דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מקומה של חנות וירטואלית במרחבי האינטרנט 

מאת    [ 18/11/2021 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 1089 פעמים ]

על פי ההגדרה היבשה, האינטרנט הוא מקבץ דפים אלקטרונים המקושרים בתשתית גלובלית רחבה אשר על בסיסה, מחוברים מחשבים מכל העולם. אולם בפועל, האינטרנט הוא הרבה יותר מזה. באינטרנט קיימים מאגרי מידע בלתי נדלים ובעקבות קיומם, הוא הפך למעין מקום מפגש וירטואלי. מקום מפגש בין חברים ומשפחה או לסירוגין, מקום מפגש בין ספקים לצרכנים.

עם השנים, האינטרנט גרם למהפכה כלכלית וחברתית היות ומציג בפנינו אפשרויות רבות ובנוסף, גם מספק את הצורך לממש אותן באופן מידי. בימינו, דרך הרשת, ניתן לבצע פעולות רבות ומגוונות כגון הפצת מידע, רכישת מוצרים מקוונת, הזמנת שירותים שונים, תמיכה בלקוח וכדומה. כל זאת ועוד, מבלי לצאת מהבית.

האינטרנט הפך לשוק וירטואלי עולמי ומאפשר לסוחרים להציג את מרכולתם. כתוצאה מכך, קמו אתרים רבים המציעים לגולשים שלל אפשרויות. מוצרים מכל הסוגים, שירות מתקדם, ידע נרחב ואף רעיונות. כל אתר מנסה למכור את עצמו לקהל הלקוחות הפוטנציאלי, כדי להגיע להכרה ועל ידי כך להתקדם.

אחד השימושים העיקריים באינטרנט הוא חיפוש מידע. פס גלישה רחב ומנועי חיפוש כגון גוגל גרמו להיווצרותו של מסחר אלקטרוני. האינטרנט הינו שוק אדיר בעל היצע רב ועל כן, מתקיים בו הפוטנציאל לבעלי עסקים קטנים ומקצועות חופשיים, לצמוח ולגדול.

הקמת אתר הינה פתרון מאוד אפקטיבי עבור בעלי עסקים קטנים ואנשים העוסקים במקצועות חופשיים לקידום העסק שלהם. האינטרנט הוא כלי שיווקי עצום ועל ידי שימוש נכון, בכוחו לייצר חשיפה ולמשוך לקוחות פוטנציאלים. בנוסף, אתר המשמש חנות וירטואלית גם חוסך הוצאות לבעליו.

איך זה עובד? אז ככה, נניח שאדם בעל מקצוע חופשי, למשל עורך דין, אשר אינו מחויב לאף מעסיק על בסיס יום יומי אלא מרוויח את שכרו על בסיס לקוחות משלמים, מעוניין להרחיב את מעגל לקוחותיו, ומקים אתר. באתר יספר קצת על עצמו, על ההתמחות שלו, יציג חוות דעת וקטעי עיתונות הנוגעים לו (במידה ויש) ויפרסם את פרטיו ודרכים ליצירת קשר. במקביל יתחזק ניוזלטר בו ייתן בחינם טיפים ומידע משפטי לקהל הגולשים ובלוג, בו יעלה מאמרים בנושא עריכת דין באופן שוטף.

אתר מסוג זה משמש  ככרטיס ביקור לאותו עורך דין באופן ספציפי ובד בבד נותן אינפורמציה על עריכת דין באופן כללי. על כן, משרת קהל רב של לקוחות, לקוחות שחיפשו עורך דין ולקוחות שחיפשו מידע על עריכת דין והגיעו לאתר הנ"ל. קל וחומר עם עסקים קטנים.

באופן דומה, הקמה של חנות וירטואלית יכולה לעזור לעסק גם בחיסכון בעלויות וגם בהגדלת הרווחים בצורה ישירה. החסכון בעלויות מתבטא בכך שהאתר יכול להחליף כח אדם גדול שעובד בחנות פיסית ונותן שירות לקוחות, מסדר סחורה על המדפים ומטפל בהזמנות. הרווחים גדלים כמובן בגלל שיש עוד מכירות לעסק, שבאמצעות החנות הווירטואלית יכול למכור 24/7 בכל הארץ.

לכל עסק הרוצה להפעיל חנות וירטואלית מקוונת, כדי להצליח, חשוב לנהל שיווק חכם. מעבר לראיה עסקית ורצון גדול להצליח, ישנה חשיבות רבה למוצר אותו בוחרים למכור. בשוק קיימות חברות מסחריות רבות שמתמחות במכירת מגוון רחב של מוצרים מכל הסוגים, אם זה אלקטרוניקה ואם טקסטיל. לחברות אלו גב כלכלי רחב, תקציב חסר פשרות וברוב המקרים ישנה גם חנות בפועל.

לבעלי עסקים קטנים, התחרות עם חברות ענק אלו קשה ואף בלתי אפשרית. אולם, לאתרים המוכרים מוצרי נישה יש סיכוי רב יותר להצליח בעת ביצוע מכירות באינטרנט היות והם מתמקדים במוצר אחד ועל כן, חשופים פחות לתחרות.

מוצרי נישה הינם מוצרים ייחודיים, שאינם נפוצים, אולם יש להם פלח שוק מספיק רחב המאפשר רווח. חברת ערוגות הבושם לדוגמא, היא חברה שמוכרת מוצרים אורגנים על בסיס טבעי, ביניהם, טיטולים אורגניים מתכלים. היא אינה מתחרה בחברות הגדולות של הטיטולים כגון האגיס או פמפרס באופן ישיר כי היא תפסה נישה אחרת ופונה לקהל יעד, המחפש סוג כזה של מוצרים ועל כן, יש לה סיכוי יותר גדול להצליח מחברה שתתחיל למכור טיטולים רגילים לצורך העניין.

למרות זאת, ישנם עסקים קטנים, שכן הצליחו לשחות בים עם הכרישים הגדולים. עסקים אלו עשו זאת על ידי מיתוג טוב של העסק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב