דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעת נישואין - כיצד זה עובד, למה זה מתעכב ומתי זה אמור לקרות? 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 8915 פעמים ]

מאחורי הקלעים של הצעת הנישואין



הצעת נישואין היא אירוע רגשי בחייו של הגבר. היא אינה מתרחשת סתם, אלא רק כאשר מתקיימים תנאים פסיכולוגיים מסויימים. אלא שחלק לא מבוטל מהנשים אינן מבינות די הצורך את המבנה הנפשי של הגבר והן פועלות בצורה שדווקא מעכבת ולפעמים אף מבטלת את הסיכוי להצעת הנישואים.



כאשר הצעת הנישואין מצד הגבר מתעכבת זמן רב נשים רבות אינן נכנסות לעובי הקורה בניסיון להבין את המכניזים הגברי ולדבר בשפה שהגבר מבין, אלא מסתפקות באמירות שטחיות כגון "הוא לא בשל", "הוא פוחד ממחוייבות" או "אנחנו כבר שנתיים ביחד ואיך זה לא קרה?". בניגוד לדעה הרווחת, זמן, מחוייבות או בשלות מצד הגבר אינם התנאים המכריעים והקובעים בדרך להצעת נישואין מצידו.



מתי הצעת נישואין מתרחשת?



הצעת נישואין מתרחשת באחד מהתנאים הבאים:



1. בתחילת הקשר - רוב הגברים מציעים נישואין או הצעה של מחוייבות כבר בתחילת הקשר, ממש בשבועות הראשונים, משום שהם באופוריה. ההתלהבות הראשונית, ההתאהבות, ההתרגשות והתחושה שהכל נפלא ונהדר מעניקים לגברים את הביטחון להתחייב ואת הרצון להנציח את התקופה היפה הזו ולקבע אותה בדרך של נישואין ומחוייבות. אלא שרוב הנשים מסרבות להצעות נישואין מהירות משום שהן חשות שהן חפוזות מדי, שהגבר עדיין לא מכיר אותן או שהן עצמן מופתעות או מאויימות מהיוזמה של הגבר ומההובלה המהירה שלו.



2. כשלאישה יש ביטחון עצמי רב והיא אינה להוטה להתחתן - רוב הגברים מציעים נישואין לנשים בעלות ביטחון עצמי רב שאינן להוטות להתחתן. נשים רגועות ונינוחות יוצרות אצל הגברים מניע חזק להיות איתן ולאהוב אותן - פשוט משום שהן אוהבות את עצמן. אלא שרוב הנשים להוטות מדי להתחתן, דבר שמעכב ואפילו מבטל את הסיכוי לקבל הצעת נישואין "טבעית" ויזומה מצד הגבר שלהן. חוסר הביטחון של נשים והלחץ הפנימי בו הן נתונות להתחתן "ולגמור עם זה" יוצר פרדוכס בלתי אפשרי - ככל שהן לחוצות יותר כך הצעת הנישואין של הגבר מתעכבת עוד יותר.



3. כאשר היחסים הם הרמוניים לאורך תקופת זמן ארוכה - רוב הגברים מציעים נישואין כשישנה הרמוניה, ביטחון, וודאות ויציבות בקשר לאורך תקופה משמעותית. במצבים של ביטחון וודאות, כאשר ניתן לצפות שהדברים ימשיכו להיות יציבים וטובים, רוב הגברים רוצים להתמסד ולהתחתן. אלא שנשים רבות מתקשות לחיות בשגרה יציבה והרמונית לאורך זמן, ולכן הן מחבלות בהרמוניה הזוגית ויוצרות עם הגבר שלהן עימותים ומאבקים מלאכותיים מתוך פחד משגרה, פחד משעמום ו"כלא רגשי" או פחד מהרמוניה, אושר ויציבות.



מה דוחה הצעת נישואין?



1. סירוב ראשוני - נשים שמסרבות להצעת נישואין ספונטאנית ובלתי צפויה של הגבר כבר בשלב הראשוני של הקשר מפחיתות באופן משמעותי את הסיכוי לקבל הצעת נישואים נוספת מצד הגבר במועד מאוחר יותר, משום שגברים מפרשים באופן תת-הכרתי את הסירוב הראשוני של האישה כ"חוסר אהבה" אמיתית מצידה וכאות אזהרה בעתיד.



2. להיטות יתר - נשים שלחוצות להתחתן משדרות לגבר חולשה, מתח, פחד וקורבנות. מדבר נחשק ורצוי הן הופכות לנטל מעיק ודוחה. להיטות יתר של נשים הופכת את נושא הנישואים למאוס, מעיק ולא נעים עבור הגבר והאישה כאחד. להיטות יתר מעניקה לגבר תחושה מוגזמת ומזוייפת של כוח ושליטה בקשר. במקום ליצור אצל הגבר את התשוקה, הלהט והרצון להתחתן איתה - אישה שלהוטה מדי להתחתן מדכאת את ההתלהבות וההתרגשות של הגבר. היא מפחיתה את מידת העניין שלו בנישואים וגורמת לו להרגיש לא מאוהב, מרוחק ואדיש.



3. דיסהרמוניה - נשים שאינן יודעות ליצור בבית יחסים הרמוניים, רגועים וטובים לאורך זמן מחבלות באופן אנוש בסיכויי הנישואין שלהן. נשים רבות מתווכחות, מבקרות, שופטות ומתלוננות ללא הפסק עם הגבר שלהן, וכך רק גורמות לו להתרחק מהן, לחפש ערוצי מפלט אחרים ולדחות את רעיון הנישואין ל"שנה הבאה".



וטיפ לסיום: לאישה יש השפעה אדירה אם הגבר שלה יציע לה נישואין או לא.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב