דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוק מהסביבה והעדר משמעות בין בני נוער 

מאת    [ 01/06/2021 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 938 פעמים ]

הורים המכירים את קשיי גיל ההתבגרות שמחים במצבים שבהם בני נוער מוצאים לעצמם ענין וייעוד שמחבר אותם לסביבה, כל עוד לא מדובר בסביבה העלולה להזיק.

החשש הגדול ביותר ממצבי ניתוק קשור בנטיית הגיל לדיכאון של גיל ההתבגרות שעלול להביא להתאבדויות. לפני שבני נוער מגיעים לדיכאונות ולרגשות ניכור הם מחפשים לעצמם שייכות לקבוצות או ארגונים שונים. למרות שהורים מודעים לצורכי הגיל ולחשיבות השייכות לא תמיד הם תומכים בדרך שילדם מארגן לעצמו שייכות או בהיקף הזמן שהוא מפנה לעניין.

מובן שדעתם של הורים וספקותיהם אינה עניין מבוטל ויחד עם זאת סדר עדיפויות והסכמת שני ההורים עליו יכול לעזור להם להבין ששייכות חשובה לעתים יותר מלימודים ותפקידם להכיר את הקבוצה שבנם משתייך אליה לפני שיבקרו אותה. זה אינו דבר פשוט שכן בני נוער אינם ששים לשתף, לעתים הדרך להבין את מערכת היחסים של הנער או הנערה עם החברים שנותנים לו הרגשת שייכות קשורה ביכולת לפתוח את הבית לחברים אלו מעבר למה שמתאים להורים ולבני משפחה אחרים. הבנת הצרכים הכספיים של הארגון שאליו הילד משתייך יכולה גם היא להיות פתח להכרות עם המבוגרים המעורבים ויותר מכך הכרות עם הורים של בני נוער אחרים.

במשפחות שיש לעתים עניין בצפייה משותפת בסדרות ובסרטים ניתן לפעמים להיעזר במהלך הצפייה בגירויים לשיחה שעולים ומאפשרים להכיר את התחומים שמהם בני נוער נרתעים או שאליהם הם נמשכים. סרטים רבים עוסקים במערכות יחסים זוגיות ומשפחתיות הן כנושא מרכזי או כנושא שמציג את מערכות היחסים כחלק מהנושא, לדוגמה: הסרט "הבוגר" הישן והטוב, "תקוה בהופ ספרינגס" עם מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס,  סדרות קולנועיות בולטות עוד יותר בתחום זה, כולל סדרות ישנות כמו "חברים", "בנות גילמור", מציגות אוירה קלה ונוחה של יחסים. הסדרה הישראלית "פלפלים צהובים" עוסקת בהתארגנו ת משפחתית סביב ילד על הספקטרום האוטיסטי והאוטיזם נמצא במרכז, במבט נוסף ניתן לומר שהאוטיזם הוא סיפור המסגרת. ההזדמנויות שנפרשות במסגרת זו להציג כמה סגנונות של זוגיות, כמה סגנונות של התמודדויות משפחתית משפיעות על ההתעניינות של הצופה יותר מתופעת האוטיזם.

למרות ש"פלפלים צהובים" רחוק מבחינת התוכן שלו מנושאים שבני נוער עסוקים בהם הוא מעלה נושאים רבים שקשורים ביחסים בין בני משפחה. הסדרה מציגה את הקושי להתמודד במשפחה עם קשיים לא צפויים. חשש לפגוש מצבים מורכבים או כאלו שאנו חווים אותם כהגנה על פרטיות או פשוט נושא שאינו נמצא בפוקוס שלנו כי מסיבות שונות לא דובר בו ותשומת הלב לא הופנתה אליו בתרבות שבה גדלנו.

השאלות האלו נועדו לקדם התייחסות חדשה יחסית לנושא זוגיות ומשפחתיות שבהרבה משפחות הן עניין מובן מאליו, בעשרים השנים האחרונות החלה להתפתח גישה הרואה בזוגיות תהליך משתנה וצומח, מצב שדורש הזנה או הכנה לשינויים, כך גם לגבי גיל ההתבגרות והתמודדות הורים עם בני נוער מי שמתבונן במשפחות לומד לראות ניואנסים המעניינים אותו במשפחתו. יש הורים המתעניינים במה שקורה לכל אחד מילדיהם ויש כאלו שהפוקוס שלהם משלב בתהליך שעובר היחיד את התהליך שעוברת המשפחה כולה.

 

http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html


משפחות שומרות על תפקידים קבועים של בני המשפחה. מפגשי ההנחיה מיועדים לגלות את הסמוי מבני המשפחה. הבנת העמדות והתפקידים מזמנת שינוי אפשרי.


סמדר נבו 0544893772




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב