דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


8 טיפים כיצד להוריד את מפלס העצבנות 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2501 פעמים ]



(1) התעלמות טוטאלית



כשמישהו או משהו מעצבן אתכם - נסו להתעלם ממנו לחלוטין. כאשר איננו מתמקדים בגורם שמעצבן אותו אלא מתעלמים ממנו - הוא לאט לאט דועך ונעלם מחיינו.



לעומת זאת, ככל שאנו מתמקדים, חושבים ומתעסקים בגורם שמעצבן אותנו - כך הוא הולך ותופס נפח גדול ומעצבן עוד יותר בחיים שלנו.



(2) הורדת מתח בחיים בכלל



ככל שאנו יותר מתוחים ולחוצים בחיים - כך אנחנו הופכים רגישים יותר ועצבניים יותר מכל דבר קטן. הורדת מתח בחיינו פירושה פחות שעות עבודה, פחות משימות שאפתניות, פחות לחץ זמנים ויותר מנוחה והנאה.



השקיעו יותר בדברים מהנים ופחות בדברים מלחיצים. למדו לעשות סדר עדיפויות בריא בחיים שלכם כדי שתוכלו להפחית את המתח שקיים בתוככם.



(3) התמודדות עם חוסר סיפוק ותסכול



אנשים עצבניים הם אנשים שסובלים מעצב פנימי, מתסכול ומחוסר סיפוק. תסכול וחוסר סיפוק נובעים בראש ובראשונה מכך שאיננו עושים, חיים או מתנהגים כפי שאנו מרגישים, ושיש פער גדול ואף מסוכן בין המקום בו אנו נמצאים למקום אליו אנו רוצים לשאוף.



נסו לממש בפועל את החלומות האמיתיים שלכם, את ההעדפות שלכם, את הבחירות הנכונות שלכם ואת הערכים שאתם מאמינים בהם בכל לבכם - ללא פחד. אל תימנעו ואל תברחו מעצמכם - כי כך רק תגבירו את העצבנות, התסכול, החמיצות וחוסר הסיפוק שלכם.



(4) הומור בכוח



הומור הוא אמצעי להפיג עצבנות ומתח. אינכם צריכים להיות קומיקאים כדי למצוא את ההומור הפנימי שלכם - כל שעליכם לעשות הוא להרפות מעט, ולהתחיל לחשוב בצורה קומית.



בהתחלה זה עשוי להיראות מעט מלאכותי, אולם בהמשך ההומור "בכוח" יהפוך עבורכם לכלי מעשי ויעיל מאוד לעבור למצב חיובי דווקא במצבים שאתם מוצאים את עצמכם מתעצבנים על משהו או מישהו.



(5) חופשה ושחרור



שחרור מכל העומסים, המטלות והאחריות שיש לנו ונטילת חופשה מפחיתים את מפלס העומסים והעצבים בצורה משמעותית ביותר.



למדו לקחת חופשה בזמן ובמקום המתאים, נטלו חופשה לעיתים קרובות יותר ולפרקי זמן קצרים יותר כדי "לתדלק" את עצמכם בצורה שוטפת ברוגע, במנוחה, בשחרור ובתחושת חופש.



(6) בטאו את עצמכם



כעסים ועצבים נובעים מפער גדול בין הפנים לחוץ. לכן, ביטוי עצמי, התעצבנות נקודתית, פריקת מתחים ובעיקר האפשרות לדבר על מה שמפריע וכואב הם הכלים לביטוי כעסים בצורה נכונה, בריאה, יצירתית ובונה.



למדו לומר מה שמכאיב לכם, פוגע בכם, מעצבן אתכם או מתסכל אתכם - מבלי להכאיב לעצמכם או לפצוע את עצמכם בדרך. למדו להוציא את הדברים הללו החוצה לא כדי לפגוע בחזרה, לנקום או להכאיב אלא כדי לגרום לשינוי - של המציאות שלכם.



(7) המירו כעס בכוח ובעוצמה



רוב האנשים פורקים כעסים ועצבים מתוך מחשבה שכך הם "נפטרים מהם", מבלי להבין שבכך הם רק מייצרים יותר כעסים ועצבים ומתמכרים אליהם באופן לא מודע.



החכמה אינה לפרוק את העצבים לשם פריקה ושחרור אלא דווקא להמיר עצבים לאנרגיה חיובית ותורמת. למדו להמיר עצבנות לכוח, לעוצמה, למוטיבציה, להישגיות, להצלחה ולשמחה.



(8) נסו להבין את עצמכם



היקום הוא חכם מאוד והוא כל הזמן מנסה ללמד אותנו שיעורים. לכן, כשקורה לכם משהו לא טוב, מעצבן או מכעיס - חשבו מה היקום מנסה ללמד אתכם? איזה שיעור אתם אמורים לקבל ממנו הפעם? האם מה שקרה לכם בא "נגדכם" או אולי לטובתכם?. מה היקום מנסה בעצם לומר לכם?



אם תחשבו על הדברים ביניכם לבין עצמכם ותגיעו לתשובות מעניינות - הכעס והעצבים ייעלמו כלא היו וחיוך רחב של הבנה ושל קבלה יימרח על פניכם. זכרו, הבנה היא כוח, ועצבים ותסכול נובעים פעמים רבות מחוסר הבנה של המתרחש ומתחושת חוסר אונים.



וטיפ לסיום: עצבים לא מטופלים עלולים לגבות מחיר נפשי, פיזי, זוגי וחברתי כבד.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב