דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תגנו על עצמכם? 

מאת    [ 29/08/2008 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2273 פעמים ]



מי שאוהב את עצמו - יודע להגן על עצמו בכל מחיר / מאת יואב ברנזון

זכות ההגנה העצמית



זכות ההגנה העצמית היא זכות יסודית ובסיסית של כל בני האדם. לכל אחד ישנה הזכות לעשות הכל על מנת להגן על עצמו - אפילו הדבר יפגע באחרים. אנשים שאוהבים את עצמם - יודעים זאת. לעומת זאת, אנשים שאינם אוהבים ומעריכים את עצמם מספיק - אינם מודעים לכך. במקרים רבים הם מאפשרים לאנשים לפלוש לספייס שלהם ולפגוע בהם. הם סבורים שהם לא שווים מספיק, ולכן מותר לאנשים אחרים לפגוע בהם ולעשות בהם ככל העולה על רוחם.



אנשים ש"לא נעים" להם לעמוד על זכויותיהם, ולהגיד מה מפריע להם - לא אוהבים את עצמם מספיק. כשמישהו פוגע בהם - הם שותקים. הם מחייכים - אבל עמוק בפנים הם נפגעים. זכרו, אף אחד לא יגן על עצמכם מלבד עצמכם. אתם היחידים המסוגלים להגן על עצמכם מפני עלבונות, פגיעות, ניצול, לקיחה וזלזול. עמדו על המשמר והגנו על עצמכם.



לאהוב את עצמנו פירושו לשמור על עצמנו



לאהוב את עצמנו פירושו לשמור על עצמנו, על נפשנו ועל גופינו מפני כל פגיעה. אם מישהו מעשן במחיצתכם - העירו לו והפסיקו לתת לו לזהם את גופכם. באותה המידה, אם מישהו זולל מכם אנרגיה וכוחות - עליכם ללמוד להציב לו גבולות ולהרחיק אותו מעצמכם. אם מישהו מבקר אתכם ומזלזל בכם כל העת - עליכם לדעת להרתיע אותו ולחנך אותו שלא להתעסק אתכם. אם מישהו מציק לכם ומשפיל אתכם - עליכם לדעת לתקוף חזרה וליצור ביניכם מחיצה.



כשאנו ילדים קטנים - ההורים שלנו שומרים ומגנים עלינו. אולם, ככל שאנו גדלים אנחנו היחידים שיכולים להגן על עצמנו מפני פגיעות של עצמנו ושל אחרים. לכן, אם אנחנו אוהבים את עצמנו וברצוננו להגן על עצמנו - עלינו להתרחק משליליות ומאנשים שליליים. אם אנחנו אוהבים את עצמנו וברצוננו להגן על עצמנו - עלינו להתרחק מהרוע הפנימי שבתוכנו. אם אנחנו אוהבים את עצמנו וברצוננו להגן על עצמנו - עלינו להרחיק את עצמנו מהרגלים מזיקים שלמדנו מאחרים או מההורים שלנו והפנמנו לתוכנו.



זיהום ולכלוך מזיקים לנו מאוד



ככל שאנו מטהרים את פנימיותנו ומזככים אותה - כך אנו מודעים יותר לאשפה וללכלוך שמסביבנו. מי שחי בזוהמה פנימית - אינו שם לב לריח ולסירחון. אבל מי שחי בניקיון פנימי - מיד מודע לזיהום וללכלוך. הקפידו להיות נקיים מבפנים ומבחוץ. הקפידו לשמור על הניקיון הזה מפני אנשים אחרים. הקפידו להתרחק מזיהום ולכלכוך מייד כשאתם מזהים אותם.



אנשים רבים מלעיטים את עצמם בחדשות שליליות, במצוקות ובקשיים בלתי פוסקים, בריכולים מרושעים, ברחמים עצמיים, ברוע, ברשעות, בקנאות, בפחדים ובמחשבות פסימיות. כל אלה הם אשפה וזוהמה. אל תניחו להם לזהם את עצמכם מבפנים. החומרים הללו מרעילים אתכם. אל תתנו להם כוח. להפך - הציבו להם גבול ודחו אותם מעליכם. הגנו על עצמכם ועמדו תמיד על המשמר מפניהם. השתמשו בזכותכם להגנה עצמית - בלעדיה אתם חסרי הגנה וחשופים לכל המזיקים והרעלים שבעולם.



וטיפ לסיום: מי שאינו מגן על עצמו חשוף לסיכונים הכי גדולים שבחיים - גנבות, אונס, השפלה, ניצול וציניות. הגנו על עצמכם תמיד בכך שתעשו מה שטוב לכם ותפעלו לפי התחושות שלכם.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב