אפשרו לעצמם במשך שנים.



גיל 70 - "למה אני עייף וחלש?"



המשבר השמיני הוא משבר הבריאות. בסביבות גיל השבעים הגוף כבר אינו מה שהיה, ישנה עייפות מצטברת ועבור רבים מתעורר הפחד ממוות, הקושי שבזקנה ותחושה שהגוף בוגד בנו.



משבר זה מחייב אותנו להאמין בנצחיות שלנו, בבריאות הנפשית שלנו, באמונה שבכוח הרוח ניתן להבריא גם את הגוף, בניהול אורח חיים בריא ומאוזן ובניסיון אחרון להיות צעיר לנצח ולהמשיך לחיות, לקוות ולשמוח למרות שהמוות כבר ממתין לנו מעבר לפינה.



וטיפ לסיום: כל משבר בסוף כל עשור אמור לחזק אותנו, לשפר אותנו ולחשל אותנו.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב