דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע פשרות מביאות אותנו לחוסר יציבות, חוסר מחויבות וחיפוש אינסופי? 

מאת    [ 09/08/2008 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2100 פעמים ]



מדוע פשרות מביאות אותנו לחוסר יציבות, חוסר מחויבות וחיפוש אינסופי? / מאת יואב ברנזון



נתיב הפשרה



אנשים שבוחרים להתפשר פועלים לפי אורח המחשבה הבא: תחילה הם נמצאים בסוג של דיכאון סמוי או גלוי. בהמשך, הגישה הפסימית שלהם גורמת להם לא לראות את האלטרנטיבות והאופציות המרובות שיש להם. לאחר מכן, הם בוחרים להתפשר ו"לבחור" מתוך מספר מוגבל מאוד של אפשרויות אפשרות אחת שהם יודעים מראש שלא תחזיק מעמד לאורך זמן. בהמשך, הם נצמדים לקו הפעולה שבו הם "בחרו" כי הם בטוחים שאחרת לא יהיה להם כלום. רק לאחר זמן הם מבינים שהפשרה שלהם אינה טובה ואינה מחזיקה מעמד, כי היא אינה טובה ואינה מתאימה להם באמת. ולבסוף, הם נאלצים להיפרד מהפשרה שלהם ולהתחיל את החיפוש שוב מהתחלה.



נתיב הפשרה אופייני לאנשים פסימיים ובעלי חשיבה מצומצמת אשר מלכתחילה בוחרים את האופציות הגרועות יותר, ולכן גם נאלצים כל חייהם להתלבט, להיפרד מהפשרות שלהם ולחפש אופציות טובות ומתאימות יותר.



נתיב המחויבות



אנשים שבוחרים להתחייב פועלים לפי אורח המחשבה הבא: תחילה הם נמצאים במצב של אמונה ושל ביטחון עצמי. בהמשך, הגישה האופטימית שלהם גורמת להם לראות מספר רב מאוד של אלטרנטיבות ואופציות טובות עבורם. לאחר מכן, הם בוררים מתוכם את האופציה הטובה ביותר בידיעה מראש שהם יצליחו בה ללא כל צל של ספק. בהמשך, הם הולכים לפי קו הפעולה שלהם אך בוחנים תמיד עוד אפשרויות טובות יותר. במשך הזמן הם הולכים ומעמיקים את המחויבות שלהם לבחירה שלהם משום שהם מצליחים בה יותר ויותר. ובסופו של דבר, הם מתמידים בבחירה שלהם לאורך זמן רב מבלי הצורך להיפרד ממנה ולהתחיל את החיפוש מחדש.



נתיב המחויבות אופייני לאנשים אופטימיים ובעלי חשיבה רחבה ויצירתית אשר מלכתחילה בוחרים באופציה מצוינת, ולכן גם מצליחים בבחירותיהם ומתקדמים כל הזמן קדימה מתוך הצלחה ומחויבות.



מפשרה למחויבות



כדי לעבור מפשרה למחויבות עליכם לשנות תחילה את גישתכם לחיים. אדם עם גישה פסימית, צרה, כבולה ונצמדת לא יוכל לעולם להימנע מפשרה בחייו, משום שהוא אינו נמצא כלל על נתיב המחויבות.



לעומת זאת, אימוץ גישה משוחררת, רחבה, אופטימית ומאפשרת היא גישה שמציבה אתכם בנתיב המחויבות כבר מהצעד הראשון שלכם, ומבטיחה לכם מינימום פשרות ומקסימום הצלחות בחיים בכל התחומים.



וטיפ לסיום: אדם שתמיד מאמין ש"אין" - הוא אדם של פשרות ותסכולים. אדם שמאמין ש"יש" - הוא אדם של בחירות, אפשרויות, הצלחות ומחויבות.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב