דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 דגשים לקידום אתרים אורגני מוצלח ב-2022 

מאת    [ 22/03/2021 ]

מילים במאמר: 1379   [ נצפה 1089 פעמים ]

10 דגשים לקידום אתרים מוצלח ב-2021

או קורס מזורז בקידום אתרים אורגני.

בתקופה שבה אתרי אינטרנט צומחים בקצב בלתי נתפס, התחרות על המקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל היא קשה מתמיד. התקופה שבה היה מספיק לכם רק להכניס בטקסט את מילות המפתח המבוקשות כדי לשכנע את גוגל שהעמוד שלכם ראוי להתייצב במקום הראשון עברה ונעלמה מזמן. גם שני הדברים החשובים ביותר ב-SEO (לטענת גוגל) שהם תוכן איכותי וקישורים חיצוניים כבר לא יספיקו לכם כדי להיות מדורגים במקום מכובד בעמוד הראשון.

במאמר הזה אני רוצה להעביר אתכם קורס מזורז בקידום אתרים אורגני, המטרה היא לעזור לכם להבין במידה ויש לכם בלוג או אתר עסקי מה הם הפרמטרים שכדאי להשקיע מאמצים שיביאו לשיפור משמעותי במיקום של העמודים באתר בתוצאות החיפוש של גוגל שהוא מנוע החיפוש העיקרי בישראל.

אז לפני שנתחיל אנקדוטה קטנה...

בישראל קוראים לתחום זה "קידום אתרים אורגני" והאמת שבחרו למקצוע הזה שם די מוזר כי באנגלית SEO הן ראשי תיבות של Search Engine Optimization שאומר - אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש. התפקיד של מקדמי אתרים הוא להביא את האתר למצב אופטימאלי כדי להקל ככל שניתן על הגולשים את השימוש באתרים שלכם. ככל שהמבקרים "שמחים" יותר באתר שלכם כך גדל הסיכוי שגוגל תרצה לחשוף את האתר בפני קהל רב יותר.

ומי ששואל בכל זאת מה הסיבה שכך נקרא התחום בארץ אז כמובן שמדובר בעניין שיווקי לחלוטין.

וחשוב לי להדגיש שקידום אתרים אמנם תופס חלק רחב בעולם השיווק הדיגיטלי והתמקדות רק ב-SEO תגרום לכם להחטיא גולשים שמעוניינים בתוכן, בערך ובעזרה שאתם מציעים דרכו אך לא יודעים על קיומכם.

ועכשיו אפשר להתחיל!

קורס בקידום אתרים אורגני מזורז

10 הנקודות הבאות מכסות כ-80 אחוז מהפעולות שאיש קידום אתרים אורגני יעשה בשבילכם כדי להתאים את עמודי האתר שלכם למנוע החיפוש מספר אחד בעולם GOOGLE.

1. ביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל

הסיבה לכך שמחקר מילות מפתח הוא כל כך קריטי לקידום אתרים אורגני היא כי זה עוזר לנו ללמוד באיזה ביטויים משתמשים הגולשים בחיפוש בגוגל כדי לאתר את התוכן, השירותים ואת המוצרים שפותרים להם בעיות. מחקר איכותי יביא לכך שנמצא את הביטויים שמושכים את קהל היעד הגדול והרלוונטי ביותר עבורכם והדגם הוא הרלוונטי. מחקר מילות מפתח איכותי מגדיל את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את השירותים שלכם ברשת האינטרנט. חקר מילות מפתח לא מתבצע פעם אחת ומאחר וטרנדים נוטים להשתנות ולהתחלף, מומלץ לעשות זאת כל מספר חודשים כדי לא להישאר להידרדר בדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל. דמו את תנועת הגולשים לזרם אוויר, לרוח והאתר שלכם היא ספינת מפרש וכדי שהספינה תנוע לכיוון הנכון ומהר, יש למקם אותה תחת הזרם הנכון והחזק ביותר. וכדי שאתר שלכם ינוע למעלה בתוצאות החיפוש בגוגל מחקר מילות מפתח יאתר את הביטוי שממקם את האתר שלכם תחת זרם הגולשים הנכון והחזק.

2. מחקר שוק ומתחרים

אנחנו עושים מחקר שוק מתחרים משתי סיבות עיקריות:


    • קידום אתרים אורגני לוקח זמן ואת הזמן אפשר להעריך כאשר אנחנו מבינים מול מי אנחנו מתחרים בביטויים שאנחנו רוצים להופיע במנוע החיפוש של גוגל. אם אנחנו נתחרה על ביטויים מול תאגידי ענק בעלי שם, מוניטין ותקציבים אדירים, היכולת להתמודד מולם על המקומות הראשונים היא לא סבירה עד בלתי אפשרית. לעומת זאת אפשר למצוא ביטויים שעליהם התחרות היא קלה יותר ולכן יהיה עדיף לכוון אליהם.
    • בקידום אתרים אורגני אנחנו בוחנים עשרות אם לא מאות פרמטרים בכל עמוד. ו-SEO הוא תחום מאוד דינמי וגוגל משנה ומעדכנת את האלגוריתם שלהם כל הזמן. לכן אנשי SEO צריכים להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן ולבחון אליו פרוצדורות פועלות היטב וחשוב להשקיע בהן מאמץ וזמן ואלי כבר לא. והרבה מהלמידה הזאת קוראת תוך כדי "ריגול" אחרי אתרים אחרים. כך אנחנו לומדים באיזה טריקים שיווקיים חברות שנמצאות במקומות הראשונים משתמשים ומיישמים באתרים אחרים. זהו תהליך לגיטימי שבשפה של משווקים הוא נקרא "מודלינג".

3. כותרת טובה

הכותרת היא החלק פרמטר חשוב ביותר לכל סיפור, ספר, פוסט ומאמר. הכותרת שלכם היא זו שתקבע אם אדם שמחפש ביטוי כלשהו בגוגל יקליק עליה או על הכותרות שמעל או מתחת. הכותרת היא הדבר הראשון שאנחנו נתקלים בה ולכן היא כל כך חשובה. היא חייבת להיות תמציתית ועם זאת מסבירה למה כדאי לקורא להמשיך לקרוא את התיאור או אפילו לגרום לקורא להקליק עליה ולקרוא את המאמר כולו.

4. התיאור

על אותו העיקרון של הכותרת גם התפקיד של התיאור של המאמר הוא לשכנע ולמשוך את המחפשים בגוגל לעבור לשלב הבא. צריך לסקרן את הגולשים מספיק כדי להרגיש שהם חייבים להמשיך לקרוא עוד.

5. תוכן הוא המלך

התוכן שבאתרים שלכם הוא החלק החשוב היותר לקידום אתרים אורגני. דרכו אתם מספרים סיפור שאמור למשוך את קהל היעד שלכם והוא עוזר לכם להעביר את המסר העיקרי. אתם מסבירים מה היא הבעיה של המבקרים שאתם מעוניינים לעזור להם לפתור ואיך אתם עושים את זה. דרך התוכן שלכם אתם משפיעים ישירות על הרלוונטיות שלכם מול המבקרים באתר. לכן התוכן חייב להיות איכותי, קריא וברור לכל גיל והשכלה. כי רק כך תגרמו לגולשים שלכם לקרוא את התוכן ולעבור גם לעמודים נוספים באתר. לכן אני ממליץ כמה דברים: לפנות לכותבי תוכן מקצועיים שידעו לעזור לכם לבטא בכתב את הרעיונות והמסרים שלכם. יש כותבי תוכן וקופירייטרים מעולים שמספקים שירות תמורת תשלום. ללמוד קורס קופירייטינג בחינם כאן בקישור ואפשר היום למצוא בינה מלאכותית שיודעת לכתוב תוכן בצורה מדהימה בינתיים בשפה האנגלית.

6. קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הם הדבר השני החשוב ביותר ב-SEO. קישורים חיצוניים מראים לגוגל את רמת המוניטין שלכם בעייני הלקוחות וקהל היעד שלכם. אם אני מאמן כושר, זה רע לשם שלי אם בעלי עסק אחרים ואנשים לא מכירים אותי, לא מדברים עלי ועל היכולות שלי כמאמן כושר ולא מפנים אליי לקוחות אפשריים. כך קורה גם בעולם אתרי האינטרנט. ככל שיש יותר אתרים שמכירים אתכם, ש"מדברים" עליכם ומפנים אליכם את המבקרים שלהם, כך הסמכות והמוניטין של האתר שלכם עולה בעייני אנשים, יותר אנשים מגיעים אל האתר שלכם. עבור גוגל קישורים חיצוניים הם נקודות זכות לעמודים שלכם וכאשר גוגל רואה זאת, תראו שיפור בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. אך זה חייב להתבצע בחכמה מאחר וקישור ממקור לא איכותי יכול לפגוע במיקום שלכם. קישורים חובה להפנות מאתרי מאמרים, פורומים ורשתות חברתיות שעוסקים בתחום שהוא רלוונטי לקהל היעד שלכם.

7. התאמה לסלולר

כמעט בלי לשים לב, הטלפון הסלולרי הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, זאת עובדה! המכשיר הזה צמוד אלינו ברוב שעות היממה. אנחנו עושים איתם הכול וזה כולל גלישה באינטרנט. נכון להיום חלוקת הגלישה באינטרנט עומדת על 70-30 לטובת הסלולרי לעומת המחשב. גוגל יודעת את זה היטב והיא תעדיף לשפר את דירוגם של אתרים שעברו התאמה לגלישה דרך הסלולרי.

8. מהירות טעינה

פרמטר זה הוא בין החשובים עבור קידום אתרים אורגני ולגוגל. יש הרבה סיבות לכך שמשפיעות על מהירות טעינת האתר שלכם. דבר ראשון שכדאי לבדוק במידה ויש איטיות בגלישה בעמודי האתר שלכם הוא את התמונות שבעמודים. את איכות תמונות וגודלן חובה להוריד למינימום האפשרי וזאת מבלי לפגוע בחוויית הצפייה בהן. ניתן לעשות את דרך תוכנות או שירותים שאפשר למצוא חינם אינטרנט. עוד גורם שמשפיע על מהירות הטעינה הוא חבילת האחסון שבחרת מול חברת האחסון שלכם. לעיתים שדרוג החבילה משפרת פלאים את המהירות ובמצבים מסוימים צריך אפילו לפטר את חברת האחסון ולעבור לספק מהיר יותר.

9. מראה יפה ומודרני

כולנו מבינים שמערכות יחסים לא יכולות להתבסס רק על מראה חיצוני ורק היופי של האתר בלי תוכן ידון את מערכת היחסים עם קהל היעד שלכם לכישלון. עם זאת ליופי יש חשיבות מאוד גדולה בלמשוך מבקרים וגולשים כי העיניים הן האיבר הראשון שאיתן אנחנו קולטים ובוחנים את הסביבה ואת האנשים שבה. לעומת אריזה מכוערת, אריזה יפה תמיד תמכור טוב יותר את המוצר או השירות שלכם.

10. הכי חשוב זה כוונת הגולש

המטרה העיקרית שלנו כבעלי אתרים הוא לא להרשים את גוגל. המטרה שלנו היא לעשות כל מה שביכולתנו כדי לקלוע בדיוק לכוונת הגולשים. הסיבה העיקרית לזה שאנחנו מקימים אתר היא כדי שאנשים ידעו שיש לנו פתרון עבור בעיה שכנראה מאוד מציקה להם. האתר שיציג בצורה הטובה ביותר את הבעיה והפתרון, רוב הסיכויים הם שיזכה ליותר מבקרים ויעלה בדירוג במנוע החיפוש של גוגל. תקלעו לכוונת הגולשים והאתר ימריא, תציגו תוכן שמראה שאתם לא מבינים את הקהל היעד שלכם ואתר יצנח.

לסיכום

לקידום אתרים אורגני יש חשיבות גבוהה מאוד מאחר וגוגל הוא האתר הכי מבוקר היום. הוא נמצא לפני יוטיוב ולפני פייסבוק. העמוד הראשון של גוגל מושך אליו כ-90% מהמחפשים ועל 3 המקומות הראשונים מקליקים כ-60% מהגולשים. אם אתם לא מקדמים את האתר שלכם, אתם לא מנצלים את הפוטנציאל הכלכלי שטמון בו ועכשיו כאשר אתם ידעים על מה לשים דגש באתר שלכם, אין סיבה לא לעשות זאת.

 

ItsuU2Me - קורס שיווק דיגיטלי חינם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב